حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/06/14 | 2024/09/04

Logo

انجام ۸۵ مورد عملیات زنده‌گیری مار
رئيس اداره آتش‌نشانی قشم خبر داد:

انجام ۸۵ مورد عملیات زنده‌گیری مار

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قشم گفت: ۸۵ حلقه انواع مار از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه توسط آتشنشانان شهر قشم زنده‌گیری و در طبیعت رهاسازی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز، نجم الدین فریدونی، گفت: آتش‌نشانان این تعداد حلقه مار که بیشتر آنها از نوع تیرمار، بودند را از منازل مسکونی، خودروهای سواری و واحدهای کارگاهی تولیدی و صنعتی نزدیک شهر، با استفاده از تجهیزات زنده گیری به دام انداختند و در محیط طبیعی و به دور از جوامع انسانی رها کردند تا به قشموندان آسیبی نرسانند.

وی در ادامه افزود: در مدت یاد شده در مجموع ۱۰۳ مورد عملیات زنده‌گیری و رهاسازی انواع جانور موذی و غیر موذی شامل مار، عقرب، رتیل، سگ و گربه توسط ماموران آتش‌نشانی قشم انجام شد که ۸۵ مورد از آنها مربوط به زنده‌گیری مارها، هشت مورد عقرب و رتیل و ۱۰ مورد سگ و گربه بوده است.

رئيس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی قشم اعلام توضیح داد: قشموندان در صورت مشاهده حیوانات موذی و خطرناک همچون مار به هیچ عنوان به آنها نزدیک نشوند و مراتب را به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی گزارش دهند تا ماموران آتش‌نشانی نسبت به زنده‌گیری و رهاسازی آنان در دامان طبیعت، وارد عمل شوند.

فریدونی اضافه کرد: اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قشم در قالب چهار ایستگاه، ۴۸ نفر نیروی عملیاتی و با برخورداری از یک فروند شناور آتش خوار و هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای آتش را در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس انجام می‌دهد.

گفتنی است، جزیره قشم با وسعت یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از