حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

هرمز گزارش می‌دهد؛

روند ترافیکی شهر بندرعباس تغییر می‌کند

روند ترافیکی شهر بندرعباس تغییر می‌کند

به اذعان مدیرعامل سازمان حمل و نقل و بار و ترافیک شهرداری بندرعباس، روند ترافیکی شهر بندرعباس تغییر می‌کند و تا پایان سال جاری، اتفاقات بسیار خوبی در زمینه حمل و نقل عمومی شهر بندرعباس رخ خواهد داد.

به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ شهر بندرعباس به دلیل ساختار شهری با مشکلاتی مواجه است، تلاش مجموعه شهری بندرعباس از سال‌های قبل بر این بوده که بتواند شهر بندرعباس را به مسیری هدایت کند، مسیری که ساختار شهری در آن شکل گرفته باشد، بندرعباس هم به جهت برخورداری از نعمت ساحل، در مسیر طولی بنا شده و به اصطلاح، شهر بندرعباس در امتداد ساحل ایجاد شده است.

مسئولان شهری در طی سالیان قبل تلاش کردند که شهر بندرعباس را از چهار کریدور؛ بلوار شهید رجایی، بلوار امام حسین علیه‌السلام، بلوار امام خمینی (ره) و بلوار ساحلی توسعه دهند و در این مسیر به برخی موفقیت‌ها دست یافتند.

به جهت شکل‌گیری شهر بندرعباس، ابتدا موقعیت جغرافیایی آن، شرقی و غربی بود، تلاش‌هایی صورت گرفت تا شهر را از شرقی و غربی بودن، به شمالی و جنوبی تبدیل کنند. لذا موفقیت‌های خوبی شکل گرفت و شهر بندرعباس با ۲۰ سال پیش آن، قابل مقایسه نیست.

 اتفاقات خوبی در این شهر رخ داده و مجموعه شهری در تلاشند تا اگر قرار است در آینده اتفاقی در زمینه توسعه این شهر رخ دهد و ساختار شکل گیرد این ساختار بر اساس شهرهای مدرن امروز جهان اتفاق بیفتد. من فکر می‌کنم می‌توانیم در این زمینه، به مجموعه شهرداری هم نمره قبولی بدهیم.

مهم‌ترین اصلی که مردم با آن روبه رو دارند موضوع مهم حمل و نقل است سوال اینجاست که آیا شهرداری بندرعباس در حوزه حمل و نقل عمومی موفق بوده یا خیر؟ برای یافتن پاسخ این سوال به سراغ مدیرعامل سازمان حمل و نقل و بار و ترافیک شهرداری بندرعباس رفتیم و با وی گفتگویی خواندنی انجام داده‌ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

حمید حیدری‌پور در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در حوزه حمل و نقل عمومی شهر بندرعباس باید گفت از آنجایی که زیرساخت‌های لازم فراهم نشده است نمی‌توانیم پاسخ شفافی به این سوال بدهیم، به عبارتی دیگر شهر بندرعباس به دلایل متفاوتی، برای ایجاد «بی‌آر‌تی» موفق نبوده است. فردی که روز نخست به مسئله ایجاد «بی‌آر‌تی» ورود کرده است بر اساس شرایط روز جامعه، یکسری تصمیم گرفته و به دنبال این بوده که از حمل و نقل استفاده کند تا پرترددترین و پرمجموع‌ترین افراد را در زمان کوتاه، به شهر برساند. حال اینکه اتفاقات متعددی ازقبیل مسائل و مشکلات اقتصادی سبب شد این طرح نیمه تمام رها شود خود این نیز یک چالش است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و بار و ترافیک شهرداری بندرعباس افزود: البته بدین شکل نیست که فکر کنیم اتفاقات به دست مسئولان استانی بوده است، اما دیدگاهی بوده که از بالا به استان تزریق شده و استان نیز مجبور بوده به تبعیت از آن یکسری اتفاقات رقم بزند که فکر می‌کنم با ایجاد بازنگری طرح «بی‌آر‌تی»، در آینده نیز اتفاقات خوبی رقم بخورد.

