حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

کارشناس هواشناسی هرمزگان:

شنبه سامانه بارشی وارد استان می‌شود

شنبه سامانه بارشی وارد استان می‌شود

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: طی روز شنبه چهارم آذر،فعالیت سامانه ای بارشی در استان پیش بینی می شود که سبب رگبار باران و رعد و برق، افزایش باد و متلاطم شدن دریا خواهد شد.

مرضیه سی‌سی‌پور، کارشناس هواشناسی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی «هرمز» اظهار کرد: امروز پنجشنبه تا ساعات ظهر، افزایش سرعت بادهای شمال شرقی با احتمال گرد و غبار در مناطق شرقی و مرکزی استان، تنگه هرمز و غرب دریای عمان پیش‌بینی می‌شود و آب‌های تنگه هرمز نیز متلاطم خواهد شد.

کارشناس هواشناسی هرمزگان عنوان کرد: ساعات صبح تا ظهر امروز در مناطق شرقی و مرکزی استان، محدوده تنگه هرمز و غرب دریای عمان افزایش سرعت بادهای شمال شرقی با احتمال گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود. ساعات بعدازظهر و شب، از میزان سرعت باد کاسته خواهد شد.

سی‌سی‌پور تصریح کرد: دریا طی ساعات صبح تا ظهر امروز در تنگه هرمز و غرب دریای عمان متلاطم پیش بینی می شود. مناطق غربی و مرکزی خلیج فارس نیز تا اواخر وقت شنبه چهارم آذر با وزش بادهای نسبتاً شدید شمال غربی نسبتاً مواج خواهد بود. توصیه می‌شود در این مدت شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری نمایند و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.

 کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: طی روز شنبه چهارم آذر،فعالیت سامانه ای بارشی در استان پیش‌بینی می‌شود که سبب رگبار باران و رعد و برق، افزایش باد و متلاطم شدن دریا خواهد شد.

سی‌سی‌پور افزود: بیشتر بارش‌های این سامانه در نیمه شرقی استان و در مناطق مرکزی و شرقی استان، محدوده تنگه هرمز و دریای عمان پیش‌بینی می‌شود و بارش چندانی در نیمه غربی استان وخلیج فارس پیش‌بینی نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ دمایی طی صبح فردا جمعه، کاهش نسبی دمای کمینه و روز شنبه ضمن افزایش رطوبت نسبی هوا، افزایش دمای کمینه در غالب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از