خبر های امروز : 2
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
ترویج معارف قرآنی معضلات اجتماعی را کاهش می‌دهد
فرماندار رودان گفت: پیشگیری اثربخش از آسیب‌های اجتماعی نیازمند ترویج فرهنگ و معارف قرآنی است.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ به نقل از فرمانداری رودان؛ عبدالرضا در نشست با فعالان قرآنی شهرستان رودان اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی در شهرستان علی‌رغم برخی مشکلات قابل ستودن است.


 وی ادامه داد: قرآن منبع و مآخذ همه مشکلات است اگر این مباحث قرآنی ساماندهی شود قطعاً اکثر معضلات در اجتماع با کاهش چشمگیر روبرو خواهد شد.


 سالاری با تقدیر از امام‌جمعه رودان در تشکیل قرارگاه قرآنی در شهرستان بیان داشت: باید از ظرفیت‌های مختلف برای امر قرآنی بهره گرفت.


 وی خاطرنشان کرد: باید فضاهای کار قرآنی در شهرستان برای خانواده‌ها قابل‌لمس باشد تا بتوان تأثیر مستقیم را در بطن خانواده و تربیت نسل آینده دید.


 فرماندار رودان با بیان برخی دستاوردهای قرآن در زندگی و جامعه گفت: نباید از برخی عدم همکاری‌ها ناامید شد و قطعاً با پیگیری مستمر نتیجه لازم حاصل خواهد شد.


 سالاری با بیان اینکه رودان دارای پتانسیل و ظرفیت‌های فراوان قرآنی و فرهنگی است از آمادگی را برای انجام مقدمات جهت احداث یک مجتمع یا دانشکده قرآنی در رودان خبر داد.

 فرماندار رودان گفت: پیشگیری اثربخش از آسیب‌های اجتماعی نیازمند ترویج فرهنگ و معارف قرآنی است و با گسترش فرهنگ و معارف قرآنی و انس آحاد مردم با قرآن و پیاده‌سازی معارف این کتاب انسان‌ساز در زندگی اجتماعی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و نزاع‌های خانوادگی کاهش می‌یابد.  

                               
لزوم توانمندسازی مدیران قرآنی
 
 عماد ناصری مشاور استاندار هرمزگان در امور قرآنی نیز در این نشست اظهار داشت: دغدغه‌های فعالان قرآنی در حوزه مختلف را احصا و بررسی کرده‌ایم و به دنبال آن هستیم میزان این دغدغه‌های به حداقل ممکن رسانده شود.


 وی بر لزوم توانمندسازی مدیران قرآنی تأکید کرد و گفت: دوره ویژه‌ای را برای توانمندسازی مدیران قرآنی در شهرستان رودان برگزار خواهیم کرد.


 ناصری وقف مشارکتی در حوزه قرآن را نیاز دیگری برای تحول در این بخش دانست گفت: این طرح در استان‌های دیگر عملیاتی شده است؛ اما در هرمزگان هنوز بحث وقف قرآنی تبیین و ترویج نیافته است.


 وی نداشتن مکان مناسب و تجهیزات لازم را از دغدغه‌ها فعالان قرآنی عنوانی کرد و گفت: رفع این موضوع نیز به دستور استاندار هرمزگان در اولویت قرار گرفته است.


انتهای خبر/
 

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