طرح «بی‌آر‌تی» نیازمند بازنگری است

وی با بیان اینکه یکسری بخش‌های این طرح باید اصلاح شود و اتفاقاتی رخ دهد تا بتوانیم در آن مسیر حرکت کنیم، تصریح کرد: اینکه زمان بدهیم کار اشتباهی است، یکی از اشتباهات ما این است که می‌خواهیم کاری را سریع جمع کنیم در حالی که آن کار نیاز به برنامه‌ریزی دارد تا بتوانیم بعد از بررسی تمامی جوانب به نتیجه مطلق دست یابیم و سپس کار را آغاز کنیم. لذا فکر می‌کنم با بازنگری طرح «بی‌آر‌تی» این اتفاق بیفتد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و بار و ترافیک شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه سالیان قبل، اتوبوس‌های فعال در شهر بندرعباس، ملکی نبودند، ابراز داشت: بدین معنی که در اختیار مجموعه اتوبوسرانی نبود بلکه در اختیار مردم قرار داشت و به صورت دستورالعملی به مردم واگذار شده بود و این اتوبوس‌ها بعد از ۱۰ سال خدمت به شهروندان، در اختیار خودشان قرار می‌گرفت، زمانی که اتوبوس در اختیار فرد بود چند موضوع بیشتر مدنظر بود، نخستین مبحثی که رعایت می‌شد این بود که در حفظ و نگهداری آن بیشتر می‌کوشیدند.

وی با تأکید بر اینکه در یک برهه از زمان، حدود ۱۷۰ الی ۱۸۰ دستگاه اتوبوس در اختیار مردم بود که این آمار در حال حاضر به ۶۰ دستگاه اتوبوس کاهش یافته است، تشریح کرد: از آنجایی که در گذشته اتوبوس‌های شهری در اختیار مردم بود و تجربه ثابت کرده است که هرجا کار به مردم سپرده شد خروجی بهتر و مناسب‌تری داشته است، سپس اتوبوس‌ها ملکی شدند و هزینه هر کدام از آنها در طی یک ماه، حدود ۶۰ الی ۷۰ میلیون تومان است، لذا با یک حساب سرانگشتی، متوجه خواهید شد که ما باید ماهیانه ۴ میلیارد تومان برای این اتوبوس‌ها هزینه کنیم تا چرخه حمل و نقل به حرکت درآید، این در حالی است که اتوبوس‌های شهری در بهترین حالت ممکن، ماهیانه ۵۰ الی ۶۰ میلیون تومان درآمد دارد، به عنوان مثال، سالیانه حدود ۴۷ الی ۴۸ میلیارد تومان هزینه مواجه هستیم و کل مبلغ برداشتی از آن، کمتر از ۲ میلیارد است، لذا متوجه خواهید شد که ناوگان اتوبوسرانی در بندرعباس ناوگانی است که به طور مطلق باید خدمات ارائه دهد، این بدین معناست که ناوگان اتوبوسرانی، درآمدزا نیست.

حیدری‌پور در ادامه با اشاره به اینکه این چرخه پس از گذشت پنج سال، با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد، افزود: به عبارتی هزینه برای نگهداری و ورود و خروج‌ اتوبوس‌های درون‌شهری از چرخه حمل و نقل شهری افزایش پیدا خواهد کرد‌.

