خبر های امروز : 2
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
قیام عاشورا مسیر هدایت را مشخص کرد
امام جمعه رودان با بیان اینکه قیام عاشورا مسیر هدایت را مشخص کرد، گفت: امام حسین(ع) با مشاهده انحرافات فکری، اخلاقی و ... دست به قیام تاریخ‌ساز عاشورا زد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام محمد بارانی ظهر امروز در نمازجمعه عبادی سیاسی رودان ضمن تسلیت ایام محرم، سیدالشهدا(ع) را فدایی مکتب معرفی کرده و اظهار کرد: سالار شهیدان با مشاهده انحرافات فکری، اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه اسلامی و بازگشت به جاهلیت کهن، دست به این قیام تاریخ‌ساز برای احیای مکتب و اسلام ناب زد.

وی، ضمن تشریح و تبیین هویت درونی و بیرونی انسان افزود: مکتب می‌گوید حیات حیوانی روکش انسان و ابزار کار است اما شناسنامه و هویت اصلی انسان در درون اوست که کار بزرگ انبیاء و اوصیا، نشان دادن همین هویت اصلی انسان بود.

امام جمعه شهرستان رودان تصریح کرد: مسیر هدایت و عاقبت بخیری بشریت را مکتب مشخص می‌کند لذا حسین ابن علی(ع)، این بزرگ‌مرد تاریخ خود را فدای این مکتب کرد تا بشریت در مسیر صحیح خود قرار بگیرد و مکتب زنده مانده و انسان هویت و باطن خود را بشناسد.

بارانی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری ضمن تبریک به رییس جمهور متتخب بیان کرد: پیروز اول این انتخابات نظام اسلامی و مردمی بودند که با لبیک به رهبری عالیقدر اینگونه با غیرت به میدان آمدند و مشارکت قریب به ۵۰ درصدی را ثبت و برای کشور عزت، امید و برای دشمن یاس و ناامیدی را رقم زدند.

وی، مشارکت بالای مردم را خنثی‌کننده توطئه معاندان در مساله تحریم انتخابات ارزیابی و گفت: نقطه اوج این حماسه را ایرانیان خارج از کشور خلق کردند که که به طور مستقیم در معرض حملات و توهین‌های بی‌شرمانه عناصر خودفروخته ضد انقلاب قرار داشتند اما در دور دوم حتی شاهد افزایش مشارکت چشمگیر این عزیزان بودیم.

حجت‌الاسلام بارانی، جمهوری اسلامی را برگرفته از مردم‌سالاری دینی دانسته و عنوان کرد: برگزاری موفق دو دور انتخابات به فاصله حدود یک هفته، نظام مبتنی بر دموکراسی انقلاب اسلامی را ثابت کرد و این شاهکار بزرگی بود که همه ناظران داخلی و خارجی را حیرت زده کرد.

وی، مردم غیور ایران اسلامی را شایسته قدردانی دانسته و تاکید کرد: از مسئولان و رئیس‌جمهور متتخب انتظار می‌رود در تحقق خواسته‌های بحق مردم بکوشند زیرا هر رای مردم با هر گرایش سیاسی به معنای تایید و همراهی آنها با اصل نظام است و نشان داد برخلاف همه تبلیغات منفی در سال‌های اخیر، مردم زاویه‌ای با اصل نظام و آرمان های انقلاب اسلامی ندارند.

خطیب نمازجمعه رودان ضمن تاکید بر وفاق و انسجام ملی افزود: امروز، دکتر پزشکیان، رئیس جمهور همه ملت ایران است و بایستی مورد احترام و تکریم تمام گروه‌های اجتماعی و سیاسی باشد و از طرف دیگر ایشان نیز باید چنین نگاهی به جامعه داشته باشد.

حجت‌الاسلام بارانی با تشکر و قدردانی از مواضع خوب و انقلابی رئیس جمهور منتخب در خصوص منطقه و جبهه مقاومت بیان کرد: این مواضع دشمنان طمع کرده را نا امید و برای نظام اسلامی عزت‌آفرین بود لذا همواره باید امید آفرینی و جلب اعتماد عمومی در دستور کار ایشان و همکاران شان در دولت قرار بگیرد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر رودان ضمن گرامیداشت هفته امر به معروف از تلاش های دبیر و اعضای محترم ستاد در احیای این فریضه مهم تشکر کرد.

حجت‌الاسلام بارانی با گرامیداشت روز بهزیستی و تامین اجتماعی ضمن تشکر و قدردانی از خدمات این دو مجموعه از سفر رئیس بهزیستی کشور به رودان و دیدار بی واسطه با مردم شریف این منطقه قدردانی کرد.

انتهای خبر/

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