حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/02/15 | 2024/05/04

Logo

فرمانده ناحیه سپاه حاجی‌آباد مطرح کرد:

قدرت سپاه عامل تبدیل آن به نهادی چندوجهی

قدرت سپاه عامل تبدیل آن به نهادی چندوجهی

فرمانده ناحیه سپاه شهرستان حاجی‌آباد گفت: قدرت سپاه آن را از نهاد نظامی خارج و به نهادی چند وجهی و چند بعدی تبدیل کرده است.

سجاد دهقانی عصر امروز در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ با اشاره به آیه «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة» «تا آنجا که می‌توانید توانایی و استطاعت خود را بالا ببرید»، گفت: این آیه که نماد و پرچم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به آن مزین شده است یعنی سپاه؛ نهادی مقتدر، مردمی و پای کار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی است، انقلابی که، ایران و منطقه را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی در ادامه افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، نهادی است که با اتکاء به قدرت، توانمندی‌ها و همچنین ظرفیت‌های داخلی متکی است و علاوه بر تأمین امنیت پایدار در داخل کشور و مرزهای ایران اسلامی، منطقه غرب آسیا را که با چالش‌های جدی امنیتی مواجه هست پوشش داده است.

فرمانده ناحیه سپاه شهرستان حاجی‌آباد همچنین بیان کرد: علاوه بر برخورداری از امنیت پایدار مرزهای میهن اسلامی ایران که گرچه برای برخی کشورهای همسایه به ویژه قدرت‌های پوشالی فرامنطقه‌ای مثل آمریکا خوشایند نیست، سبب شده معنای آیه شریفه و همچنین سخن گهربار امام راحل مبنی بر صدور انقلاب توسط این نهاد مقدس مصداق پیدا کرده باشد و باعث مدیریت چالش‌ها و بحران‌هایی شده که در داخل و خارج از کشور به وقوع پیوسته است.

دهقانی اضافه کرد: کشورهای اسلامی که الگوپذیری خود را از انقلاب اسلامی و فعالیت‌های سپاه پاسداران دریافت کرده و برای دفاع از حقوق خود به پیش رفته‌اند، نابودی گروه‌های داعش و نیابتی نمونه‌های بارز آن در منطقه است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران موفق شد آنها را سرنگون کند.

وی ادامه داد: میدان‌داری سپاه به مسایل امنیتی داخلی و خارجی ختم نمی‌شود، بلکه در خدمات‌رسانی به مردم در حین بروز حوادث و بلایای طبیعی بر همگان مبرهن و مشخص است، تجربه موفق حضور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف اعم از امنیتی، سازندگی در جنگ و پس از آن سبب خلق دستاوردهای بسیار شگرفی شد.

فرمانده ناحیه سپاه شهرستان حاجی‌آباد گفت: اگر بخواهیم به فعالیت‌های سپاه پاسداران در سطح کلان بنگریم تا شاهد خدمات‌رسانی‌های سپاه درحال حاضر باشیم باید گفت که پالایشگاه ستاره خلیج فارس نمونه ابر پروژه‌ای است که توسط این نهاد مقدس ایجاد شده است.

دهقانی در ادامه افزود: قدرت سپاه سبب شده که آن را از نهاد نظامی خارج و به نهادی چند وجهی و چند بعدی تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه میدان‌داری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خدمات‌رسانی به مردم لر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: از حضور در هنگام وقوع بلایای طبیعی مثل سیل، زلزله و ... تا اتفاقات مهمی مثل کرونا خدمات‌رسانی کرده است. در ایام کرونا، کمک‌های فراوانی برای ازبین بردن ویروس منحوس در کشور ارایه داد، در زلزله سایه خوش شهرستان بندرلنگه سپاه پاسداران برای رفع مشکلات مردم زلزله‌زده خوش درخشید و برای امدادرسانی وارد میدان بود، در سیل جاسک نیز تا زانو در گل و لای بودند و به مردم سیل‌زده شهرستان جاسک خدمت می‌کردند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از