افزایش تورم عامل کاهش تاکسی در بندرعباس 

وی همچنین در ادامه بیان کرد: حدود ۱۰ الی ۱۵ سال پیش، ۲۴۰۰ دستگاه تاکسی در شهر بندرعباس فعال بودند، این در حالی است که در هم اکنون ۶۷۰ دستگاه تاکسی در شهر به شهروندان بندرعباسی خدمات ارائه می‌دهند، کاهش این تعداد تاکسی دلایل متفاوتی دارد، افزایش میزان رشد تورم در کشور، اولین دلیل کاهش تاکسی در شهر بندرعباس است، در پی افزایش تورم، راننده تاکسی در رده قشر ضعیف جامعه قرار می‌گیرد و با درآمد ماهیانه قادر نیست مایحتاج زندگی خود و خانواده‌اش را تأمین کند لذا به اجبار، تاکسی خود را می‌فروشد و از صنف خود فاصله می‌گیرد و این مشکل تنها مختص شهر بندرعباس نیست.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و بار و ترافیک شهرداری بندرعباس تأکید کرد: باید این را بپذیریم که خدمات ناوگان اتوبوسرانی، خدمات عمومی است لذا از نگاه درآمدی آن باید فاصله گرفت و دولت نیز باید برنامه‌ریزی داشته باشد و سالیانه به ناوگان حمل و نقل شهری خدمات ارائه دهد.

وی با تأکید بر اینکه به دلیل چالش‌های ایجادشده ناشی از تورم، تعداد تاکسی‌های شهر بندرعباس به سرعت رو به کاهش است، تصریح کرد: در چنین شرایطی برای رفع مشکلات حوزه حمل و نقل شهری، تعداد ۱۰ اتوبوس و ۲۸ دستگاه ون به چرخه حمل و نقل عمومی شهر بندرعباس اضافه شد، البته به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم، امکان ندارد که تمامی اتوبوس‌ها وارد چرخه حمل و نقل عمومی شوند لذا برای جلوگیری از ترافیک در مرکز شهر، فقط تعدادی از اتوبوس‌ها وارد عرصه خدمات‌رسانی می‌شوند.

لزوم ایجاد شهرداری و سازمان حمل و نقل مستقل در شهرک پیامبر اعظم بندرعباس 

حیدری‌پور همچنین به مشکلات شهرک پیامبر اعظم (ص) شهر بندرعباس در حوزه حمل و نقل عمومی به دلیل کمبود اتوبوس درون‌شهری اشاره و اذعان داشت: شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس نیز با جمعیتی حدود ۱۰۰ هزار نفر، نیازمند ایجاد شهرداری و سازمان حمل و نقل مستقل است تا بتواند خدمات کافی و وافی به ساکنان این شهرک ارائه دهد، شهرک پیامبر اعظم (ص) جزو شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت است و این گونه شهرها نقش کلیدی در جمهوری اسلامی ایران دارند اما در جوار شهر بندرعباس ایجاد شده است‌.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و بار و ترافیک شهرداری بندرعباس در ادامه تصریح کرد: جمعیت شهر بندرعباس بر اساس آمار سرشماری سال ۱۳۹۵ می‌باشد لذا درخواست اتوبوس و ون برای ارائه خدمات بیشتر و کاهش ترافیک براساس همین آمار درنظر گرفته شده است، این درحالی است که جمعیت کنونی شهر بندرعباس تقریباً دو برابر آمار سال ۱۳۹۵ است، و این باعث می‌شود مدیریت واحد شهری که اصل ابتدایی هر شهری محسوب می‌گردد زیرسوال می‌رود.

بندرعباس فاقد مدیریت واحد شهری است 

وی بیان داشت: شهر بندرعباس فاقد مدیریت واحد شهری است، شهردار فقط شهردار بندرعباس است اما مدیریت واحد شهری شامل؛ اداره آب و برق، آموزش و پرورش، پلیس، پست و تمام ادارات باید زیرمجموعه شهرداری باشند تا شهرداری بتواند برنامه‌ریزی کند درحال حاضر هیچ‌کدام از این ادارات، زیرمجموعه شهرداری نیستند.

