خبر های امروز : 3
اجتماعی ,اجتماعی | - شماره خبر : 2201
1402-12-05 09:26 https://hormoz.ir/short/Vm8w7
سازمان هواشناسی هرمزگان اعلام کرد؛
احتمال وقوع تگرگ در برخی از نقاط هرمزگان
از بعدازظهر روز جاری با ورود یک موج بارشی، ابتدا افزایش ابرناکی و از ساعات پایانی شب رگبار باران و رعدوبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد و احتمال تگرگ در پاره‌ای نقاط استان مورد انتظار است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ بنا بر اعلام گزارش هواشناسی هرمزگان؛ طی روز جاری در ساعات صبح وضعیت جوی نسبتاً آرام و در ساعات بعد ازظهر و شب ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در هرمزگان پیش‌بینی می‌شود .
 

 شرایط ترددهای دریایی تا ساعات ابتدایی شب مساعد خواهد بود؛ از بعدازظهر روز جاری با ورود یک موج بارشی، ابتدا افزایش ابرناکی و از ساعات پایانی شب رگبار باران و رعدوبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد و احتمال تگرگ در پاره‌ای نقاط استان مورد انتظار است.
 

بیشترین تاثیر این سامانه بارشی در مناطق شمالی، شرقی و مرکزی استان و در ارتفاعات خواهد بود و از بعدازظهر دوشنبه به تدریج سامانه بارشی از شرق استان خارج خواهد شد.
 

توصیه می‌شود طی روزهای یکشنبه و دوشنبه از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات به ویژه در مناطق شرقی و شمالی استان خودداری شود.

از روز یکشنبه تنگه هرمز و دریای عمان با افزایش سرعت باد جنوب شرقی و خلیج فارس با افزایش سرعت باد شمال غربی نسبتا مواج خواهد شد؛ توصیه می‌شود شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری نمایند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان صورت گیرد.

از لحاظ دمایی موقتا افزایش نسبی دمای کمینه در صبح فردا و کاهش نسبی دمای بیشینه در ساعات ظهر پیش‌بینی می‌شود.

 

انتهای خبر/

نظرات