خبر های امروز : 0
سیاسی | - شماره خبر : 3936
1403-03-31 16:37 https://hormoz.ir/short/Nj53j
مردم بداخلاقی‌های انتخاباتی را ناپسند می‌دانند
استاد دانشگاه فرهنگیان گفت: بلوغ سیاسی مردم این بداخلاقی‌ها و تمامیت‌خواهی‌ها و اتهام زدن‌ها و رفتار زشت را ناپسند می‌دانند و در گام دوم از این بداخلاقی‌ها عبور خواهیم کرد.

مازیار کریمی حاج خادمی استاد دانشگاه فرهنگیان بندرعباس در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، با اشاره به حادثه بسیار تأسف‌بار بداخلاقی یکی از مشاورین نامزدهای ریاست‌جمهوری در رسانه ملی در میزگردی با عنوان فرهنگی، اظهار کرد: این مشاور در پاسخ به یک سؤال و شبهه مطرح شده در مورد خودش رفتار بسیار ناپسندی را نشان داد که زیبنده رسانه ملی نبود و تابه‌حال مشابه آن وجود نداشته است.

وی افزود: بر اساس آموزه‌های دینی و انقلابی که بر پایه اخلاق و معنویت شکل‌گرفته است و قرآن تقوا را بالاترین قله معنویت ذکر می‌کند «ان اکرمکم عندالله اتقاکم» و پیامبر اکرم (ص) دلیل بعثت خود را اخلاق و تکمیل مکارم اخلاق معرفی می‌کند.

امامین انقلاب بر حفظ دایره اخلاق و حرمت‌ها تأکید کرده‌اند 

استاد دانشگاه ادامه داد: امامین انقلاب از ابتدای پیروزی انقلاب همواره بر حفظ دایره اخلاق و حرمت‌ها تأکید کرده‌اند چه در رسانه‌هایی مانند رادیو و تلویزیون و اکنون فضای مجازی، هزاران بار به شخص امامین انقلاب و مبانی نظام توهین شد و با انواع فتنه‌ها با همه این فشارها امامین انقلاب آرامش خود را ازدست‌ندادن و از چارچوب دین و اخلاق خارج نشدند.

کریمی ادامه داد: آن چیزی که مطلوب همه جریانات سیاسی کشور است پایبندی به همین مسیری که قرآن کریم و بنی اکرم (ص) و ائمه علیهم ترسیم کردند و هر کس خلاف آنها مسیر حرکت کند محکوم است.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب یک جریان سیاسی در کشور به‌تدریج شکل می‌گیرد که این جریان اصرار بر بداخلاقی، دروغ، افترا، اتهام زدن و تخطئه منتقدان خود را دارد و در واقع بر خلاف شعارهای به‌ظاهر امروزی خود تجلی دیکتاتوری در کشور است و اصرار دارد بر خلاف مسیر حرکت ناب انقلاب گام بردارد.

استاد دانشگاه فرهنگیان گفت: این بداخلاقی در دوران اولین رئیس‌جمهوری انقلاب بنی‌صدر در کشور مشاهده شد و حلقه‌های در اطراف او شکل گرفت و با تخطئه مخالفان و برخی دیگر کارها به دنبال خواست‌های غیرمنطقی و خارج از اسلام بودند که امام راحل خطاب به بنی‌صدر فرمود: «حب دنیا رأس کل خطیئه» حب دنیا مبدأ همه خطاهای انسان است و احوالات ما قبل و بعد ریاست‌جمهوری دچار تغییر نشود و این اتفاق رخ داد و باعث بداخلاقی، لجن‌پراکنی و امنیت کشور را مورد تهدید قرارداد و در واقعه دانشگاه تهران بچه‌های انقلابی را با تعبیر چماق به دست معرفی می‌کند و آن اتفاق تلخ را رقم زد.

وی اظهار کرد: با پیروزی جریان سیاسی اصلاح‌طلب در انتخابات ۲ خرداد، مشابه همان جریان و سطح فکری و نحو رفتار را از خود بروز می‌دهند و وقتی به کارنامه سیاسی این جریان نگاهی می‌اندازیم هر زمانی به قدرت می‌رسند در واقع با افترا و توهین دهان منتقد خود را می‌بندند و اساساً اجازه به منتقدین خود نمی‌دهند.