حیدری‌پور در ادامه افزود: با این تفاسیر، سازمان حمل و نقل عمومی خدمات را به شهری ارائه می‌دهد که در واقع دو شهر محسوب می‌شود لذا همیشه کمبودها ملموس هستند و مردم از کمبود اتوبوس و تاکسی گلایه دارند. رکود اقتصادی سبب شده تا تعداد تاکسی و اتوبوس کاهش یابد، تز طرفی مردم توقع دارند که راننده تاکسی، قیمت کرایه نسبت به سایر وسایل نقلیه کمتر باشد، اگرچه مردم، حرف منطقی می‌زنند اما سازمان حمل و نقل عمومی، توان حمایت از تاکسیرانان را ندارد، از این رو نمی‌توان توقعی از رانندگان داشت.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و بار و ترافیک شهرداری بندرعباس اذعان داشت: بعضاً رانندگان تاکسی خواستار حمایت سازمان حمل و نقل عمومی جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل هستند اما این توان در سازمان وجود ندارد لذا باعث می‌شود که رانندگان تاکسی به مرور از سازمان حمل و نقل عمومی فاصله بگیرند.

توانمندی سازمان حمل و نقل در افزایش ناوگان حمل و نقل شهری 

وی با بیان اینکه سازمان حمل و نقل عمومی شهرداری بندرعباس توانمندی خود را ثابت کرده و تاکسی و اتوبوس را افزایش داده است، گفت: هرچند تمامی این دستگاه‌ها وارد میدان خدمت شوند، این سازمان، خدمات یک نوع شهر را آماده می‌کند، شهر دوم (شهرک پیامبر اعظم) باز هم با چالش کمبود وسیله نقلیه عمومی مواجه است، اگر از سهمیه ناوگان شهر بندرعباس به شهرک پیامبر اعظم داده شود، باز در محلات با مشکل روبرو خواهد شد، از طرفی، در شهر بندرعباس یک تشکلاتی که بتواند خدماتی ارائه دهد وجود ندارد، لذا مردم به سمت سازمان حمل و نقل عمومی می‌آیند و این سازمان نیز باید به مردم خدمات‌رسانی کند، مدارس، تکایا، پایگاه‌های بسیج، مساجد، ادارات و ... برای جابجایی نیروهای خود، از سازمان حمل و نقل عمومی تقاضای وسیله نقلیه عمومی دارند و سازمان به اینها نیز باید خدمات بدهد.

حیدری‌پور ابراز داشت: بنابراین سازمان حمل و نقل عمومی باید از سهمیه ناوگان حمل و نقل شهری، وسیله نقلیه عمومی تهیه کند تا بتواند به تقاضای مطرح‌شده پاسخ دهد، در این صورت، بازهم مردم معترض خواهد شد و اذعان دارند که «در ایستگاه منتظر ماندند اما ماشین نیامده است»، این درحالی است که سازمان، رضایت متقاضیان را جلب کرده اما نتوانسته به مردم خدمات‌رسانی کند و رضایت مردم را از دست داده است. به عبارت دیگر، توازن برقرار نیست و مردم در جریان این مسئله نیستند.

ضرورت برقراری توازن در حوزه حمل و نقل عمومی 

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و بار و ترافیک شهرداری بندرعباس بیان کرد: به منظور برقراری این توازن، می‌بایست یک مجموعه بپذیرد که خدمات عمومی نه تنها درآمدزا نیست، بلکه باید برای آن، هزینه کرد، به عبارتی می‌بایست علاوه بر اینکه اتوبوس در اختیار سازمان حمل و نقل عمومی قرار داده می‌شود، هزینه اتوبوس‌ها نیز به این سازمان پرداخت کنند خدمات رایگان به مردم داده و رضایت آنان جلب شود. سازمان حمل و نقل عمومی شهرداری بندرعباس، آمادگی کامل برای ارائه خدمات رایگان به مردم را دارد.

وی با تأکید بر اینکه برای تأمین هزینه اتوبوس‌های شهری نیز می‌توان از صنایع غرب بندرعباس، کمک گرفت، اذعان داشت: برای این صنایع که ۷۰ درصد بار اصلی کشور را بر عهده دارند، تأمین هزینه یک سال اتوبوس‌های شهری کار سختی نیست. 

