حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/06/03 | 2024/08/24

Logo

مسئولیت وزرا سنگین‌تر شده است
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

مسئولیت وزرا سنگین‌تر شده است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به اینکه رئیس‌جمهور از مجلس درخواست کمک و همکاری برای تشکیل کابینه و هیات دولت کرد، مجلس بیشترین میزان همکاری ممکن را ارائه داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ عباس مقتدایی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا اظهار داشت: رأی اعتماد نمایندگان ملت به تمامی اعضای کابینه و وزرای پیشنهادی نشانگر این است که مجلس همدلی و وفاق را به عنوان یک اصل اساسی در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد آرای وزرای پیشنهادی که رأی اعتماد گرفتند با یکدیگر متفاوت بوده است، تصریح کرد: برخی از وزرا با آرای بالا، مثلاً بیش از ۲۸۰ رأی، موفق به کسب اعتماد مجلس شدند و برخی دیگر با آرای کمتر، حدود ۱۰۰ و اندی رأی.

این نماینده مجلس بیان کرد: در مجموع، با توجه به اینکه رئیس جمهور از مجلس درخواست کمک و همکاری برای تشکیل کابینه و هیات دولت کرد، مجلس بیشترین میزان همکاری ممکن را ارائه داده است. با توجه به شرایط کشور، لازم است که هیئت دولت و کابینه به سرعت تشکیل شده و تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

مقتدایی خاطرنشان کرد: این سطح از همکاری شاید در ادوار مختلف دولت‌ها بی‌نظیر یا کم‌نظیر بوده و حداقل از نظر حجم همکاری، بالاترین میزان را داشته است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: اکنون مسئولیت وزرا سنگین‌تر شده و نمایندگان ملت آمادگی کامل دارند تا لوایحی که به مجلس تقدیم می‌شود را پیگیری کنند. به نظر می‌رسد که مسئولیت نظارتی مجلس نیز افزون‌تر شده و با دقت بیشتری کارها را دنبال خواهیم کرد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از