خبر های امروز : 2
اجتماعی | - شماره خبر : 4715
1403-05-19 01:00 https://hormoz.ir/short/VW1Lk
مدیر مؤسسه اندیشه‌های اسلامی سجادیه هرمزگان:
فراگیری علم، نجات‌دهنده انسان است
مدیر مؤسسه فرهنگی هنری اندیشه‌های اسلامی سجادیه گفت: فراگیری علم و عمل به آن، باعث برتری انسان است و در ادامه این روایت شریف ثواب‌های کسی که در پرتوی علم باشد از آتش در عالم قبر مصون می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدعلی لبخندان، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، با بیان اینکه صفر ماه حزن و اندوه اهل‌بیت(ع) است، اظهار کرد: این ماه ایامی است که اهل‌بیت عصمت و طهارت در اسارت و خرابه‌نشین شام هستند و نهضت حسینی با مقاومت و رشادت‌های آنان در جهان ماندگار می‌شود.

وی افزود: شب‌ها و روزهای شام،  آن قدر به فرزندان ابی‌عبدالله(ع) سخت گذشت که امام سجاد(ع) درباره این مصائب و گرفتاری‌ها سه مرتبه می‌فرماید: الشام، الشام، الشام و این نشان می‌دهد که چه مصیبت‌ها و سختی‌ها در این شهر بر اهل‌بیت پیامبر(ص) روا داشته‌اند.

مدیر مؤسسه فرهنگی هنری اندیشه‌های اسلامی سجادیه با ذکر روایتی از ساحت مقدس امیرالمؤمنین(ع) در خصوص اهمیت برخی از کارها و اعمال انسان در دنیا و ثواب آن در آخرت می‌فرماید:  «هنگامی که میت را در قبر می‌گذارند چهار آتش او را فرامی‌گیرد و نماز اولین نجات‌دهنده از این آتش است که به داد انسان می‌رسد و این نشان‌دهنده اهمیت نماز در بین عبادت‌های دیگر است.

لبخندان عنوان کرد: دومین نجات‌دهنده انسان از آتش، ثوابی که به‌واسطه روزه‌گرفتن به دست آورده است که این آتش را خاموش می‌کند که باز نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه روزه در دنیا است. 

وی با بیان اینکه سومین نجات‌دهنده صدقه است، ادامه داد: ما در ماه صفر قرار داریم و سفارش‌ها و تأکیدهای فراوانی از جانب اهل‌بیت علیهم‌السلام به پرداخت صدقه در این ماه شده است و آن قدری مهم است که در این روایت شریف صدقه را نجات‌دهنده انسان از آتش توصیف شده است.

کارشناس مذهبی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: علم‌آموزی در آموزه‌های دینی و جایگاه آن در قرآن کریم و روایات اهل‌بیت علیهم‌السلام فراوان توصیه شده و فراگیری علم و عمل به آن باعث برتری انسان است و در ادامه این روایت شریف ثواب‌های کسی که در پرتوی علم باشد از آتش در عالم قبر مصون می‌شود.

لبخندان گفت: این روایت نشانگر آن است که نماز، روزه، صدقه و علم‌آموزی انسان را در مسیر بندگی خدا قرار داده و از آتش عالم قبر نجات می‌دهد.

انتهای خبر/ 

نظرات