خبر های امروز : 8
اقتصادی | - شماره خبر : 4110
1403-04-10 21:59 https://hormoz.ir/short/4ao9a
با حضور رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی؛
دو طرح آبزی‌پروری بندر لنگه به بهره‌برداری رسید
دو طرح مهم آبزی‌پروری با حضور نکویی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در شهرستان بندرلنگه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، به نقل از پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان، مرتضوی در این مراسم گفت: این طرح‌ها آزمایشگاه مرکزی ایستگاه تحقیقات نرم‌تنان با زیربنای حدود ۲۰۰ مترمربع، و کارگاه تکثیر و پرورش آبزیان دریایی خلیج‌فارس با زیربنایی حدود هزار مترمربع است.

مرتضوی افزود: برای اجرای این دو طرح بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است. وی گفت: آزمایشگاه مرکزی ایستگاه تحقیقات نرم‌تنان در راستای پشتیبانی از طرح‌های تحقیقاتی شیلات راه‌اندازی شده است.

 رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان افزود: طرح اهلی و بومی‌سازی تکثیر ماهی سوکلا هم که یکی از آبزیان بسیار مهم است می‌تواند چرخه پرورش ماهی در قفس کشور را تکمیل کند. مرتضوی افزود: این دستاورد ملی برای نخستین‌بار در کشور به دست آمده و نتیجه فعالیت محققان پژوهشکده خلیج‌فارس است.

سید مجتبی خیام نکویی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی هم گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای مؤسسه تحقیقات شیلات کشور، دستیابی و انتقال دانش تولید بچه‌ماهی اعم از اهلی و مولدسازی، تکثیر و پرورش لارو به بخش خصوصی، برای تولید انبوهی و تجاری‌سازی آن است. بر اساس قرارداد منعقد شده سه‌جانبه بین تحقیقات شیلات، بخش خصوصی و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور، در چهار سال آینده ۲۰۰ هزار قطعه بچه‌ماهی سوکلا به بخش خصوصی تحویل می‌شود که زیرساختی برای تولید در سال‌های آینده است.

انتهای خبر/

نظرات