حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

مدیر کانون هنری بقیه‌الله قلعه‌کمیز:

پخش نماهنگ «ماه خانه» از شبکه دو سیما

پخش نماهنگ «ماه خانه» از شبکه دو سیما

مدیر کانون فرهنگی هنری بقیه الله(عج) روستای قلعه کمیز شهرستان رودان از پخش نماهنگ «ماه خانه» با موضوع شهادت حضرت فاطمه(س) کاری از گروه سرود این کانون از شبکه 2 سیما خبر داد.

امرالله فلاحی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ اظهار کرد: نماهنگ «ماه خانه» با موضوع شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که توسط گروه سرود «صبا» کانون فرهنگی هنری بقیه الله(عج) روستای قلعه کمیز از شبکه دو سیما پخش شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری بقیه الله(عج) روستای قلعه کمیز شهرستان رودان افزود: یحیی کمالی، مربی گروه سرود، بهزاد برزگرزاده آهنگساز، مهدی رنجبری شاعر و محمدرضا بخششی آهنگساز سرود نماهنگ «ماه خانه» و تدوین این اثر نیز به همت گروه اعزامی شبکه 2 سیما انجام شده است.

فلاحی گفت: نماهنگ «ماه خانه» ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه امروز شنبه ۲۵ آذرماه از طریق فصل دوم برنامه تلویزیونی «ایران سرود» از شبکه دو به روی آنتن رفت.

وی با بیان اینکه قرار است نماهنگ «ماه خانه» بزودی از شبکه‌های تلویزیونی امید، افق و پویا نیز پخش شود، گفت: گروه سرود کانون فرهنگی هنری بقیه الله(عج) از سال ۱۳۹۰ تشکیل شده و از گروه‌های سرود فعال شهرستان رودان است.

برنامه «ایران سرود» از جمله برنامه‌های شبکه دو سیما و شبکه امید در حوزه موسیقی و سرود است که از تیر ماه سال جاری پخش خود را آغاز کرده است، این برنامه به سراغ گروه‌های سرود در شهرهای مختلف می‌رود و با اجرای هر سرود ضمن معرفی فرهنگ هر شهر به معرفی گروه‌های فعال در این حوزه نیز می‌پردازد.

برنامه تلویزیونی «ایران سرود» محصول مرکز رسانه‌ای نهضت است و با نگاهی به هنر فراموش‌شده سرود در ۵۰ قسمت از شنبه تا دوشنبه حوالی ساعت ۱۵:۴۵ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

گفتنی است؛ قلعه کمیز، روستایی در دهستان آبنما بخش مرکزی شهرستان رودان است که بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، جمعیت این روستا برابر با ۳٬۸۳۱ نفر (۱٬۰۹۹ خانوار) بوده‌ و در ۱۲ کیلومتری جنوب شرقی رودان واقع شده در ورودی آن بر روی تپه ای بلند، بقایایی قلعه ای به چشم می‌خورد که از یادگاران دوران پس از اسلام است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از