حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/02/15 | 2024/05/04

Logo

رئیس دامپزشکی قشم خبر داد:

کشف ۹۰۴ کیلوگرم فرآورده خام و پروتئینی فاسد

کشف ۹۰۴ کیلوگرم فرآورده خام و پروتئینی فاسد

رئیس اداره دامپزشکی قشم گفت: ۹۰۴ کیلوگرم فرآورده های خام آلوده گوشتی و مواد پروتئینی فاسد و بدون شناسنامه غیر قابل مصرف از یک رستوران در این شهرستان کشف شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز به نقل از ایرنا، محمد صدیق ارم گفت: این مقدار فرآورده خام آلوده گوشتی و مواد پروتئینی شامل انواع گوشت قرمز و سفید، ماهی و میگوی فاسد بود که شب گذشته از سردخانه این رستوران در شهر قشم کشف شده است.

وی در ادامه افزود: این فرآورده‌ها به دلیل بالا بودن بار میکروبی و نداشتن شرایط ارگانولپتیکی (سلامتی از نظر دیدن، بوئیدن و چشیدن) قابل استفاده نبود و از چرخه مصرف انسانی خارج شده بود.

رییس اداره دامپزشکی قشم توضیح داد: این رستوران متخلف طی مراحل قانونی با دستور دادستان عمومی و انقلاب قشم پلمب شد.

ارم اضافه کرد: به منظور حفظ بهداشت عمومی گروه های بازرسی دامپزشکی به همراه بازرسین شبکه بهداشت، اصناف سازمان منطقه آزاد و تعزیرات حکومتی در همه نقاط این جزیره از محل‌های عرضه فرآوردهای دامی، مرغی و آبزیان و رستوران‌ها به طور مستمر بازدید می کنند.

وی از قشموندان و گردشگران خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن ۰۷۶۳۵۳۴۴۱۱۰ و ۰۷۶۳۵۳۴۴۴۲۰ اداره دامپزشکی قشم تماس برقرار کنند و مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.

دامپزشکی به معنای درمان یک بیماری در دام نیست، فعالیت‌های مربوط به امر دامپزشکی نقش موثری در بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه دارد که با نبود آن بدون شک بخشی از سلامت جامعه به مخاطره خواهد افتاد.

از جمله وظایف سازمان دامپزشکی به عنوان عضوی فعال از سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) بررسی بیماری‌های دامی، شناسایی مناطق و منابع آلوده و راه سرایت و طرز انتشار بیماری ها، تامین بهداشت دام کشور از طریق پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های همه گیر و قرنطینه ای دام و همکاری با وزارت بهداشت در امر مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از