حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

نویسنده حوزه ادبیات مقاومت:

نسل جدید با رژیم کودک‌کش آشنا شوند

نسل جدید با رژیم کودک‌کش آشنا شوند

رحیم مخدومی نویسنده حوزه ادبیات مقاومت معتقد است که کودکان را باید با رژیم کودک کش و کاملا بی رحمی مثل اسرائیل با ادبیات، زبان و دنیای خودشان آشنا کرد تا آنها فرق دوست و دشمن را به درستی تشخیص دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از راه دانا؛ سال گذشته بود که رحیم مخدومی، نویسنده حوزه ادبیات مقاومت کتابی با عنوان «حاج قاسم و پرواز نقاشی‌ها» برای کودکان و نوجوانان به نگارش درآورد که این کتاب توسط انتشارات کتاب جمکران راهی بازار نشر شد.

رحیم مخدومی نویسنده و پژوهشگر حوزه ادبیات مقاومت در این کتاب با محور قرار دادن کودکان جنگ‌زده یمن و دیگر کشور‌های جنگ‌زده خاورمیانه مثل لبنان، فلسطین و عراق با زبانی جذاب مقاومت در برابر نیرو‌های متجاوز را توضیح داده و فرمانده نیرو‌های مقاومت حاج قاسم سلیمانی را معرفی کرده است. در این کتاب کودکان متوجه این موضوع می‌شوند که هدف بزرگ حاج قاسم، تلاش برای پایان جنگ و ایجاد دنیایی امن و رسیدن به صلح و دوستی بوده است.

 

حالا به بهانه تحولات اخیر فلسطین و اسرائیل با رحیم مخدومی به بهانه این کتاب و چگونگی آشنایی کودکان با مسائلی نظیر مظلومیت کودکان فلسطینی و جنایات اسرائیلی‌ها گفت و گوی کوتاهی داشتیم.

 

رحیم مخدومی در این خصوص می‌گوید: با توجه به اینکه بچه ها در یک فضای مترقی در حال زندگی کردن هستند و با این تکنولوژی‌های جدید عملا کودکان گاهی جلوتر و پیشگام تر از بزرگ‌ترها آنها را فرا می‌گیرند و استفاده می‌کنند، به همین خاطر طبیعتا باید دنیای آنها جدی گرفته شود.

 

وی ادامه داد: نمی‌شود بچه‌ها را از سیاست دور کرد چرا که سیاست یقه بچه‌ها را ول نمی‌کند و از پیش از تولد آنها این سیاست است که برای آینده آنها در حال برنامه‌ریزی است و سیاست‌های غلط بچه ها را از چنگال امن خانواده‌ها بیرون می‌کشد و طبیعی است که بچه‌ها باید نسبت به مسائل پیرامون خودشان آگاه باشند؛ نباید بچه‌ها را با قصه خواب کرد، بلکه آنها حواس جمع بودن، هوشیار بودن و آگاه به مسائل پیرامون را باید فرا بگیرند؛ دوست و دشمن را بشناسند و همه را دوست تلقی نکنند.

 

نویسنده حوزه ادبیات مقاومت درباره جهان این کتاب اظهار داشت: البته ما در برخی از قصه‌های کهن خود این دشمن شناسی را به زبان های مختلف به آنها یاد داده ایم؛ قصه آن گرگی که دستانش را آردی می‌کند، نقاب به صورت می‌زند و چهره دوست به خودش می‌گیرد تا در غیاب مادر این بچه ها را گول بزند، یک قصه فانتزی قشنگ و جذابی است. ولی درواقع به بچه ها دارد دشمن شناسی یاد می دهد و اینکه نباید به هر کسی اعتماد کرد؛ منتها به زبان شیرین طنز و کودکانه که با آن روحیات و دنیای کودکان سازگاری داشته باشد؛ یعنی ما وقتی در قصه های کهن خود این آموزه های سیاسی، دشمن شناسی و باهوشی نسبت به شرایط جامعه را داریم، در چنین عصری که ما با یک رژیم کودک کش و کاملا بی رحم که سال هاست شر او از مظلومین عالم کم نشده، بلکه بیشتر شده مواجهیم، در مقابل یک قهرمان و ناجی مثل حاج قاسم سلیمانی پیدا می شود که جان بسیاری از کودکان و انسان ها را نجات می دهد و این خودش یک اتفاق برجسته است و حالا باید کام بچه ها با این اتفاق شیرین شود و آنها با این قهرمان و ناجی آشنا شوند و بچه‌ها باید از کودکی با این قهرمانان همساز و همدم شوند و این قصه حاج قاسم و پرواز نقاشی ها با این نگاه و رویکرد مخاطبان کودکش را خطاب قرار داده است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از