حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

در میزگرد رسانه‌ای هرمز تشریح شد؛

چرایی شکست امپراتوری دروغ؛ اهداف دشمن در اغتشاشات

چرایی شکست امپراتوری دروغ؛ اهداف دشمن در اغتشاشات

فعالان سیاسی و دانشجویی استان هرمزگان در میزگرد رسانه‌ای، اهداف دشمن در اغتشاشات و همچنین علل شکست امپراتوری دروغ را تشریح کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، جواد بیژنی، فعال سیاسی هرمزگان در میزگرد رسانه‌ای با موضوع بررسی علل ایجاد اغتشاشات و اهداف دشمن و همچنین عوامل شکست امپراتوری دروغ با اشاره به عبرت فتنه آمریکایی، عبری و عربی سال گذشته اظهار کرد: در اغتشاشات سال گذشته به صورت واضح مشخص شد که دست دشمنان انقلاب اسلامی روی ماشه است و به محض وقوع کوچکترین اتفاقی که شاید در کشورهای دیگر و کشورهای خود آنها ۱۰۰ برابر رخ داده بود؛ اما در کشور ما اتفاق بیفتد آنها توانایی‌اش را دارند که در کشور ما چندین برابر آن را برجسته‌سازی کنند.

کارشناس سیاسی هرمزگان گفت: دشمن در جنگ شناختی و روانی آماده اقدام علیه ما است و دشمنی خود را در این حوزه نشان می‌دهد.

بیژنی افزود: این امپراتوری به شدت دروغ‌پرداز است و روی پیش‌ساخته‌های ذهنی که قبلا کار کرده بود و تلاش کرده بود که رسانه‌های خودی را از اعتبار بیندازد و رسانه‌های غیر خودش به عنوان دشمنان ایران اسلامی جا بیندازد سعی کرد این تأثیرگذاری را ایفا کند.

وی تصریح کرد: با تمام تلاش دشمنان بخش اعظمی از ملت ایران فتنه را همراهی نکردند؛ اگرچه یک بخشی از نوجوانان و جوانان ما به واسطه ذهن پاک و بی‌آلایش و نداشتن تجربه از نوع دشمنی‌های و نداشتن اگاهی از سابقه عظیم دشمنی آمریکا و اسرائیل در برابر مردم؛ آنها در یک مقطعی تحت تاثیر جنگ شناختی دشمن قرار گرفتند و با گذشت زمان توانستن خودشان را پیدا کنند و در پازل دشمنان بازی نکردند.

کارشناس سیاسی هرمزگان با اشاره به نقش رهبری در خنثی کردن اعتشاشات سال‌های گذشته عنوان کرد: امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به عنوان پرچمداری دلسوز و حکیمی که به راستی و با صبر مجموعه‌های نظام را سکانداری کرد و مردم را به بصیرت فراخواند تا ما از این مرحله عبور کردیم.

بیژنی گفت: در اغتشاشات سال‌های اخیر صداقت نظام را مردم تجربه کردند و رهبری لبه خط اصلی دشمن را به سوی دشمن گرفت و اینها بسیار با ارزش بود و در سال جاری دشمن تمام تلاشش را کرد و هزینه‌های فراوان کرد اما به هیچ وجه نتوانست از آن بهره‌برداری کند مانند قتل آقای مهرجویی و یا مرگ ناگهانی آن دختر در مترو و.. هر کاری کردند نتوانستند.

وی تاکید کرد: سنت الهی بر نابودی باطل است؛ هر چند که گاهی اوقات خودی نشان بدهند و امسال از اتحاد نامبارک پهلوی، بنیادی، فراهانی و... کجاست؛ کشورهایی که آن همه پول خرج کردند و تبلیغات کردن خودشان درگیر جنگ‌های سنگین شده‌اند و آن کشورهای عربی که پشتیبانی می‌کردند با جمهوری اسلامی در حال عادی سازی ارتباطات هستند و بحران‌های سنگینی به طرف خود آنها آمده است و این عبرت و تجربه است که ما اگر در پازل سنت‌های الهی قرار بگیریم و از آن درس بگیریم خدا همیشه با ما خواهد بود.

امپراتوری دروغ بزرگترین حربه و قدرت دشمن بود

علی روشی دانشجوی هرمزگانی نیز در این میزگرد، با اشاره به علل ایجاد اغتشاشات سال گذشته اظهار کرد: مقدمه فهم دلایل ایجاد اغتشاشات، همان نیت سرمایه‌گذاران مالی و امنیتی اغتشاشات است ، برای شروع یک فرض در نظر بگیریم که شبهات کاملا رفع شود این عبارات در بین طرفداران جنش زن، زندگی، آزادی کاملا مورد قبول است.