حیدری‌پور همچنین ادامه داد: اصلی‌ترین چالش شهر بندرعباس، بحث حمل و نقل عمومی است، ابتدایی‌ترین کار که همان امضای تفاهم‌نامه است عملی شود و هزینه پرداخت گردد تا حمل و نقل عمومی شهر بندرعباس با چالش مواجه نشود. بانک‌ها باید ملزم به پرداخت تسهیلات نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی (تاکسی) شوند، البته باید شرایط دریافت تسهیلات را نیز تسهیل ببخشند و همان ماشین را در رهن بانک نگه دارند تا راننده تاکسی نیاز به ضامن نداشته باشند.

بندرعباس قابلیت تبدیل به شهر هوشمند را داراست 

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و بار و ترافیک شهرداری بندرعباس در پاسخ به این سوال که آیا شهر بندرعباس می‌تواند به عنوان شهر هوشمند معرفی شود، تصریح کرد: شهر بندرعباس می‌تواند به عنوان شهر هوشمند مطرح شود اما چالش‌های مالی بندرعباس نسبت به شیراز و دیگر شهرها بیشتر است، چون بندرعباس با گرما و فرسودگی مواجه هست، عمر مفید یک تاکسی و اتوبوس در شهر بندرعباس نصف دیگر شهرهاست، سوخت را به میزان سایر شهرهای کشور به بندرعباس تخصیص می‌دهند این درحالی است در شهر بندرعباس به دلیل گرمای هوا باید از کولر ماشین استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه در رفتار اجتماعی با رانندگان تاکسی و اتوبوس شهری نیز باید دقت کنیم چون رانندگان اتوبوس با کمترین دستمزد، به شهروندان خدمت می‌کند، بیان داشت: البته نبود راننده پایه یک در شهر بندرعباس یک چالش سازمان حمل و نقل عمومی و بار و ترافیک شهرداری بندرعباس است، درصورت تأمین ناوگان اتوبوسرانی، با کمبود راننده پایه یک مواجه هستیم. رانندگان پایه یک، به دلیل حقوق کم سازمان حمل و نقل عمومی، حاضر به خدمات‌رسانی نیستند. این مشکلاتی است که سازمان با آن مواجه است.

شرجی و گرما هزینه طرح‌ها در بندرعباس را دوچندان می‌کند 

حیدری‌پور با اشاره به اینکه تبدیل شدن شهر بندرعباس به شهر هوشمند، نیازمند صرف هزینه‌های هنگفت است، تصریح کرد: به عنوان مثال، هزینه‌هایی که برای اورهال دوربین‌های سطح شهر بندرعباس متقبل شده‌ایم با هیچ کجای کشور قابل قیاس نیست، چون این شهر، با شرجی و گرمای بسیار شدیدی مواجه هست، بنابراین هزینه اجرای طرح‌ها در شهر بندرعباس نسبت به دیگر شهرهای کشور، تقریبا بیش از دو برابر است و این هزینه سنگین را خیلی‌ها در جریان نیستند، لذا این نیز یک چالش دیگر سازمان حمل و نقل عمومی و بار و ترافیک شهری شهرداری بندرعباس است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و بار و ترافیک شهرداری بندرعباس اذعان داشت: اتفاق خوبی در بحث دوربین‌های سطح شهر بندرعباس درحال رقم خوردن است، امیدواریم شهر بندرعباس را به یک شهر هوشمند تبدیل کنیم، برای احداث پل‌های شهر بندرعباس نیز قراردادی با پیمانکار منعقد گردید و تا جایی که در جربان هستم در این زمینه مشکلاتی وجود دارد، پیمانکار بر اساس قراردادهای قیدشده در تفاهم‌نامه متقبل شده تا یکسری اقدامات انجام دهد اما به مشکلات حقوقی برخورده‌اند و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری بندرعباس درحال رصد مشکلات است و اتفاقات خوبی درحال رقم خوردن است تا وضعیت کنونی پل‌ها بهبود یابد.

