حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/06 | 2024/06/26

Logo

یادداشت؛

سقوط بالگرد، صعود سرنشین

سقوط بالگرد، صعود سرنشین

شهید آیت‌الله رئیسی منتخب مردم نبود، بلکه خدا و امام هشتم بود، بالگرد به زمین خورد اما رئیس جمهور شهید از زمین اوج گرفت و به آسمان صعود کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ به ظاهر بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش سقوط کرد و همه آن عزیزان جام شیرین شهادت را نوشیدند، بالگرد تکه تکه شد، آتش گرفت و در یک کلام، سقوط کرد و علت شهادت، سقوط بالگرد بود، بالگردی که متشکل از آهن و ابزار هست، سقوط کرد و از بین رفت، این وسیله نقلیه هوایی به طور کلی، کارآیی خود را از دست داد که طبیعی و دنیوی است، اما آنچه مهم است و از زاویه دیگری باید مورد بررسی قرار گیرد سرنشینان این بالگرد است.

با سقوط این بالگرد، تمام سرنشینان آن نه تنها ازبین نرفتند بلکه صعود کردند و جاودانه شدند، در حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور خستگی‌ناپذیر، ایشان به شهادت رسیدند اما این شهادت موجب صعود شهید جمهور شد.

بالغ بر یک چهارم جمعیت جهان در کشورشان اعلام عزای عمومی کردند، همه آزادگان عالم از داغ این حادثه سوختند، مردم، شبی که همه نیروها در جستجوی بالگرد بودند، تا صبح بیدار ماندند و نگران و دلواپس، اما چشم‌انتظار خبری خوش بودند.

بیش از ۶۵ کشور جهان ابن داغ بزرگ را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم ولایت‌مدار و قدرشناس کشورمان تسلیت گفتند، هیأت‌های عالی‌رتبه کشورشان را به ایران فرستادند و با برپایی مراسم عزاداری، با رهبر و ملت ایران ابراز همدردی کردند.

شهید آیت‌الله رئیسی، جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در بعد بین‌المللی ارتقاء داد، عمده همسایگان جمهوری اسلامی ایران که در برهه‌ای از زمان، با ایران قطع رابطه کرده بودند، در سوگ از دست دادن شهید جمهور سوگواری کردند، پیام تسلیت دادند و در مراسم تشییع حاضر شدند.

برخی کشورها بواسطه شهید آیت‌الله رئیسی برای نخستین بار به کشور ایران سفر کردند، به اذعان تمامی رؤسای جمهور و نمایندگان سیاسی کشورها، شهید جمهور، خوش اخلاق و اهل دوستی بود.

در کشورمان نیز شاهد بودیم که مردم پس از شنیدن خبر تلخ و ناگوار سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور شهید و همراهانش به خیابان‌ها آمده و عزاداری کردند، حضور تاریخی مردم در تشییع پیکر شهدای خدمت در شهر تبریز رقم خورد، حضور مردم با چشم‌های گریان در بدرقه رئیس جمهورشان، بی‌سابقه بود.

آنان که در اشتباه و غفلت، حرفی در مورد شهید آیت‌الله رئیسی زده بودند از گفته‌های خود ابراز پشیمانی کردند و سعی کردند با حضورشان در آئین تشییع پیکر شهدای خدمت، عذرخواهی کنند.

خیابان‌های قم، گنجایش جمعیتی که برای بدرقه رئیس جمهور شهیدشان آمده بودند را نداشت، از حرم کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه(س) تا مسجد جمکران، مسافت زیادی است اما جمعیت داغدار و سیاه‌پوش ایران، در این مسیر طولانی، بهم پیوسته بودند.

مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت در شهر تهران، با حضور بی‌سابقه جمعیت عظیم، حدود ۹ ساعت طول کشید، همچنین شاهد جمعیت انبوه عزاداران در شهر بیرجند بودیم و بدون شک، مردم در مشهد، قیامتی برپا خواهند کرد.

همگان از هر قشری، از حادثه ناگوار سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور شهید و همراهانش، ناراحت و غمگین است، اما ابعاد شخصیتی و زندگانی شهید آیت‌الله رئیسی برای همه این اقشار شناخته‌شده نیست و بعدها مشخص می‌شود که چه نعمت و گوهر ارزشمندی را از دست دادیم.

رئیس جمهور آینده، مسئولیت سنگین و کار مضاعفی خواهد داشت، سید ابراهیم رئیسی در خدمت به مردم، شب و روز نداشت، تعطیلی و اوقات فراغت نمی‌شناخت، شبانه‌روز به دنبال خدمت به مردم شریف ایران اسلامی بود، این‌چنین بود که در قلوب ملت ایران جای گرفت.

تخریب‌های زیادی در حق شهید جمهور صورت گرفت، حادثه ریاست جمهوری وی شبیه شهید بهشتی مظلوم بود، بعدها مشخص شد که شهید بهشتی که بود و چه کرد، شهید جمهور هم بعد از صعود، خیلی‌ها متوجه شدند که این شهید مظلوم، که بود.

خادم شهید پس از تشییع باشکوه، در جوار امامش، آرام خواهد گرفت، او صعود کرد، آنکه سقوط کرده، ماها هستیم، در هر کوی و برزن شاهد عزاداری مردمانی قدرشناس هستیم که گویا عزیزترین فرد زندگی‌شان را از دست داده‌اند.

برخی افراد کوته‌فکر و نادان در زمان حیات رئیس جمهور شهید، طعنه می‌زدند و جسارت و تمسخر می‌کردند اما پس از سقوط بالگرد، خداوند این شهید والامقام را به اوج رساند به گونه‌ای که برخی از همین افراد، در مراسم تشییع پیکر شهید خدمت حضور یافته و از گفته‌های خود ابراز ندامت کرده و از شهید آیت‌الله رئیسی طلب بخشش کردند.

بنگاه‌های تبلیغاتی دشمن، شبانه‌روز برای تخریب شخصیت شهید جمهور تلاش کردند، عده‌ای هم گول خوردند و در تیم دشمن بازی کردند اما شهید آیت‌الله رئیسی با شهادتش، عزیز شد و خدا خواست که شهید بزرگوار، به این مرتبه برسد، لذا عزت و ذلت افراد دست خداست.

امید است که از این گونه حوادث، درس عبرت بگیریم و برای خدا کار کنیم، اگر از ملامت ملامت‌گران و دشمنان نهراسیم و از تخریب‌ها، دلسرد نشدیم و برای الله، کار کردیم، خدا ما را به مهمانی خودش دعوت خواهد کرد و صعود می‌کنیم مثل شهید جمهور.

شهید آیت‌الله رئیسی منتخب مردم نبود، بلکه خدا و امام هشتم بود، بالگرد به زمین خورد اما رئیس جمهور شهید از زمین اوج گرفت و به آسمان صعود کرد، وی در شب میلاد امام رضا (ع) به مقام ریاست جمهوری رسید، در شب میلاد هم به شهادت رسید و در کنار امام مهربانی‌ها آرام خواهد گرفت.

یادداشت به قلم: حجت‌الاسلام والمسلمین احمد غلامی کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از