دانشجوی هرمزگانی افزود: اینکه جنبش کاملا مردمی و مردم پایه بوده و هست و مستندات و منطق حکومت در رابطه با پشتیبانی دولت‌های غربی توهم توطئه است ، اگر این فرض درست باشد لذا لازمه یک جنبش و خیزش مردمی چیست یا بقول خودشان انقلاب ؟ اینکه مدیریت عرصه، در سطح میدانی، فکری و حقیقتا عوام باشند و حضور و پشتیبانی مالی هم از عوام باشد، اما این مسئله به دفعات در رابطه با جنبش ززآ رد شده که هم مدیریت در رسانه در اختیار افراد وابسته به دولت‌های خارجی از لحاظ مالی است و هم در عرصه میدان نمونه‌های فراوانی از تاثیر گذاران جنبش با حمایت دولت های غربی مهاجرت کرده و حتی برخی کشورها علنا حمایت خود را از جنبش اعلام کردند. 

وی ادامه داد: تا به اینجا مسئله سرمایه‌گذاران مالی و امنیتی روشن شد که مردمی نبوده، سؤال اینجاست پس که یا چه بوده است؟ برای روشن شدن این چند سؤال ساده می‌پرسم ، ایران قبل از جنبش تغییرات مثبتی در راهبرد‌های دیپلماتیک، اقتصادی و امنیتی داشته؟ بله، اینقدر که آمارهای رسمی بین‌المللی و کارشناسان متعدد در رسانه‌های غربی به این مسئله اعتراف کرده‌اند. 

روشی گفت: چه کسی یا چه کسانی از رشد و پیشرفت اقتصادی ، امنیتی و دیپلماتیک ایران در منطقه و جهان متضرر می‌شوند؟ ان کشور‌هایی که پیشرفت ایران را خطر ملی و بین المللی و موجب تنش در منطقه می‌دانند در واقع اعتقاد همیشگی دولت آمریکا و رژیم موقت صهیونیستی و انگلیس و دوستانشان که به دفعات خودشان ذکر کرده‌اند همین است. لذا پر واضح و منطقی است که این کشورها برای توقف و ضربه به ایران قوی برنامه‌ریزی‌های بلند مدت خود را در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و نظامی داشته‌اند و با شناخت و اشراف در مورد فرهنگ ایران و با سو استفاده از مشکلات اقتصادی کار خود را در دیگر ابعاد نیز گسترش دادند؛ کاری که در دنیای سیاسی کم سابقه نبوده و قبلا در سوریه، لیبی، ونزوئلا، عراق و دیگر کشورها هم انجام شده اما نه با این ابعاد.

دانشجوی هرمزگانی اذعان داشت: در پاسخ به این سؤال که دشمن در اغتشاشات به دنبال چه بود؟ پاسخ این سوال در علل ایجاد اغتشاش است دشمن به طور واضح به دنبال جلوگیری از قدرت گرفتن بیشتر ایران در منطقه است ، هم در موارد امنیتی و نظامی و هم در موارد اقتصادی و فرهنگی اما چیزی که از غافل ماندند این است که ایران و جبهه مقاومت در دلهای مردم منطقه جا گرفته‌اند و هدفشان اجتماع قلوب در برابر مستکبرین است، این فرمول جبهه حق است که ریشه پیشرفت ماست.

وی با اشاره به عامل شکست امپراطوری دروغ تصریح کرد: دشمن از ابتدا و در همه سطوح و موارد به شایعات، تهمت، دروغ و افترا و نفرت‌پراکنی روی اورد و به حدی این موارد را در فضای رسانه گسترش داد که افراد تسخیر شده در این فضا توهم این را داشتند که همه مردم جز تعداد بسیار قلیلی با انها همراه هستند ، این تسخیر شدگی نیاز دشمن بود زیرا ادم با منطق برخی دروغ‌ها و تهمت‌های عجیب و غریب و دور از ذهن را به هیچ وجه نمی‌پذیرد اما تسخیر شده همه چیزی که بر خلاف اعتقاد دروغش باشد را دروغ می‌داند.

