حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/06/11 | 2024/09/01

Logo

در بازدید از زندان مرکزی بندرعباس؛

زمینه آزادی ۸ زندانی قدیمی فراهم شد

زمینه آزادی ۸ زندانی قدیمی فراهم شد

در بازدید رئیس کل دادگستری هرمزگان و قضات، از زندان مرکزی بندرعباس ضمن رسیدگی به مشکلات ۴۰ نفر از مددجویان، زمینه آزادی ۸ نفر از زندانیان قدیمی فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از روابط عمومی دادگستری استان هرمزگان، پیش‌ازظهر جمعه ۱۹ مردادماه، مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری هرمزگان به همراه جمعی از قضات در زندان مرکزی بندرعباس حضور یافت و در راستای اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان به بررسی و بازنگری پرونده مددجویان پرداخت.

در این بازدید که مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان هرمزگان نیز حضور داشت، در دیدار چهره به چهره مسئولین قضایی با زندانیان، پرونده ۴۰ نفر از آن‌ها بررسی و دستورات لازم صادر شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در حاشیه این بازدید اظهار کرد: با توجه به برنامه مدون دستگاه قضایی برای بازدید قضات از زندان‌ها با اولویت بازنگری در پرونده زندانیان قدیمی که در زندان به سر می‌برند، مسئولان و قضات شعب دادگاه و دادسرا در اقصی نقاط استان در روزهای تعطیل با حضور در زندان‌ها و ندامتگاه‌ها ضمن بازنگری در پرونده مددجویان زمینه آزادی زندانیان قدیمی را فراهم می‌کنند. 

وی در ادامه افزود: خوشبختانه در بازدید امروز و در نتیجه پیگیری ویژه و موردی پرونده مددجویان از طریق اخذ رضایت شکات، استفاده از ارفاقات قانونی و پیگیری‌های مسئولان قضایی، زمینه آزادی هشت نفر از زندانیان قدیمی فراهم شد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان همچنین تصریح کرد: فرآیند اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان قدیمی رویکرد اصلاحی و تربیتی دارد و از آنجاکه امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضایی است، این ارفاقات قانونی شامل سارقین سابقه دار، سارقین مسلح، قاچاقچیان مواد مخدر و اسلحه و کسانی که به هر نحو امنیت مردم را سلب می‌کنند نمی‌شود و بر این اساس، پرونده زندانیان با دقت بررسی شده است تا پس از احراز شرایط قانونی، شخصی بی‌جهت در زندان نماند.

وی همچنین بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این طرح با حضور رئیس کل دادگستری هرمزگان و قضات در تمامی زندان‌های استان اجرا خواهد شد و پس از بررسی دقیق و خارج از نوبت پرونده‌ها و شنیدن اظهارات هر یک از مددجویان به ویژه افرادی که مدت طولانی زندانی هستند، در صورتی که این افراد مشمول عفو، تخفیف مجازات و ارفاقات قانونی باشند یا امکان اخذ رضایت از شکات آن‌ها وجود داشته باشد، وفق مقررات در خصوص آن‌ها اتخاذ تصمیم خواهد شد.

انتهای خبر /

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از