خبر های امروز : 2
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
امام جمعه جدید بستک معرفی شد
طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین جهانگیری به عنوان امام جمعه جدید بستک معرفی و از زحمات حجت‌الاسلام قائدی تجلیل شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی هرمز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده عصر امروز در آئین تودیع و معارفه امام‌جمعه شهرستان بستک، با بیان تبریک پیروزی رزمندگان اسلام در فلسطین، اظهار کرد: حماسه رزمندگان حماس اسلامی درس‌های بزرگی به جهان اسلام داد و ثابت کرد که مسئله فلسطین را پشت میزها نمی‌توان حل کرد؛ چراکه با یک رژیم قانون‌شکن و بی‌هویت روبرو هستیم که به نسبت به هیچ اصول و قاعده انسانی و بشری پایبند نیست.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان عنوان کرد: حماس در عملیات اخیر حماسه آفرید ونشان داد که حق فلسطین را باید با شمشیر در میدان نبرد گرفت و نه پشت میز مذاکره و لبخندها. این عملیات مربوط به جهان اسلام است و قطعاً جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین پشتوانه مردم فلسطین سهم بیشتری در این پیروزی دارد.

 

وی، با اشاره به لزوم توجه به رسالت‌های نمازجمعه، تصریح کرد: اولین رسالت نمازجمعه، رسالت تربیتی و تزکیتی است؛ یعنی نمازجمعه مکانی برای تربیت انسان و تزکیه شناخته می‌شود. برکت نمازجمعه مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید موردتوجه ائمه جمعه باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به رسالت آموزشی نماز جمعه، خاطرنشان کرد: نماز جمعه یک کارگاه آموزشی هفتگی است که ائمه جمعه معارف الهی را به مردم آموزش می‌دهند.

 

وی، با اشاره به بصیرتی نمازجمعه، بیان کرد: تریبون نمازجمعه باید به جامعه روشنگری بدهد به همین جهت ائمه جمعه باید در طول مدت یک هفته فعالیت و تحرکات دشمن را رصد کنند و جامعه را نسبت به برخی از موضوعات آگاه و حق را از باطل تبیین کند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، اساسی‌ترین رسالت نمازجمعه را تقویت وحدت دانست و تشریح کرد: امروز دشمن وحدت و امنیت کشور را هدف قرار گرفته است؛ چراکه اگر وحدت جامعه برهم خورد، امنیت نیز تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت به همین جهت تریبون‌های نمازجمعه اهل‌سنت و شیعه باید منادی وحدت باشند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی‌زاده، تریبون نمازجمعه را خاری در چشم دشمنان دانست و اظهار کرد: تریبون نمازجمعه به‌واسطه ایستادگی در برابر دسیسه دشمنان خار چشم دشمنان است؛ چراکه نمازجمعه را شانی را شئون حاکمیت دانست.

 

در ادامه این مراسم، محسن خاکی‌نهاد از اهل بستک به‌عنوان مردمی بافرهنگ، دین‌دار، مهربان، اهل خرد و دانش نام برد و تصریح کرد: همین ویژگی‌های بارز مردم شریف شهرستان با قدمت بستک که مهد تمدن و فرهنگ علم و سیاست به شمار می‌رود، باعث شد با همراهی جامعه خیرین و آحاد مردم در ساخت و توسعه شهرستان، فعالیت‌های گسترده‌ای با مشارکت مردم شکل بگیرد. 

 

 رئیس شورای فرهنگی استانداری هرمزگان با ابراز خوشحالی از حضور در جمع مردم فهیم بستک بیان کرد: مردمان این دیار بازوان قوی و مستحکمی برای دولت هستند و همین ویژگی وظیفه مسئولان را سنگین‌تر و از طرفی راه را برای ارائه خدمت هموارتر می‌کند و این نیروی انسانی توانمند یک فرصت خدمت است که باید مغتنم شمرده شود. 