روشی ادامه داد: این امپراطوری دروغ شاید بزرگترین حربه و قدرت دشمن بود که شکستش به نظرم جدای از تلاش‌های برجسته امنیتی و دیپلماتیک در سطوح بین المللی و ابراز اقتدار پیش چشم دشمنان یک دلیل دیگر داشت اینکه دروغ هیچگاه در برابر حق و حقیقت پایداری ندارد و ان جلوه‌گری و پوسته زیبای خود را از دست میدهد ، مردم ما به مرور شکسته شدن پوسته دروغ را دیدند و می‌بینند واین شکیت امپراطوری دروغ را هر چه بیشتر رقم می‌زند.

وی بیان کرد: بیشترین چیزی که ملت خوش قلب و عزیز ایران را آزرد؛ مسئله قتل جوانان ما به دست عوامل دشمن بود و  در رابطه با کشته سازی یک شبهه اصلی وجود دارد که حکومت قاتل این جوانان است و برای سرکوب دست به کشتار و قتل زده است. از یک جهت باید فردی که این حرف‌ها را می‌زند را درک کرد این افرادی که اکثراً جوان و نوجوان هستند در بسیاری از فیلم‌ها در جای جای رسانه که با ان خو گرفته‌اند مثال‌های واقعی و غیر واقعی قتل مردم آزادی‌خواه توسط حکومت دیکتاتور را دیده‌اند و در ذهنشان با آن تنفر ایجادشده توسط جبهه رسانه‌ای دشمن تطابق می‌دهند که بله این همان است چند درجه هم بالاتر، اما حقیقت امر این است که گرچه فردی که نیروی امنیتی و پلیس است اشتباه می‌کند، ما از آن دفاع نمی‌کنیم هرگز! و قطعا معتقدیم که باید مجازات هم بشود اما آیا رویه نیروهای امنیتی و پلیس ما کشتن مردم است؟ هرگز، اگر این بود هزاران برابر این عدد صورت می‌گرفت و دیگر ما هم مخالف حکومت بودیم قطعا مانند انقلاب ۱۳۵۷ ولی اینطور نیست این کشتن‌ها هم به ضرر و هزینه‌زا برای حکومت است، چرا حکومت برای خودش هزینه بتراشد و به این کار ادامه دهد و چند سؤال شک‌برانگیز دیگر که چرا همه کشته‌ها جوان و نوجوان بودند و زیبا چهره؟ چرا حتی حرف نزدیکانشان حجت نیست در واقع حرف هیچکس حجت نیست برای مخامخالفان؟

روشی تصریح کرد: هدف واقعی دشمن هم همین است که مردم گول خورده را کاملا نسبت به حکومت بی‌اعتماد و متنفر سازند و این را تئوریزه و به جامعه هر روز و هر روز تزریق کنند.

تمامی ارکان قدرت‌های استکبار در خدمت اغتشاشگران بود

 حجت‌الاسلام والمسلمین احمد غلامی فعال سیاسی اجتماعی استان هرمزگان با اشاره به دلایل وقوع اغتشاشات سال گذشته اظهار کرد: عده‌ای بروز این اغتشاشات را مربوط به اعتراضات مردمی می‌دانند اما آتش زدن و غارت اموال مردمی و دولتی نشانه اعتراض نبوده و مورد قبول هیچکس نیست، چرا که این اقدامات، اغتشاش و غارتگری است.

فعال سیاسی و فرهنگی استان هرمزگان در ادامه افزود: البته شاید در ابتدای کار عده معترض به خیابان‌ها آمدند اما اغتشاشگران از این فرصت سوء استفاده کردند و صحنه را تغییر دادند و اغتشاشی همه جانبه به پا شد، لذا دشمن تلاش کرد و آرزو داشت کشور ایران اسلامی را به نابودی بکشاند و به خیال خام خود می‌تواند با عده‌ای وطن‌فروش و منافق امنیت و آرامش کشور را به هم بریزد.

تمامی ارکان قدرت‌های استکبار در خدمت اغتشاشگران بود

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامی همچنین گفت: بنابراین اغتشاشات در کشور ایران شکل گرفت و تمامی ارکان قدرت‌های استکبار جهانی در خدمت عده اغتشاشگر قرار گرفت به عبارتی آمارها و اطلاعات دقیق در اختیار دشمن قرار دادند و در فضای مجازی، تمام تلاش خود را برای برهم زدن نظم و امنیت کشور بکار گرفتند.

