حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/06/11 | 2024/09/01

Logo

تراژدی غم‌بار بازی با جان در جاده‌های هرمزگان؛

عزم ملی برای برخورد با سوخت‌بران لازم است

عزم ملی برای برخورد با سوخت‌بران لازم است

تجربه سال‌های اخیر نشان داده تنها برخورد قاطع جان‌برکفان انتظامی با قاچاقچیان سوخت کافی نبوده و عزم جدی و در سطح ملی برای برخورد با قاچاقچیان سوخت لازم است.

به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ قاچاق سوخت معضلی جان‌سوز در هرمزگان شده است و کمتر روزی مشاهده می‌شود که خبری از تصادف و آتش‌گرفتن خودروهای سوخت‌بر از جاده‌های هرمزگان به گوش نرسد.
 قاچاق سوخت تبدیل به شغل کاذبی برای نوجوانان و جوانان این خطه از جنوب شده است که با بازی با جان خود کسب درآمد می‌کنند؛ سرعت غیرمجاز در جاده‌ها که علاوه بر اینکه باعث ایجاد تصادف برای دیگران می‌شوند خودشان نیز تصادف می‌کنند.
هدررفت سرمایه ملی از طریق فروش سوخت به‌صورت غیرمجاز به کشورهای دیگر و از همه مهم‌تر ازبین‌رفتن سرمایه انسانی با تصادف و آتش‌گرفتن ماشین سوخت‌بر و جزغاله شدن این نوجوانان و جوانان از دردناک‌ترین پیامد قاچاق سوخت در این خطه از جنوب است.
به گفته بومیان منطقه اگر می‌خواهید رانندگی هیجان‌انگیز همراه با ترس و دلهره برای ازدست‌دادن جان خود داشته باشید می‌توانید در جاده‌های شرق و غرب هرمزگان که منتهی به دریا می‌شود رانندگی کنید.
ترک تحصیل به طمع به‌دست‌آوردن پول بیشتر از دیگر پیامدهای اجتماعی قاچاق سوخت به شمار می‌رود که باید در سطح ملی چاره‌اندیشی برای این معضل خانه‌مان‌سوز شود.
نیروی انتظامی و مرزبانی هرمزگان پرچم‌دار مقابله با معضل قاچاق سوخت هستند و روزانه خبر برخورد قاطع با این سوداگران را می‌دهند و با در دست‌گرفتن جانشان با قاچاقچیان سوخت مقابله می‌کنند و شهدای فراوانی را در این راه تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند.
تجربه سال‌های اخیر نشان داده تنها برخورد قاطع جان‌برکفان انتظامی با قاچاقچیان سوخت کافی نبوده و عزم جدی و در سطح ملی برای برخورد با قاچاقچیان سوخت لازم است.

عزم ملی برای برخورد با سوخت‌بران لازم است

کشف ۳ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی قاچاق در هرمزگان
 
 علی‌اکبر جاویدان صبح امروز نیز از کشف ۳ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی قاچاق در هرمزگان خبر داد و اظهار کرد: در ادامه طرح مقابله با قاچاق سوخت و فراورده‌های نفتی، طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و برخورد با خودروهای موسوم به شوتی به مدت ۴۸ ساعت در مناطق آلوده و جرم‌خیز استان اجرا شد.
 
وی افزود: در اجرای این طرح که با همکاری میدانی یگان امداد و پاسگاه‌های ایست و بازرسی و محوریت پلیس امنیت اقتصادی استان اجرا شد با انجام گشت‌زنی‌های پنهان و آشکار هدفمند در محورهای فرعی و اصلی و مناطق روستایی استان جمعاً تعداد ۷۵ دستگاه انواع خودروهای شوتی سبک‌وسنگین که در امر قاچاق سوخت فعالیت داشتند توقیف و در بازرسی از خودرو های توقیفی همچنین یکی از بنادر تجاری استان مجموعاً مقدار ۳ میلیون و ۸۶ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و ضبط شد. 
 
 این مقام ارشد انتظامی استان ارزش سوخت‌های قاچاق کشف شده در این طرح را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۹۹ میلیارد تومان عنوان کرد. 
 
 فرمانده انتظامی استان هرمزگان با تأکید بر جدیت پلیس در اجرای مستمر طرح‌های عملیاتی پاک‌سازی مقابله با قاچاق کالا، سوخت و مواد مخدر، اظهار داشت: در این طرح تعداد ۳۸ نفر از عاملان قاچاق سوخت نیز دستگیر و متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از