خبر های امروز : 4
فرهنگی | - شماره خبر : 6049
1403-09-25 11:55 https://hormoz.ir/short/46oME
استاندار هرمزگان تأکید کرد:
لزوم استحکام تبیین عملکردهای آموزش و پرورش
استاندار هرمزگان ضمن ارزیابی کیفیت اردوهای دانش‌آموزی، بر لزوم استحکام تبیین عملکردها و دستاوردهای آموزش و پرورش تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، محمد آشوری تازیانی در نشست شورای آموزش و پرورش با اشاره به فرابخشی بودن این شورا، گفت: انسجام در پشتیبانی از آموزش و پرورش یکی از موضوعاتی است که باید در استان جدی گرفته شود.

وی با تأکید بر لزوم تقویت نگاه مشترک و آمار سنجی دقیق در حوزه آموزش و پرورش، افزود: ضرورت دارد تحلیل کیفی وضعیت موجود آموزش و پرورش استان ارائه شود.

استاندار هرمزگان ادامه داد: ارزیابی دقیقی از اردوهای راهیان نور، راهیان پیشرفت و اردوهای آموزش و پرورش تهیه شود ضمن اینکه تأکید داریم در هرمزگان باید راهیان نور بوموسی نیز راه‌اندازی شود.

وی راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنایع را ابتکاری مثبت دانست و گفت: باید ارتباط بخش آموزش و صنعت تقویت شود، بر همین اساس مدل دفتر ارتباط آموزش و پرورش با صنایع در استان پیاده خواهد شد.

آشوری با تأکید بر لزوم بهره‌برداری از ظرفیت‌های قانونی برای استفاده از درآمدهای معطل مانده، بیان کرد: تأسیس صندوق حمایت از برنامه‌های توسعه‌ای استان با مشارکت بنگاه‌های اقتصادی می‌تواند به خلق منابع جدیدی در استان منجر شود.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه و اداره کل اقتصاد و دارایی استان مکلف شده‌اند که طرحی را آماده کنند تا سطح درآمدهای قانونی استان را ارتقا دهند تا با کمک ساختار ملی و استانی بتوانیم این منابع را جذب استان کنیم.

استاندار هرمزگان ارزیابی کیفیت محتوایی فوق برنامه‌ها در مدارس را مهم برشمرد و تصریح کرد: اثربخشی اردوها باید به طور دقیق ارزیابی شود چرا که یکی از رسالت‌های اساسی آموزش و پرورش، تربیت است و ما باید بتوانیم برای راهبری برنامه‌های توسعه‌، انسان‌های توسعه یافته تربیت کنیم.

وی ادامه داد: اختلالاتی که دانش آموزان را به چالش‌های اجتماعی، روانی، واگرایی و طرد اجتماعی دچار می‌کند باید بررسی و حل شود تا زمینه‌ساز تبدیل تهدیدات استان به فرصت باشد و برای این مهم بایستی برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را بر اساس اسناد بالادستی تنظیم کنیم.

آشوری تازیانی با اشاره به گفتمان دولت چهاردهم، افزود: عدالت آموزشی را باید در عرصه‌های کمی و کیفی مدنظر قرار دهیم و فرآیندی را ایجاد کنیم که سرمایه اجتماعی در جامعه افزایش یابد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان همچنین بر لزوم استحکام تبیین عملکردها و دستاوردهای آموزش و پرورش استان تاکید کرد.

انتهای خبر/

نظرات