وی در ادامه با بیان اینکه تمامی سکوهای فضای مجازی دشمن به محلی برای حمله به ارزش‌ها و تخریب آنها تبدیل شده بود و در صورت بیان حقایق، سریع آن را حذف می‌کردند، اذعان داشت: دلیل این همه حمله و تخریب اینکه دشمن در جنگ نظامی شکست خورد و پس از گذشت هشت سال جنگ، شکست خورد و ناکام ماند.

فعال سیاسی فرهنگی استان هرمزگان با اشاره به اینکه دشمن همچنین در زمینه تحریم‌ها و ترورها شکست خورده است، تصریح کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پس از تحمیل این همه شکست، به ناامیدی مردم نسبت به آینده انقلاب و نظام مقدس روی آورد، انقلاب اسلامی با سرعت شتابنده به پیش می‌رود و به قله نزدیک است بنابراین دشمن تمام سعی خود را بکار گرفته تا جلوی سرعت این انقلاب را بگیرد.

غلامی اضافه کرد: هرجا مردم ناامید شوند، یا بی‌تفاوت و یا به دنبال تغییر هستند، لذا تمام تلاش دشمن این است که از طریق بلندگوهای استکبار جهانی اعم از فضای مجازی، ماهواره‌ها، خبرگزاری‌ها و همه رسانه‌های تبلیغی دشمن به دنبال نا امید کردن جوانان و ملت قوی ایران اسلامی هستند، به فرموده مقام معظم رهبری؛ «آنها ایران قوی نمی‌خواهند».

وی ادامه داد: کشور ایران امروز قدرتمند و اثرگذار است، در بین کشورهای همسایه، قوی و توانمند است، نظر ایران ، تعیین‌کننده بوده و هر موضوع و مطلبی که حوالی ایران باشد، بدون حضور ایران، ابتر است.

فعال سیاسی فرهنگی استان هرمزگان همچنین ابراز داشت: دشمن درصدد گرفتن الگوها از ما و جوانان است، الگوهای ما، شهدا و ارزش‌های اسلامی است، جوانان ایرانی، امام حسین(ع) را الگوی خود قرار داده‌اند و به تأسی از آن امام همام، در جنگ حضور می‌یابند و مدافع حرم می‌شوند لذا دشمن تلاش می‌کند تا این الگوها را از ما بگیرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلامی تصریح کرد: دشمنان خارجی و فضای مجازی مهم‌ترین عامل ایجاد اغتشاشات سال گذشته بود، البته مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نیز وجود داشت و معترضین از این موضوع هم گلایه‌مند بودند.

وی به شکست فتنه آمریکایی_صهیونیستی اشاره کرد و با بیان اینکه نبود رهبر سبب شد تا دشمن با شکست مفتضحانه مواجه شود ، اضافه کرد: افرادی رهبری و هدایت اغتشاشات سال گذشته را مدیریت می‌کردند که خود ، سرتا پا مشکل بودند، رهبری امام راحل کجا و مدیریت این دسته از افراد کجا ؟!، دوم اینکه اینان جایگزینی برای حکومت اسلامی در صورت ساقط شدن نداشتند. لذا دشمن، شکست همه جانبه خورد چرا که به دنبال حکومت طاغوت بودند.

 فعال سیاسی فرهنگی استان هرمزگان همچنین تأکید کرد: دومین دلیل شکست دشمن در فتنه آمریکایی_صهیونیستی، وجود عناصر مردود و منفور ملتی تحت عنوان «لیدر» بود، افرادی سلطنت‌طلب که اموال مملکت و مردم ایران اسلامی را به غارت بردند و امروز در غرب درحال خوشگذرانی هستند.

غلامی همچنین گفت: منافقینی که دستشان به خون بی‌گناهان آغشته شده، و یا عده‌ای تجزیه‌طلب که به دنبال تجزیه کشور ایران هستند به عنوان «لیدر» نظر می‌دهند، این در حالی است که مردم ایران، این دسته از افراد را قبول ندارند لذا بصیرت مردم سبب شکست این فتنه شد.

وی ابراز داشت: مردم زمانی که متوجه شدند افرادی که در خیابان‌ها دست به تخریب اموال مردمی می‌زنند، معترض نیستند بلکه اغتشاشگرند، صف‌شان را از آنان جدا کردند، این بیانگر بصیرت سیاسی مردم ایران اسلامی است، جوانان ایرانی، آگاه و هوشیارند، همین جوانان، پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زدند و هشت سال جنگ تحمیلی را مدیریت کردند، تحریم‌ها را دور زدند و برای کشور ایران افتخار‌آفرینی کردند، اینان گوش به فرمان ولی امر مسلمین هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از