حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

فرازی از وصیت‌نامه شهدا؛

یاور امام باشیم

یاور امام باشیم

شهید منصور صالحی دوشهری در فرازى از وصيت نامه‌اش آورده است: ما هم بايد مثل ياران و اصحاب باوفاى امام حسين(ع)؛ امام را يارى كنيم تا به يارى خدا جنگ به نفع اسلام و مسلمين تمام شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛شهيد منصور صالحى دومشهرى در سال ۱۳۴۷ در روستای دومشهر تابعه بخش مركزى شهرستان ميناب در خانواد ه‌اى مذهبى پا به عرصه وجود گذاشت.تحصيلات ابتدایى و راهنمایى تحصيلى را در همان روستا گذارند. از كودكى در محافل مذهبى شركت مى‌كرد.

از۹ سالگى نماز را بپا مى‌داشت و از ۱۱ سالگى روزه مى‌گرفت. از آنجا که علاقه وافرى به شغل مقدس معلمی داشتسال ۱۳۶۳بمنظور ادامه تحصيل وارد تربيت معلم امام جعفر صادق (ع) شهرستان ميناب شد.

این شهید والامقام در دوران تحصيل از هوش و استعداد بسيار بالا برخوردار بود. تا سال ۶۵ در پايه سوم تربيت معلم مشغول تحصيل بود. در همان سال دفاع از نظام و اسلام را به كلاس درس ترجيح داد و به عنوان بسيجى براى دومين بار عازم جبهه‌هاى نور عليه ظلمت شد.

وی در جبهه بعنوان تک تيرانداز دسته سوم يا زهرا(س) گردان ۴۱۶ لشكر ثارالله بود؛ سرانجام در تاريخ چهارم دی ماه سال ۱۳۶۵ در عمليات كربلای ۵ منطقه شلمچه شربت شهادت را نوشيد و به درجه رفيع شهادت نايل آمد. مدتى مفقود الاثر بود تا اينكه در تاريخ ۱۹ مردادماه سال ۱۳۶۶ پس از ۱۱ سال پيكر مطهر اين شهيد والا مقام توسط گروه تفحص و معراج شهداى تفحصى به خانواده‌اش تحويل و در گلزار شهداى روستاى دومشهر بخاک سپرده شد.

شهید منصور صالحی دوشهری در فرازى از وصيت نامه‌اش آورده است: ما هم بايد مثل ياران و اصحاب باوفاى امام حسين(ع)؛ امام را يارى كنيم تا به يارى خدا جنگ به نفع اسلام و مسلمين تمام شود. پدر جان در ايام عمليات هزاران هزار جوان به خون خود غلطان مى‌شوند. كسانيكه عاشقانه به سوى معشوق خويش پر مى گشايند. آنها که نور چشم و اميد هزاران پدر و مادر هستند. من نيز مى‌خواهم مانند آنها بسوی معشوق خويش بشتابم.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از