خبر های امروز : 2
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
لزوم معرفی شخصیت امام‌حسین(ع) به جهانیان
ائمه جمعه استان هرمزگان، بر شناساندن شخصیت امام‌حسین(ع)رو قیام عاشورا به جهانیان تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ ائمه جمعه استان هرمزگان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان‌ها، بر شناساندن شخصیت امام‌حسین(ع) و قیام عاشورا به جهانیان تأکید کردند.

ضرورت تبیین فلسفه قیام امام‌حسین(ع)

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده امروز ظهر در خطبه‌های نمازجمعه بندرعباس اظهار کرد: وقتی دنیا مراسم پیاده‌روی اربعین را مشاهده می‌کند که اوج عزت حسینی را به نمایش می‌گذارد و جهان عزاداری‌های دهه محرم را می‌بیند با پرسشی روبرو می‌شود که این همه عزاداری برای چه کسی است؟ در پاسخ باید گفت برای حسین ابن علی (ع) است و او کیست؟ امام مسلمانان در صدر اسلام است که در سال ۶۱ هجری قمری به شهادت رسیده است.

وی، با طرح پرسش دیگری که امام حسین (ع) مگر چه کاری کرده است که تا الان جاودانه مانده و هر سال پرشورتر عزای او اقامه می‌شود، افزود: در پاسخ گفت این امام حسین (ع) متعلق به بشریت است و مختص به شیعه نیست و الگوی و الهام‌بخش همه مردم است و هر کس به او نزدیک شود عزت، مردانگی، حریت و نجات از دست ظلم ظالمان را برای خود به ارمغان آورد. 

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: هدف و فلسفه از قیام امام حسین (ع) چیست؟ نخست امام (ع) خود را یک مصلح معرفی می‌کند که برای نجات امت رسول‌الله که گرفتار یک قهقرای جاهلیت در طول این مدت شد و به‌ویژه نزدیک به ۲۰ سال خلافت بنی‌امیه بر امت که انواع ظلم‌ها روا داشته شد.

عبادی‌زاده ادامه داد: امام‌حسین (ع) با این قیام به دنبال اصلاح‌سازی جامعه برمی‌آید و نتیجه این قیام در هر صورت چه با تشکیل حکومت و چه بدون آن چه با شهادت و غیر از آن، هنگامی که جامعه اسلامی من را پیش‌گام این حرکت می‌بیند و نگاه اصلاحی را می‌بیند جامعه متوجه خواهد شد که دارای ناهنجارهای شده است.

حضور همراه با معرفت در مراسم سیدالشهدا(ع)

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دُری امام جمعه حاجی‌آباد اظهار: امام‌حسين(ع) می‌فرمایند خداوند متعال ضمانت کرده است آن چیزی که ناخوشایند است را تغییر بدهد به آن چیزی که خوشایند است برای آن کسی که اهل تقوا باشد و رزق و روزی را برای او از جایی می‌رساند که گمان نمی‌کند.

وی ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم و آروزی قبولی عزاداری‌ها افزود: انسان اگر با معرفت در مجالس سوگواری شرکت کند و با امر اهل بیت(ع) آشنا شود خداوند متعال آن را می‌بخشد پس ما باید قدر این مجالس سوگواری را بیش از پیش بدانیم.

امام جمعه شهرستان حاجی‌آباد گفت: درجات شهدای کربلا بسیار بالا است اما همه این شهدا به مقام و منزلت حضرت ابالفضل العباس(ع) در بهشت غبطه می.خوردند و این نشان‌دهنده جایگاه عظیم حضرت عباس(ع) است.

دُری ادامه داد: امام زمان(عج) نیز در زیارت‌ ناحیه مقدسه در مورد شخصیت والای حضرت ابالفضل العباس(ع) می‌فرمایند: سلام بر الفضل العباس فرزند امیرالمؤمنین، آن کسی که با جان خودش و با از خودگذشتگی، برادر خودش را یاری کرد و دنیا را در راه آخرت صرف کرد و خودش را فدایی و نگهدارنده امام زمانش قرار داد.

شورای نگهبان امین نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام و المسلمین جواد اسماعیل‌نیا، ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه در مصلای امام خامنه ای (مدظله‌العالی) برگزار شد، اظهار کرد: مجالس عزای حسینی نمونه کاملی از شعائر الله است که در آن مردم به یاد خدا می‌افتند، به اصلاح نفس می‌پردازند و ولایت و امامت که روح حاکم بر همه دیگر شعائر است تبلیغ و تبیین می‌شود و ضرورت دارد مردم مؤمن ضمن پرشورتر برگزارکردن مجالس تاسوعا و عاشورا سیره اباعبدالله را پیشه خود سازند.

وی، سالروز تأسیس شورای نگهبان اشاره و از افرادی که در دفتر نظارت شورای نگهبان شهرستان فعالیت می‌کنند تشکر و آن شورا را نگهبان و امین نظام اسلامی شمرد.

 امام جمعه شهرستان پارسیان به مقام اسرا و مفقودین ادای احترام کرد و ضمن تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) به نقش بی‌بدیل ایشان در حفظ و تقویت مکتب اهل‌بیت در سال‌های سخت بعد از عاشورا اشاره کرد و از مردم خواست صحیفه سجادیه که به زبور آل محمد معروف است در مساجد و منازل خوانده شود و از این گنج بی‌پایان بیشتر استفاده نمایند.

هیأت امام‌حسین(ع) خاری برچشم دشمنان باشد

حجت‌الاسلام محسن سالاری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: ارتباط کاملی بین مهدویت و عاشورا وجود دارد و چیزی که شیعه را مانا و جاودانه کرده وجود دو بالی است به نام‌های بال سرخ حسینی و بال سبز مهدویت.

وی در ادامه افزود: امام‌حسین(ع) همانند مه‌شکن است، در زمانی که دین اسلام در حال نابودی بود دوباره اسلام را احیا کرد و امام صادق علیه السلام هدف خود را احیای جدش حسین(ع) می‌داند.

امام جمعه سیریک تصریح کرد: عاشورا، مهدویت است و مهدویت عاشورا است، رنگ پرچم امام زمان رنگ پرچم امام حسین است، امام زمان قیامش را با نام حسین(ع) و از شهر حسین شروع می‌کند.

سالاری خاطرنشان کرد: وظیفه اول ما امروز شناخت امام‌حسین(ع) است و دوم شناختن امام‌حسین(ع) به عالم است و انتظار نداشته باشیم دشمنان ما و شبکه‌های معاند امام‌حسین(ع) و هدف قیام آن حضرت را به جهان بشناسند بلکه ما باید این امر را محقق کنیم.

عاشورا ظرفیت عظیمی برای نجات بشریت دارد

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسن ابراهیمی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه میناب، با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: عاشورا ظرفیت عظیمی برای نجات بشریت است به شرطی که از عاشورا بهره ببریم.

وی افزود: قیام عاشورا یک ظرفیت هست و در آن قابلیتی وجود دارد که با توسل و تمسک به آن نجات پیدا می‌کنیم.

امام جمعه میناب اضافه کرد: عاشورای حسینی بزرگ‌ترین امکانات تاریخی است که جبهه حق بر علیه جبهه باطل پیروز می‌شود.

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