حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

امام جمعه رودان:

فرهنگ بسیجی متحول‌کننده جامعه است

فرهنگ بسیجی متحول‌کننده جامعه است

امام جمعه رودان، فرهنگ بسیجی را پیش‌برنده انقلاب و متحول‌کننده جامعه دانسته و گفت: عامل موفقیت بسیج که همگان باید آن توجه کنند در ایمان بسیجیان نهفته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، حجت‌الاسلام محمد بارانی ظهر امروز در نمازجمعه عبادی سیاسی رودان ضمن تسلیت ایام فاطمیه، خطبه فدکیه را از مواریث بابرکت حضرت صدیقه طاهره (س) معرفی و اظهار کرد: این خطبه دون کلام خالق و فوق کلام مخلوق است و جا دارد نخبگان علمی در حوزه و دانشگاه بیش از پیش بر روی مضامین آن کار تحقیقی و پژوهشی انجام دهند.

امام جمعه رودان با تبیین فرازهای مختلف خطبه فدکیه تصریح کرد: این خطبه از بابرکت‌ترین و ذخیره مندترین معارف دینی و موجب تحول در جان‌هاست و علت مهم این امر روح حاکم بر خطبه یعنی بهره گیری از قرآن کریم است.

وی ضمن تاکید بر انس، تدبر و توجه جامعه اسلامی به خطبه فدکیه افزود: در این خطبه به بیش از ۲۰ آیه قرآن استناد شده است و توجه حضرت صدیقه طاهره (س) نسبت به تفسیر و استفاده از آیات، بیان نکات مستدل، محکم و اهتمام به قرآن جالب توجه است اما متاسفانه امروز در جامعه کم توجهی به قرآن و معارف قرآنی را شاهدیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی رودان با گرامیداشت هفته بسیج مستضعفین گفت: پدیده مبارک، نورانی بسیج از عظیم ترین، ماندگارترین و ارزشمندترین یادگارهای امام راحل عظیم‌الشان ماست که حقیقتا مصداق کاملی از ایثار، فداکاری، اخلاص، عشق به خدا، اسلام، شهادت و مردمی بودن است به گونه ای که رهبر عالیقدر انقلاب پرورش جوانان بسیجی را فتح الفتوح امام می‌دانند.

وی موفقیت انقلاب اسلامی را در تحول در جان ها دانسته و بیان کرد: محصول واقعی انقلاب که باید موفقیت هر انقلابی را با آن سنجید، بیش و پیش از هر چیز همین پرورش نیروی انسانی مخلص، فداکار و تحول خواه و تحول افرین است که فرهنگ بسیجی این مهم را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

حجت‌الاسلام بارانی فرهنگ بسیجی را پیش‌برنده انقلاب و متحول کننده جامعه دانسته و ادامه داد: عامل موفقیت بسیج که همگان باید آن توجه کنند در ایمان بسیجیان نهفته، لذا اگر می‌بینیم فرهنگ بسیجی پرورش دهنده تهرانی مقدم‌ها، فخری زاده‌ها، حاج قاسم‌ها و آرمان‌ علی‌وردی‌هاست به برکت همین ایمان و اخلاص است که شهید کوخ نشین روح‌الله عجمیان را به میدان مجاهدت می‌کشاند.

امام جمعه رودان یادآوری وعده امام راحل مبنی بر تحقق جبهه جهانی مستضعفین گفت: امروز وعده امام به برکت نشر فرهنگ بسیجی در دنیا محقق شده است و می‌بینیم که چگونه گروه کوچکی مانند حماس آمریکا و رژیم صهیونیستی را ضربه فنی کرده است.

وی ضمن توصیه به مطالعه پیام پرمعنا شهید سلیمانی خطاب به بسیجیان تصریح کرد: در مرام و مکتب حاج قاسم، بسیجی بودن به کارت فعال، عادی و بخش نامه نیست بلکه به ایثار، فداکاری فهم دقیق میدان، بصیرت و جهاد برای عزت جمهوری اسلامی است لذا هر بسیجی واقعی هر کجا احساس کند که ملت و نظام نیازمند کمک هستند به میدان خط مقدم می آید و این روحیه بسیجی همواره خط شکن و بن شکن بوده است.

امام جمعه رودان ضمن تشکر و قدردانی از تلاش ها و خدمات ناحیه مقاومت بسیج رودان و بسیجیان سلحشور به مردم گفت: بسیج با همین روحیه ایثار همواره در کنار دولت‌ها و ملت بوده زیرا به این یقین رسیده که حفظ جمهوری اسلامی و خدمت به مردم در همین همدلی‌ها و مجاهدت‌های مخلصانه است.

حجت‌الاسلام بارانی ضمن تشکر و قدردانی از برپایی حلقات صالحین در نماز جمعه خاطر نشان کرد: پایگاه بسیج و حلقه صالحین موفق و تراز انقلاب اسلامی که خروجی‌اش جذب و حضور نسل جدید در مساجد و شرکت در نماز جماعت و جمعه به عنوان پایگاه و قرارگاه امامت و ولایت باشد لذا همه برنامه‌ریزی‌ها باید در جهت تحقق این هدف مهم صورت بگیرد.
انتهای خبر/
 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از