 

خاکی‌نهاد افزود: برای باز کردن گره‌ها و مشکلات مردم باید از این ظرفیت مهم استفاده شود و از اعضای شورای اداری می‌خواهم برای رفع مشکلات مردم نهراسید و هرآنچه در توان دارید مسائل و مشکلات مردم را روزانه رصد و مرتفع کنید.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در این مراسم با قدردانی از سال‌ها خدمات و تلاش‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین قائدی عنوان کرد و گفت: وی منشأ خیرات و گره‌گشایی مشکلات مردم بوده‌اند که جای قدردانی دارد.

 

 خاکی‌نهاد برای حجت‌الاسلام‌والمسلمین جهانگیری نیز آرزوی موفقیت کرد و گفت: امام‌جمعه جدید در کنار فرماندار و مجموعه دولت می‌تواند مسیر حفظ اتحاد، انسجام همدلی و آبادانی را باقوت بیشتر ادامه دهند. 

 

دبیر شورای اداری استان به خدمات دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: با کمک خیرین و همراهی مردم و تلاش مدیران استانی در شهرستان در بخش آب، آموزش، مسکن، برق و راه اقدامات مهمی انجام شده که می‌توان به ۸۱ مصوبه‌ای سفر شهرستانی استاندار اشاره کرد که از تصویب شورای اداری شهرستان بستک گذشته است و بیش از ۸۶ درصد پیشرفت داشته و ۶۳ درصد مصوبات آن انجام و تقدیم مردم شده و این نویدبخش توسعه و آبادانی بیشتر شهرستان بستک است.

 

 خاکی‌نهاد با اشاره به حماسه‌سازی روزهای اخیر جوانان انقلابی حماس گفت: جوانان فلسطین برای دنیای اسلام عزت‌آفرینی کردند و دیدید که وجود نعمت رهبری چقدر برای حفظ امنیت کشور ارزشمند است. 

 

معاون استاندار افزود: ملت ایران با هدایت رهبر کبیر انقلاب ۱۵ سال بعد از تبعید، نظام سلطنت رژیم استبداد و سلطنت را درهم پیچیدند. 

 

وی بیان کرد: مردم مظلوم فلسطین هم ۷۵ سال گرفتارند و وقتی راه نجات برای آن‌ها باز می‌شود که سرلوحه کار حرکت در مسیر مقاومت باشد و اکنون برای جنایات ۷۵ساله رژیم سفاک و کودک کش صهیونیستی، نظام سلطه مظلوم‌نمایی می‌کند که باهمت جوانان فلسطینی به‌زودی قدس آزاد خواهد شد.

 

دبیر شورای اداری استان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات با چهار مؤلفه امنیت، سلامت،رقابت و مشارکت تصریح کرد: از اعضای شورای اداری و مدیران شهرستان می‌خواهم برای مسائل معطل‌مانده مردم با سرعت بیشتری تلاش و زمینه مشارکت مردم را فراهم کنند.

 

وی افزود: امسال هم باتوجه‌به شرایط خاص جنگ ترکیبی دشمن، مردم با مشارکت خود بار دیگر بیعت خود را با رهبر انقلاب تجدید خواهند کرد.

 

در پایان این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین قائدی امام‌جمعه سابق بستک قدردانی شد و حجت‌الاسلام‌والمسلمین جهانگیری نیز به‌عنوان امام‌جمعه جدید این شهرستان معرفی شد.

همچنین در ادامه برنامه‌های سفر یک‌روزه امام‌جمعه بندرعباس و معاون استاندار به بستک از خانواده شهید ناصر ازژه قدردانی شد.

شهید ازژه بیستم فروردین ۱۳۴۶ در شهرستان بستک به دنیا آمد پدرش عبدالکریم مغازه‌دار بود و مادرش عایشه نام داشت تا پایان دوره راهنمایی درس خواند به‌عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت بیست و دوم تیر ۶۷ در شمال فکه به شهادت رسید پیکر او مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و سال ۷۵ پس از تفحص در زادگاهش به خاک سپرده شد.

انتهای خبر/

 

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