حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/05/01 | 2024/07/22

Logo

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان:

هیچ سند عادی در مراجع دولتی پذیرفته نمی‌شود

هیچ سند عادی در مراجع دولتی پذیرفته نمی‌شود

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان گفت: تمهیدات لازم برای راه‌اندازی سامانه‌های مربوط به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در این استان اتخاذ شده است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ به نقل از روابط‌عمومی دادگستری هرمزگان؛ مجتبی قهرمانی در حاشیه بازدید از اداره ثبت‌اسناد و املاک جزیره قشم گفت: حضور وی در اداره ثبت‌اسناد و املاک جزیره قشم در راستای وظایف نظارتی دستگاه قضایی صورت‌گرفته است و دو موضوع تعیین تکلیف اسناد رفسنجان و انجام هماهنگی‌های لازم برای اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در این بازدید پیگیری شد.
 
 وی با اشاره به اینکه قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول از سوم تیر لازم‌الاجرا شده است، افزود: این موضوع نیازمند اقدامات مقدماتی و ایجاد سامانه‌هایی است که تمهیدات لازم دراین‌خصوص اتخاذ شده است.
 
 قهرمانی گفت: عموم مردم استان باید توجه داشته باشند که از تاریخ سوم تیرماه کلیه معاملات مربوط به اموال غیرمنقول حتماً باید ثبت شوند. 
 
 وی تصریح کرد: از این تاریخ به بعد هیچ سند عادی در محاکم و مراجع دولتی پذیرفته نخواهد شد و در آینده اطلاع‌رسانی بیشتری دراین‌خصوص صورت خواهد گرفت.
 
 این مقام قضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مقدمات صدور اسناد موسوم به اسناد رفسنجان جزیره قشم در سفر اردیبهشت‌ماه رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان فراهم شده است، اظهار داشت: دراین‌خصوص نیز تعدادی از اسناد تک‌برگ صادر و تحویل مردم شده است.
 
 رئیس‌کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه قول داده‌ایم حدود هفت هزار سند موسوم به اسناد رفسنجان همگی تعیین تکلیف شوند، یادآور شد: در حال حاضر در خصوص ۵۰۰ قطعه دیگر از اراضی موضوع این اسناد نیز نقشه‌برداری و جانمایی صورت‌گرفته است.
 
 وی گفت: از مردم شریف جزیره قشم تقاضا داریم در زمینه تعیین تکلیف اسناد رفسنجان با شرکت‌های نقشه‌بردار و کمیسیون مربوطه همکاری لازم را داشته باشند. 
 
 رئیس‌کل دادگستری هرمزگان تأکید کرد: در نتیجه صدور سند تک‌برگ منافع و ارزش‌افزوده خوبی عاید مالکین اسناد رفسنجان خواهد شد. 
 
 وی افزود: در اسناد تک‌برگ صادر شده، حدود اربعه اراضی مشخص می‌شود و در مواردی که فردی مراجعه نکند و یا مالک فوت شده باشد و بین ورثه نیز توافق وجود نداشته باشد طبق قانون و مصوبات موجود، کمیسیون مربوطه رأساً ضمن انجام نقشه‌برداری و جانمایی‌های لازم نسبت به ثبت آنها در سامانه کاداستر اقدام خواهد کرد.
 
 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از