حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خبر داد:

صدور هشدار نارنجی دریایی در هرمزگان

صدور هشدار نارنجی دریایی در هرمزگان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار سطح نارنجی دریایی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ به نقل از روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، مهرداد حسن‌زاده، اظهار کرد: پیرو صدور هشدار دریایی سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان باتوجه‌به خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی برای روزهای آینده بیانگر شرایط ناپایدار دریایی است. 

وی افزود: بر اثر این سامانه از پیش از ظهر روز پنج‌شنبه تا اواخر وقت امروز شاهد وزش باد شدید و مواج شدن دریا خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان بیان کرد: امروز وزش باد نسبتاً شدید شمال غربی و گردوغبار در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت (۲۸ نات) و افزایش ارتفاع موج تا ۱۸۰ سانتی‌متر (۶ پا) با تأکید بر شرق خلیج‌فارس و جزایر غربی (کیش و لاوان) را شاهد خواهیم بود.

حسن‌زاده گفت: با فعالیت این سامانه احتمال خسارت و اختلال در ترددهای دریایی، قایق‌های صیادی و فعالیت‌های تفریحی، اختلال در تردد شناورهای مسافربری بنادر غربی اختلال در تردد کشتی‌های تجاری به سمت بوشهر و خوزستان احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، بروز گرد وغبار کاهش موقتی کیفیت هوا وجود دارد. 

وی توصیه کرد: دستگاه‌های امدادرسان در مناطق دریایی استان تمهیدات لازم در مناطق دریایی استان و مناطق ساحلی جهت جلوگیری از خسارت احتمالی را مدنظر قرار دهند و از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی جلوگیری و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری جلوگیری شود. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از