خبر های امروز : 10
فرهنگی | - شماره خبر : 5305
1403-07-18 09:30 https://hormoz.ir/short/4aovn
هنرمندان بندرعباسی خواستار شدند:
لزوم بکارگیری نیروهای متخصص و آموزش‌دیده در اماکن فرهنگی
هنرمندان بندرعباسی خواستار استفاده و بکارگیری از نیروهای متخصص و آموزش‌دیده در اماکن فرهنگی شدند و تأکید کردند: برای احداث مکان‌های فرهنگی از نظرات هنرمندان و متخصصین فرهنگی و هنری استفاده شود تا شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی هرمز، دومین نشست هیأت مدیره انجمن هنرهای نمایشی با همراهی جمعی از هنرمندان‌ و با حضور عیسی عباسی رئیس شورا و سیدمحمدرضا موسویی و فریده عامری عضو شورای شهر بندرعباس در دفتر انجمن هنرهای نمایشی برگزار شد.

حسین کریمی در این نشست با اشاره به اولویت مهم طرح و پیگیری مطالبات هنرمندان گفت: اعضای شورای شهر در اولین نشست با هیأت مدیره انجمن، قول مساعد دادند که تماشاخانه شهر بعد از بازسازی در اختیار هنرمندان، قرار گیرد اما متاسفانه این وعده، تاکنون عملی نشده است.

 وی در ادامه افزود: انتظار می‌رود رئيس و اعضای شورا با درایت و راهکارهای مناسب نسبت به تحویل دادن این مکان به هنرمندان که صاحبان اصلی‌اش هستند اقدام عاجل کنند.

 رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان بیان داشت: در این رابطه با شهردار نیز جلسه‌ای برگزار کردیم و راهکارهای لازم در آن جلسه پیشنهاد شد و طی این مدت، هنرمندان با خویشتن‌داری پیگیر حل و رفع مشکلات بودند اما متأسفانه تاکنون این مشکل حل نشده است.

 کریمی گفت: خواسته هنرمندان در قبال برخی از خسارت‌های واردشده به شهر در پروژه‌ها که به دلیل عدم مدیریت و نظارت، خیلی ناچیز هست و برخی از این مشکلات به دلیل استفاده از نیروهای ناکارآمد و غیر متخصص است.

در ادامه نشست، هنرمندان حاضر در جلسه خواستار استفاده و بکارگیری از نیروهای متخصص و آموزش‌دیده در اماکن فرهنگی شدند و تأکید کردند: برای احداث مکان‌های فرهنگی از نظرات هنرمندان و متخصصین فرهنگی و هنری استفاده شود تا شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

در ادامه جلسه، عیسی عباسی ریاست شورای شهر با اشاره به اهمیت و اولویت جامعه هنر و بالطبع رفع مشکلات و خواسته‌هایشان، افزود: درخواست هنرمندان، خواسته‌ای به حق و بجاست و ما بر این باور هستیم هر قدر از ظرفیت هنرمندان و ابزار هنر برای پیشبرد و پیشرفت شهر، استفاده شود موفق‌تر هستیم.

عباسی در ادامه خاطرنشان ساخت: برای توسعه و آبادانی شهر، بنده و همکاران در خدمت جامعه هنری استان هستیم و برای حل دغدغه‌های به حق هنرمندان، تلاش خواهیم کرد که بتوانیم با راه‌حل مناسب، مشکلاتشان را حل کنیم.

در پایان این جلسه هم‌اندیشی جدی و صمیمی، مقرر شد با حضور رئیس و اعضای شورای شهر، بازدیدی از محل تماشاخانه شهر، انجام شود و طی جلسه‌ای با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، تکلیف و تعیین وضعیت نهایی شود.

انتهای خبر/

نظرات