خبر های امروز : 9
اقتصادی | - شماره خبر : 5749
1403-08-27 09:56 https://hormoz.ir/short/eR0PA
مدیر گروه شناورهای بزرگ ایزوایکو خبر داد:
ایزوایکو در آستانه فتح بازارهای جهانی
مدیر گروه شناورهای بزرگ ایزوایکو گفت: این مجتمع در مسیر توسعه صنعت استراتژیک طراحی، ساخت و تعمیر انواع شناورها و سازه‌های دریایی در ایران گام‌های مهمی برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز به نقل از روابط عمومی ایزوایکو، علی عزیزی گفت: گروه طراحی، ساخت و تعمیرات شناورهای بزرگ ایزوایکو، با برخورداری از دو حوض تعمیرات و نوسازی با ابعاد (۴۷۵ متر طول، ۸۰ متر عرض، ۱۴.۵ متر عمق و حوض دیگر ۳۷۵ متر طول، ۸۰ متر عرض، ۱۴.۵ متر عمق) در کشور منحصر به فرد و در منطقه نیز جزو بزرگترین آنها به شمار می آید.

وی افزود: ایزوایکو با بهره‌گیری از زیرساخت‌های پیشرفته و متخصصان داخلی، توانسته است به ظرفیت‌های بالایی در پذیرش و اجرای پروژه‌های تعمیرات و ساخت دست یابد و این گروه توانایی طراحی، ساخت و تعمیر بزرگترین کشتی های موجود در دنیا نظیر کشتی‌های ULCC ، VLCC ، LPG Career و Bulk و… در بالاترین سطح کیفی و کوتاه‌ترین زمان ممکن را دارد.

مدیر گروه شناورهای بزرگ ایزوایکو در توضیحات خود اشاره کرد: سال ۱۴۰۲ مطابق با برنامه‌‌ریزی انجام‌شده، پذیرش 15 شناور و یک سکوی حفاری معادل ۱۹۶۵۷ تن در دستور کار این مجتمع قرار گرفته که با هدف ارتقای عملکرد مجتمع و برآورد سازی اهداف کلان مجموعه، تمام ظرفیت‌های خود را به کار گرفتیم و موغق شدیم ۳۱ هزار و ۳۱۴ تن تولید را محقق کنیم که ۱۱ هزار و ۶۵۷ تن بیش از برنامه پیش‌بینی‌شده و معادل ۱۵۷ درصد بوده است.

پذیرش پروژه‌های بین‌المللی و توسعه روابط با شرکت‌های خارجی

عزیزی اضافه کرد: از دستاوردهای مهم ایزوایکو در سال ۱۴۰۲، رکورد کوتاه‌ترین زمان تعمیرات شناورهای بزرگ، با پذیرش و تعمیر یک نفت‌کش غول پیکر متعلق به شرکت خارجی بوده است. این کشتی، که برای حمل نفت خام استفاده می‌شود، با وجود شرایط سخت تحریم‌ها، توسط ایزوایکو تنها در ۱۵ روز تعمیر شد. که موجب جلب رضایت کامل کارفرمای خارجی شد.

وی افزود: با توجه به این موفقیت، و رضایت کامل کارفرما هم‌اکنون این شرکت در حال مذاکره مجدد جهت پذیرش سه شناور دیگر خود در حوض خشک ایزوایکو می باشد که این امر می‌تواند زمینه ورود ایزوایکو به بازارهای جدید بین‌المللی را فراهم کند.

موفقیت چشمگیر در پذیرش و تعمیرات تجهیزات فراساحلی و شناورهای بزرگ در سال ۱۴۰۳ توسط مجتمع ایزوایکو

مدیر گروه شناورهای بزرگ ایزوایکو، از دستاوردهای بی‌سابقه این مجتمع در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ خبر داد و تأکید کرد که در راستای برنامه‌‌ریزی‌های دقیق، پذیرش و تعمیرات چندین شناور و تجهیزات مهم به انجام رسیده است.

عزیزی با اشاره به این‌که طبق برنامه‌ریزی اولیه تعمیرات شش فروند کشتی در دستور کار بود، گفت: ما با تلاش‌های شبانه‌روزی و پیگیری‌های مستمر موفق شدیم تعمیرات هفت فروند شناور را در شش ماهه نخست سال به انجام برسانیم و علاوه بر آن، تعمیرات دو دستگاه تجهیزات فراساحلی شامل یک ریگ حفاری و یک جک آپ ‌بارج که پیش‌بینی شده بود در نیمه دوم سال انجام شود، با تسریع امور و مذاکرات موفق، زودتر از زمان‌بندی به سرانجام رسید.

وی با اشاره به تحقق بالای اهداف تولید افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها، تا پایان شهریور باید ۸ هزار و ۸۱۸ تن تولید صورت می‌گرفت، اما با تلاش تمامی همکاران، به تولید ۱۶ هزار و ۶۸۲ تن رسیدیم که معادل ۱۸۹ درصد است، این موفقیت نشان‌دهنده تعهد و توانایی فنی و اجرایی کارکنان ماست.

مدیر گروه شناورهای بزرگ ایزوایکو گفت: یکی از دستاوردهای ویژه ایزوایکو در سال ۱۴۰۳، به‌کارگیری کامل ظرفیت جرثقیل ۱۶۰ تنی بوده است که طی ده سال اخیر هرگز از تمام ظرفیت آن استفاده نشده بود.

عزیزی در این زمینه توضیح داد: با انجام تست‌ها و بروزرسانی‌های فنی، موفق شدیم اسپاد ‌کن‌های جک آپ ‌بارج «دنا» به وزن ۱۴۰ تن را توسط این جرثقیل درون حوضچه قرار دهیم. این عملیات منجر به صرفه‌جویی ۲۰۰ هزار دلاری برای مجتمع شد

وی همچنین به موفقیت‌های مجتمع در انجام تعمیرات اساسی اسپادکن‌ها برای نخستین بار در کشور اشاره کرد و گفت: «این نوع تجهیزات حساس در قسمت پایه‌ها، برای برقراری تعادل هنگام عملیات، نیازمند رعایت استانداردهای بسیار سخت‌گیرانه‌ای هستند.

مدیر گروه شناورهای بزرگ ایزوایکو افزود: ما با تکیه بر تخصص فنی نیروهای خود، توانستیم تعمیرات اساسی بیش از چهل تن از قطعات آسیب‌دیده اسپاد ‌کن‌ها را انجام دهیم و آنها را به سازه اصلی متصل کنیم، این پروژه پیچیده و دقیق برای نخستین بار در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران انجام شد.

عزیزی همچنین از تعمیرات جک‌ آپ «سحر یک» که همواره در عملیات حفاری قرار داشته و نیازمند بازرسی دقیق جوش و اتصالات بود، خبر داد و افزود: پس از تمیزکاری و آماده‌سازی سازه، اقدام به تعمیرات اساسی پایه های دکل گردیدکه اگر این تعمیرات به موقع برطرف نمی‌شد، احتمال از دست دادن شناور و خروج از چرخه عملیاتی وجود داشت که تمامی تست‌های غیرمخرب به انجام رسید و تأییدیه‌های استاندارد لازم اخذ شد.

انتهای خبر/

نظرات