اصلاح طلبان در دوران روحانی منتقدین را عقب‌مانده می‌خواندند

استاد دانشگاه فرهنگیان تأکید کرد: این گروه در ابتدای دهه ۸۰ جریان انقلاب را به‌عنوان «خشن، گروه فشار و تندرو» معرفی می‌کردند و از این حرکت به‌ویژه در دوران دولت اعتدال در دولت یازدهم و دوازدهم منتقدین را بی‌سواد، مزدور، بی‌شناسنامه، کاسبان تحریم، کودک صفت، حسود، بزدل، جیب بر، عقب‌مانده و دیگر عنوان می‌کردند.

کریمی ادامه داد: رئیس‌جمهوری باید مردم را به آرامش و صبر و اطمینان در جامعه دعوت کند و با یک سعه صدر منتقدان را تحمل و این اتحادها را فرصتی برای جهش انقلاب و حرکت کشور از آن استفاده کنند. 

وی افزود: این عناوین خطاب به کسانی بود که اساساً خیرخواه انقلاب بودند و اینها را به‌عنوان افراد دلواپس خطاب قرار می‌دادند و نقدهای جدی داشتند و به‌جای تجلیل مورد اتهام قرار گرفتند.

 با اتهام‌زنی منتقدین کار را پیش می‌برد

استاد دانشگاه فرهنگیان گفت: این جریان سیاسی زمانی که صاحب قدرت است با اتهام‌زنی منتقدین کار را پیش می‌برد و اگر پیروز نشود نظام را متهم به تقلب می‌کند و از بارزترین آن در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ رخ داد و که با یک فاصله رأی ۱۱ میلیونی و بدون پشتوانه منطقی فتنه ۸۸ را شکل می‌دهند و انتخابات کشور را دچار التهاب قرار می‌دهند.

کریمی ابراز کرد: این جریان سیاسی در زمان قدرت هم در قضایای برجام با همراه‌کردن مجلس و با وجود شناخت عهدشکنی دشمن و به تعبیر رهبر انقلاب «به مذاکرات خوش‌بین نیستم» به کار خود ادامه می‌دهند و وقتی به نتیجه نرسید با مقصر دانستن رزمایش موشکی سپاه یا ترامپ دیوانه بود را بهانه قرار دادند.

وی گفت: این جریان به‌هیچ‌وجه نقد درون‌گفتمانی و حزبی ندارد و هر جنایتی در حزب او صورت می‌گیرد و در جریان قتل میترا استاد دیدید که وزیر سابق، به دنبال توجیه بود و فتنه ۸۸ که از جریان انتخابات فراتر رفت و این جریان سکوت می‌کند.

استاد دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: شیوه جریان سیاسی اصلاح‌طلب به دنبال شعارهای گفتمانی را منتسب به خود کند؛ مانند گفتگوی تمدن‌ها، آزادی و آزادی زنان را محور قرار دهد و از واژه‌های به‌ظاهر زیبا باطل را به دست آورد «کلمه الحق یراد الباطل» و در زمان شهید رئیسی در سنندج یک پیرمرد شکلات تعارف کرد ببینید چه‌کار کردند با این مغازه‌دار و زندگی و کار به تو نخواهیم داد و جریان انقلاب را به دیکتاتوری متهم می‌کنند.

 شهید رئیسی الگوی نجابت و تواضع است

کریمی ابراز کرد: امروز کشور ما بعد از بیانیه گام دوم دیگر این نوع رفتارها را برنمی‌تابد و این چرخش نخبگان سیاسی در کشور همراه با فراز و فرودها مردم به یک پختگی سیاسی رسیده‌اند و جریانات را تشخیص می‌دهند و همچنین شهید جمهور با مشی سیاسی و اخلاقی در تبیین این راه بسیار مؤثر بود و در مناظرات از حق خود گذشت و انواع تهمت‌ها را زدند ولی فرمود با اتهامات به من مشکل کشور حل می‌شود من صبر می‌کنم.

وی شهید رئیسی را الگوی از نجابت و تواضع که در صحنه انقلاب تثبیت شد، دانست و افزود: بلوغ سیاسی مردم این بد اخلاقی‌ها و تمامیت‌خواهی‌ها و اتهام زدن‌ها و رفتار زشت را ناپسند می‌داند و در گام دوم از این بد اخلاقی‌ها عبور خواهد کرد.

انتهای خبر/

نظرات