خبر های امروز : 3
سیاسی | - شماره خبر : 5371
1403-07-24 08:35 https://hormoz.ir/short/N30x6
مسئول جدید خانه نخبگان هرمزگان معرفی شد
طی حکمی یاسین پرمونه به عنوان مسئول جدید خانه نخبگان استان هرمزگان معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز، سردار هدایت الله امیری، در مراسم معارفه مسئول جدید خانه نخبگان استان هرمزگان که با حضور مسئولان و تعدادی از نخبگان استان برگزار شد، گفت: در گام دوم انقلاب به سمت تمدن سازی پیش می‌رویم و از این رو به یک راه میان‌بر و جهش نیاز داریم تا بتوانیم الگوی ایرانی و اسلامی ارائه دهیم. 

وی در ادامه افزود: در مجموعه بسیج به دنبال کنار هم قرار دادن تمام افراد علمی استان هستیم و محدودیتی قائل نیستیم تا زمینه استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی و مستعد استان فراهم شود. 

جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان، مساله محور شدن موضوع‌ها را یکی دیگر از رویکردهای بسیج علمی عنوان کرد و بیان داشت: این روند به حل شدن مشکل‌ها در حوزه‌های مختلف مانند فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، صنعتی و رشد استان کمک می‌کند. 

امیری ادامه داد: در بسیج علمی اندیشکده‌های خوبی شکل گرفته، همچنین در بسیج دانشجویی و دانش‌آموزی مسایل مختلف بررسی شده، ارتباط این مجموعه‌ها با جامعه نخبگانی می‌تواند به جهش علمی کمک کند خانه نخبگان برای محقق شدن این هدف راه‌اندازی شده است. 

وی خاطرنشان کرد: امروز ناگزیریم قوی باشیم، اگر قوی باشیم دشمن از ما می‌ترسد و تلاش می‌کند نقاط ضعف را هدف قرار دهد؛ در حوزه علمی باید به میزانی قوی باشیم که دشمن جرات نکند به ما حمله کند؛ چرا که علم در تمام عرصه‌ها تاثیرگذار است. 

استفاده از ظرفیت نخبگان در نهادهای مهم، تاثیرگذار و واحدهای صنعتی 

منصور فرهادی، در ادامه مراسم گفت: برای رسیدن به توسعه به این نیاز داریم که مدیران دستگاه‌های اجرایی، نهادهای مهم و تاثیرگذار و واحدهای صنعتی کنار هم قرار بگیرند و از ظرفیت نخبگان استفاده شود. 

وی ادامه داد: در خانه نخبگان کارگروه‌های مختلفی شکل گرفته که مورد حمایت دانشگاه پیام نور قرار می‌گیرد، همچنین بنا داریم در یک تا دو ماه آینده یک برنامه بزرگ ملی برای تجلیل از سرآمدان علمی استان برگزار کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان هرمزگان با اشاره به اینکه خانه نخبگان به شناسایی نخبگان و اتصال آن‌ها به صنایع و بنیادهای صنعتی تمرکز دارد، عنوان کرد: در فصل جدید فعالیت خانه نخبگان 10 کارگروه تعریف شده که مسائل حوزه خود را شناسایی و برای حل آن‌ها تلاش می‌کنند؛ همچنین زمینه جذب نخبگان هم فراهم شده است. 

جامعه علمی باید برای حل مشکل صنایع قدم بردارد 

 یاسین پرموته هم گفت: پیش از انقلاب در همه زمینه‌ها حتی درمان به خارج از کشور وابسته بودیم، اما درحال حاضر به پیشرفت‌های زیادی دست پیدا کرده‌ایم که موشک‌های وعده صادق نمونه بارز این توان علمی است. 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت خانه نخبگان عنوان کرد: در حال حاضر صنایع و مجموعه‌ها با مخترعین و جامعه علمی فاصله زیادی دارد و جامعه علمی به دانشگاه و نوشتن کتاب محدود شده است. 

مسئول جدید خانه نخبگان هرمزگان ادامه داد: جامعه علمی باید به صورت عملیاتی به صنایع کمک کند تا وابستگی‌ها از بین برود و به پیشرفت برسیم.

منبع: خانه نخبگان هرمزگان 

انتهای خبر/

نظرات