خبر های امروز : 3
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
مسلمانان با اتحاد به دنبال تحقق تمدن‌نوین‌اسلامی هستند
عالم اهل‌سنت هرمزگان با تأکید بر اینکه وحدت امت اسلامی خاری در چشم دشمنان این مرزوبوم است، گفت: مسلمانان با اتحاد به دنبال تحقق تمدن نوین اسلام هستند

شیخ علی ماهیگیر، عالم و اندیشمند اهل‌سنت در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: ایام خجسته میلاد سرور کائنات محمد مصطفی (ص) و فرزند برومندشان امام جعفر صادق (ع) که در کشور ما تحت عنوان هفته وحدت شناخته شده و بحمدالله نهادینه شده است.

محقق اهل‌سنت عنوان کرد: خدای ذوالجلال را شاکریم که تحت تدابیر و رهنمودهای امامین انقلاب ملت سرفراز ما که رنگین کمانی از اقوام و مذاهب را تشکیل داده، به دستاوردهای فراوانی در عرصه وحدت اسلامی و تقریب مذاهب که یکی از ابعاد وحدت است دست‌یافته و تلاش و اجتهادات خویش را برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های بلند خویش که تحقق تمدن نوین اسلامی از جمله آن است، بکار می‌بندد.

شیخ ماهیگیر تصریح کرد: این که وحدت اسلامی منحصر به یک روز و هفته نیست حرف درستی است؛ اما این ایام در هفته وحدت فرصتی است تا ما همه ساله، دستاوردها و موفقیت‌های به‌دست‌آمده در این عرصه را احصاء نموده و برای رسیدن به اهداف دیگر برنامه‌ریزی و تلاش نماییم.

وی افزود: هم چنین فرصتی است تا ما بیش از این نسبت به تبیین مفهوم وحدت اسلامی و شناخت موانع آن در جامعه اقدام نماییم مفهومی که هیچ‌وقت به معنای یکی‌شدن مذاهب و یا دست‌کشیدن از باورها و اعتقادات مذهبی نیست؛ بلکه به مفهوم داشتن موضع واحد در مقابل دشمنان اسلام و مسلمین است.

عالم اهل‌سنت هرمزگان با تأکید بر اینکه وحدت امت اسلامی خاری در چشم دشمنان این مرزوبوم است، خاطرنشان کرد: در این رهگذر باید از تعصب، تکبر که همگی ناشی از جهل و عدم شناخت است بپرهیزیم و از سویی مراقب دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمن در این عرصه باشیم.

انتهای خبر/

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