حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/02/31 | 2024/05/20

Logo

محقق و اندیشمند اهل سنت جنوب کشور:

مشارکت حداکثری توطئه‌های دشمنان بین‌المللی را ناکام می‌سازد

مشارکت حداکثری توطئه‌های دشمنان بین‌المللی را ناکام می‌سازد

محقق و اندیشمند اهل سنت جنوب کشور گفت: مشاركت حداكثري هم امكان خطا را پايين مي‌آورد و هم براي نظام و ساختار سياسي قدرت آفرين است توطئه‌ها و ترفندهاي دشمنان قسم خورده انقلاب را در سطح منطقه‌اي و بين المللي ناكام مي‌سازد.

شیخ علی ماهیگیر در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز» اظهار کرد: انتخابات سامانه‌اي مبتني بر مباني دين، آموزه‌هاي تجربي و وجدان بشري، براي اقامه حكومت و انتخاب و نصب كارگزاران آن و در بردارنده آزادي اراده و انتخاب است و طي آن افرادي از بين مردم براي تصدي امور جامعه توسط خود مردم انتخاب مي‌شوند.

محقق و اندیشمند اهل سنت جنوب کشور بیان کرد: انتخابات به عنوان يك مشورت بزرگ و يا تناصح و خيرخواهي مردم و حكومت نسبت به هم، توصيه به خير و حق، تعاون بر بِرّ و تقوي، امر به معروف و نهي از منكر ، شهادت و گواهي و ابعادي از بيعت، داراي رنگ و بو و سيماي تمام ديني دارد.

ماهیگیر افزود: واضح أست كه انتخاب و نصب مستقيم و غير مستقيم  با مشورت مردم يك اصل ثابت شده در قرآن و سنت نبوي است و شكل امروزي آن كه حاصل دانش و تجربه تاريخي است، در قانون اساسي به عنوان ميثاق ملّي تبلور يافته و مظهر جمهوريت نظام و مردم سالاري ديني است.

وی ادامه داد: در واقع شركت در انتخابات در نگاه ديني و فقهي به عنوان عملي شرعي شناخته مي‌شود كه داراي حكم شرعي أست و تكليفي است كه ائمه مذاهب بر واجب بودن آن اتفاق نظر دارند چرا كه باعت قوام و استحكام نظام اسلامي است كه بنا بر ضرورت حفظ شريعت، حفظ نظم و امنيت اجتماعي، دفع ستم و زيان از مردم، اجراي قانون و مقررات و احكام اجتماعي، جلوگيري از هرج و مرج از اوجب واجبات و بلكه غايت فقه و دين بشمار مي‌رود.

عالم اهل سنت جنوب کشور تاکید کرد: شركت در انتخابات در هر سطح براي واجدين شرايط چه به عنوان كانديدا و نامزد انتخاباتي و چه به عنوان رأي دهنده و انتخاب كننده، از يك سو حقي قانوني و خدادادي است و از سويي ديگر تكليفي شرعي است كه بايد به بهترين شكل ممكن ادا شود.

ماهیگیر مطرح کرد: خوشبختانه انتخابات در كشور ما نهادينه شده و از همان ابتدا تعيين نوع حكومت، انتخاب خبرگان قانون اساسي و خبرگان رهبري، رئيس جمهور، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و شوراهاي شهر و روستا از طريق انتخابات بوده و نشانه رشد جامعه و آزادي‌هاي فردي أست و مشاركت حداكثري هم امكان خطا را پايين مي‌آورد و هم براي نظام و ساختار سياسي قدرت آفرين است توطئه‌ها و ترفندهاي دشمنان قسم خورده انقلاب را در سطح منطقه‌اي و بين المللي ناكام مي‌سازد.
 
انتهای خبر/
 
 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از