خبر های امروز : 0
اجتماعی ,اجتماعی | - شماره خبر : 3719
1403-03-21 08:20 https://hormoz.ir/short/enl3v
تراژدی غم‌بار بمب‌های متحرک در جاده‌های هرمزگان
ماشین‌های سوخت‌بر چنان جاده‌های استان هرمزگان را قبضه کرده‌اند که به‌صورت کاروانی در جاده‌ها تردد می‌کنند و جاده‌ها به میدان سبقت سوخت‌بران تبدیل شده است.

 به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ قاچاق سوخت بلایی خانمان‌سوز برای مردم استان هرمزگان شده که تأثیرگذار بر فرهنگ و رفتارهای اجتماعی این خطه شده است.

 خودروهای سوخت‌بری که امنیت جاده‌های را برای پیر و جوان ناامن کرده و هر زمان از گوشه‌وکنار فرزندی بی‌پدر یا مادر و یا داغ جوانی بر والدینش گذاشته است.

سوخت‌بران سرعتی دارند که خیابان‌ها را با صدای گوش‌خراش خود به تباهی کشانده و جز آتش‌ گرفتن و جان گرفتن چیز دیگری نصیب مردم نشده است و چه‌بسا افراد بی‌گناهی قربانی شده‌اند.
هر روزه فرماندهی انتظامی و مرزبانی هرمزگان خبر از توقیف و کشف سوخت‌های قاچاق در جاده‌ها و خیابان‌های هرمزگان دارد که در تلاش این نظامیان بزرگوار در برخورد با سوداگران سوخت‌بر هیچ شکی نیست و تلاش همه آن‌ها قابل‌ ستایش است.
هر چند که تلاش شبانه‌روزی نیروی انتظامی و مرزبانی بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ اما همچنان جاده‌های هرمزگان محل تردد بمب‌های متحرکی است که برای رسیدن به مقصد خود گوی سبقت را از یکدیگر می‌ربایند.
علی‌ای‌حال عزم و اراده ملی برای برخورد با سوخت‌بران نیازمند است تا در کنار نیروهای انتظامی و مرزبانی که در این راه از جان شیرین خود نیز گذشته‌اند و سالانه شهید تقدیم نظام و انقلاب می‌کند قرار گیرند و برخورد جدی با قاچاقچیان سوخت صورت گیرد.

 

نظرات