حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

ستاره تیم ملی فوتبال:

مطمئن بودم ژاپن را شکست می‌دهیم!

مطمئن بودم ژاپن را شکست می‌دهیم!

ستاره تیم ملی فوتبال گفت: در چشم همه بچه‌ها حس برنده بودن را می‌دیدم و به خودمان اعتماد داشتیم که برنده می‌شویم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ به نقل از راه دانا؛ مهدی طارمی  پیرامون برتری هم‌بازیانش مقابل ژاپن اظهار داشت: بچه‌های ما، باغیرت و پرقدرت بازی کردند، آن هم در شرایطی که فقط ۳ روز پیش ۱۲۰ دقیقه بازی کرده بودند. ما نسبت به ژاپن استراحت کمتری داشتیم و هیچ وقت دوست ندارم مسائل داخل تیم را به بیرون انتقال دهم ولی باید این را بگویم که شب قبل از بازی، همه بازیکنان دور هم جمع شدیم و راجع به بازی با ژاپن صحبت کردیم؛ در چشم همه بچه‌ها حس برنده بودن را می‌دیدم و به خودمان اعتماد داشتیم که برنده می‌شویم.

وی در ادامه بیان داشت: قطعا همه مردم ایران برای ما دعا کردند ولی فکر می‌کنم ۳۰-۴۰ درصد ته دلشان فکر می‌کردند ما نمی‌توانیم جلوی ژاپن نتیجه بگیریم. بعد از بازی بغض همه بچه‌ها ترکید؛ چون الفاظی در مورد بازیکنان تیم ملی استفاده شد که در شان آن‌ها نبود. خیلی‌ها در این مدت آن‌ها را کوبیدند ولی از روز اول تلاشمان این بود که دل مردم را شاد کنیم چه فایده‌ای دارد یک تیم نتیجه بگیرد ولی هواداران آن شاد نباشند؟ یک سری اتفاقات در مورد بچه‌های تیم ملی افتاد که نباید صورت می‌گرفت و ما فقط می‌خواهیم جامعه فوتبال ما لبخند روی لبانشان باشد.

طارمی درباره عدم حضور در بازی با ژاپن گفت: شب قبل از بازی به بچه‌ها گفتم مطمئنم ژاپن را می‌بریم. نمی‌دانم چرا اخراج شدم ولی یک مصلحتی پشتش بود، خواست خدا بود که من جلوی ژاپن بازی نکنم. به بچه‌ها گفتم شاید اگر من در زمین باشم، شما نتوانید ژاپن را ببرید. شاید مدلی که من بازی می‌کنم، جلوی ژاپن به کار نیاید. به آن‌ها گفتم، ته قلبم این است که شما بدون من بازی را می‌برید، ایمان داشتم که شاید با حضور من اتفاق خوبی نیفتد. فنی بخواهم صحبت کنم، ما سعی داشتیم دوئل‌ها و نبردهای هوایی را ببریم.

وی در این رابطه تصریح داشت: همه توپ‌های دوم را بردیم. یک کادر فنی بسیار قوی داریم که آنالیزهای خوبی به عمل آوردند. صادق محرمی، مرتضی پورعلی‌گنجی و مجید حسینی کسانی هستند که برای تیم ملی از خودشان گذشتند و به خاطر ما مصدوم شدند؛ ما مدیون آن‌ها بودیم و باید تمام تلاشمان را می‌کردیم. پیروزی مقابل ژاپن در وهله اول متعلق به آن‌هاست. از وقتی که در مرحله گروهی بودیم، سردار به من می‌گفت منتظرم در بازی با ژاپن، تلافی چهار سال پیش را در بیاورم؛ اصلا نمی‌دانست ما به ژاپن می‌خوریم یا نه!

مهاجم تیم فوتبال پورتو عنوان داشت: بهش می‌گفتم تو کار را برای ما در میاوری؛ شک نداشتم سردار یک حرکت خیلی خوب برای ما انجام خواهد داد و همانطور که دیدید، خیلی عالی بازی کرد. به نظرم ما در نیمه اول هم بد بازی نکردیم، طبق استراتژی که داشتیم، ژاپن مالک توپ بود و ما منتظر ضدحملات بودیم. ۳ تا موقعیت خوب برای گلزنی داشتیم و در مجموع تیم ما یکدل‌تر از حریف بود. علیرضا جهانبخش بهترین بازی خود را در کل تورنمنت انجام داد و به قولی که به ما داده بود، وفا کرد. ایمان داشتیم محبی بالاخره یک حرکتی می‌زند! حتی نیمکت ما در بازی تاثیر داشت؛ با هر اتفاقی که می‌افتاد، آن‌ها بلند می‌شدند و اعتراض یا خوشحالی می‌کردند و به نظرم نیمکت ما از ۱۱ نفر داخل زمین هم بهتر بود!

وی در مورد حمایت از تیم ملی تأکید داشت: از تمام بزرگان فوتبال، از تمام اسطوره‌هایی که برای فوتبال ایران زحمت کشیدند، از طرف خودم و همه بازیکنان تیم ملی دعوت می‌کنم به قطر بیایند و بازی‌ها را تماشا کنند و این قوت قلب بزرگی برای بچه‌های ما خواهد بود. به عنوان مثال، از آقای علی دایی، کریم باقری، مهدی مهدوی‌کیا و اسطوره‌های دیگر دعوت می‌کنم برای تماشای نیمه نهایی و فینال نزد ما بیایند؛ امیدوارم خدا هم به ما نظر کند. ما همه با همیم و بحث نسل وجود ندارد؛ فقط مسئله برهه زمانی است که بستگی به شرایط و مقتضیات هر دوره دارد. هیچ نسلی از فوتبال بهتر از نسل دیگری نیست و فقط اگر کنار هم باشیم می‌توانیم اتفاقات بزرگ رقم بزنیم.

ستاره تیم ملی راجع به پنالتی مقابل ژاپن خاطرنشان ساخت: حسین کنعانی خیلی حرفه‌ای پنالتی گرفت! حسین خیلی در این تورنمنت اذیت شد و مطالبی عنوان شد که درست نبود. حسین بچه خوبی است و برای موفقیت تیم همه تلاش خود را می‌کند؛ همه چیز را از روی صحبت آدم‌ها قضاوت نکنیم. کسی نمی‌تواند ذات انسان‌ها را ببیند، بعضی از حرف‌ها را نباید اصلا به دل گرفت. خدا به دل حسین نگاه کرد و همچین اتفاقی را برای او رقم زد. ما طی یک هفته، ده روز اخیر خیلی تمرین پنالتی کردیم.

طارمی در پایان گفت: بیرانوند، نیازمند و حسینی جزو گلرهای پنالتی‌گیر ایران هستند. از ۲۲ پنالتی که بچه‌ها در تمرین می‌زنند، شاید فقط یکی دوتای آن خراب شود که آن‌هم به تیر برخورد می‌کند. بازیکنان ما انقدر خوب پنالتی می‌زنند که بیرانوند و نیازمند می‌گویند شما خیلی خوب پنالتی می‌زنید، ما نمی‌توانیم کاری کنیم! در آن صحنه شاید هرکس به جز جهانبخش هم بود می‌توانست گل بزند. بعد از بازی فهمیدم قرار بوده پنالتی‌زن اول تیم حسین کنعانی باشد! جهانبخش باتجربه‌تر بود و بهترین شخص برای پنالتی زدن در آن لحظه بود.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از