![تمهیدات ویژه برای کاهش صف انتظار متقاضیان برق](http://hormoz.ir/images/2025/2/20250213115407_original_27.jpg)
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان، محمد کریمی با تشریح خدمات و اقدامات انجام شده در حوزه فروش و خدمات مشترکین گفت: برخی از شاخصهای توسعه و تأمین برق پایدار در این حوزه فراتر از متوسط کشوری رشد کرده است.
وی در ادامه افزود: در حوزه لوازم اندازهگیری، پروژههای خرید مستقیم و تعویض لوازم اندازهگیری بهعنوان اولین شرکت توزیع در کشور راهاندازی شده است که با تهیه و تنظیم دستورالعمل هوشمندسازی، یکسال پیش از ابلاغ دستورالعمل هوشمندسازی کشوری در هرمزگان عملیاتی گردیده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان، از کاهش صف انتظار متقاضیان برق از تعداد ۱۲ هزار و ۵۳۱ درخواست در ابتدای سال ۱۴۰۱ و بهروز نمودن فروش برق تا پایان سال جاری خبر داد و تصریح کرد: این موضوع از جمله افقهای برنامهریزیشده در برق هرمزگان است.
کریمی ادامه داد: این کاهش صف انتظار در حالی رخ داده است که حدنصاب جدید فروش انشعاب در سال ۱۴۰۱ با ۴۶ درصد افزایش و در سال ۱۴۰۲ با ۸۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۰ همراه بوده است.
وی از راهاندازی اولین مرکز پایش وصول مطالبات در این حوزه، افزایش شاخص وصول مطالبات از ۵۴ درصد به ۷۳ درصد و کسب رتبه یک در میان شرکتهای توزیع برق بهعنوان یکی از شاخصهای توسعه حوزه فروش و خدمات مشترکین یاد کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان همچنین گفت: مکانیزه کردن ۱۰۰ درصدی قرائت لوازم اندازهگیری، انجام تهاتر بابت بدهی برق مصرفی با نیروهای مسلح و تسویهی کلیهی مطالبات تا پایان سال از جمله دیگر دستاوردهای این حوزه است.
کریمی در ادامه، رشد ۲۶۶ درصدی نصب کنتورهای هوشمند طی دو سال اخیر و افزایش تعداد کنتورهای هوشمند به بالای ۷۰ هزار مشترک را از دیگر شاخصهای توسعه این حوزه دانست و افزود: واگذاری ۵۵ هزار انشعاب جدید به متقاضیان طی دو سال و نیم از دیگر اقدامات ارزنده این حوزه بهشمار میرود.
انتهای خبر/