خبر های امروز : 2
اجتماعی ,اجتماعی | - شماره خبر : 1716
1402-10-25 09:50 https://hormoz.ir/short/VpDkV
کارشناس هواشناسی هرمزگان:
خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است
کارشناس هواشناسی هرمزگان با بیان اینکه خلیج فارس مواج است، گفت: روز چهارشنبه از سرعت باد در محدوده دریای عمان و نیمه شرقی تنگه هرمز کاسته خواهد شد اما آبهای خلیج فارس و نیمه غربی تنگه هرمز کماکان مواج پیش‌بینی می‌شود.

مرضیه سی‌سی‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی عنوان کرد: ساعات صبح تا ظهر امروز دوشنبه ۲۵دی، شرایط جوی و دریایی آرامی در استان حاکم خواهد بود و ساعات بعدازظهر و شب، افزایش بادهای جنوب غربی برروی تنگه هرمز و دریای عمان پیش‌بینی می‌شود و دریا در این نواحی نسبتاً مواج خواهد شد.

کارشناس هواشناسی هرمزگان عنوان کرد: امروز در ساعات صبح شرایط جوی و دریایی آرامی حاکم خواهد بود و در طول روز گذر ابر در آسمان استان پیش‌بینی می‌شود.

سی‌سی‌پور مطزح کرر: دریا در ساعات صبح آرام خواهد بود و در ساعات بعداز ظهر و شب، افزایش سرعت بادهای جنوب غربی درتنگه هرمز و دریای عمان سبب مواج شدن دریا خواهد شد. بیشینه سرعت باد به بیش از ۳۶ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از یک متر خواهد رسید. توصیه می ‌شود در ساعات بعدازظهر و شب، شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد در این مناطق دریایی خودداری نمایند و تردد سایر شناورها با احتیاط صورت پذیرد.

کارشناس هواشناسی هرمزگان بیان کرد: روز سه شنبه ۲۶ دی، وزش بادهای نسبتاً شدید شمال غربی تا جنوب غربی برروی تمامی مناطق دریایی جنوب کشور پیش‌بینی می‌شود و مواج شدن دریا و اختلال در ترددهای دریایی را بویژه در ساعات بعدازظهر و شب به همراه خواهد داشت. توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناورها بویژه در خلیج فارس و بنادر غربی استان صورت پذیرد. 

سی‌سی‌پور تصریح کرد: روز چهارشنبه از سرعت باد در محدوده دریای عمان و نیمه شرقی تنگه هرمز کاسته خواهد شد اما آبهای خلیج فارس و نیمه غربی تنگه هرمز کماکان مواج پیش‌بینی می‌شود. 

انتهای خبر/

نظرات