مشکلات ترافیکی شهر بندرعباس در حال برطرف شدن است

وی اضافه کرد: برای رفع مشکل ترافیک‌های شهری، مشاور تعیین شده و درحال دنبال کردن طرح مطالعاتی شهر بندرعباس در بحث حمل و نقل عمومی است تا منتج به نتیجه خوبی شود.

حیدری‌پور درخصوص وضعیت ایستگاه‌های اتوبوس در سطح شهر بندرعباس نیز گفت: برای ایجاد این ایستگاه‌ها، قرارداد ۱۰ ساله‌ای با شرکت «میرک کیش» منعقد شده که سالیان سال با چالش مواجه کرده بود که امسال در دولت سیزدهم، با اتفاقات خوبی که توسط مهدی نوبانی شهردار بندرعباس رقم خورد، این قرارداد به سرانجام رسید و توانستیم قرارداد با شرکت میرک کیش فسخ کنیم و توافقات خیلی خوبی صورت گرفت و امروز اعلام می‌کنم که تمام هزینه‌های شرکت «میرک کیش» به آن پرداخت شد و تمام ایستگاه‌ها در اختیار شهرداری بندرعباس قرار گرفت و درحال اورهال تعدادی از این ایستگاه‌ها هستیم و برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم تا قبل از پایان سال، به منظور ارائه خدمات بهتر، به مردم واگذار کنیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و بار و ترافیک شهرداری بندرعباس همچنین یا تأکید بر اینکه روند ترافیکی شهر بندرعباس تغییر خواهد کرد، ابراز داشت: سرعت‌گیر و سرعت‌کاه‌ها یکی از چالش‌های موجود در شهر بندرعباس است که سبب اعتراض مردم شده، اینها نیز در دست بررسی قرار داده‌ایم، باید بپذیریم که سرعت غیر مجاز در سطح شهر بندرعباس بسیار زیاد است، معمولاً شهرهای ساحلی به همین منوال است و با چنین چالش‌هایی روبه رو هستند.

سرعت، در جزیره زیبای کیش مدیریت شده است 

حیدری‌پور همچنین ادامه داد: البته در جزیره زیبای کیش، سرعت، مدیریت شده است اما در بسیاری از شهرها، با این چالش مواجه هستیم که بر روی این موضوع کار می‌کنیم و با مشاوره‌هایی خاصی هماهنگ شده و این موضوع درحال پیگیری است.

وی افزود: بنده به عنوان مدیرعامل سازمان حمل و نقل عمومی و بار و ترافیک، بر این باور نیستم که ترافیک و سرعت‌گیر در سطح شهر وجود داشته باشد اما ناچاریم برای کاهش تصادفات، اقدامات اینچنینی صورت گیرد، چراکه میزان مرگ و میر در تصادفات درون‌شهری ما را وادار به انجام این کار می‌کند.

حیدری‌پور با بیان اینکه شورای ترافیک استان هرمزگان تصمیم‌گیرنده اصلی است و هر اقدامی که در شهر بندرعباس صورت می‌گیرد، تأکید کرد: این‌گونه نیست که بنده به عنوان مدیرعامل سازمان حمل و نقل و بار و ترافیک شهرداری بندرعباس، معاون حمل و نقل ترافیک یا شهردار بندرعباس می‌توانیم هر جا صلاح دانستیم سرعت‌گیر نصب کنیم، شورای ترافیک استان هرمزگان است که به ما مجوز می‌دهد و اعلام می‌کند که کجا و چه اقداماتی صورت گیرد و ما نیز باید اجرا کنیم.

نصب گل‌میخ‌هایLED برای کاهش تصادفات در ساحل بندرعباس 

 مدیرعامل سازمان حمل و نقل و بار و ترافیک شهرداری بندرعباس با بیان اینکه گل‌میخ‌های «LED» در سطح ساحل شهر بندرعباس با هدف کاهش تصادفات و همچنین کاهش تعداد سرعت‌گیرها و سرعت‌کاه‌ها نصب خواهد شد، تصریح کرد: فکر می‌کنم جزو معدود شهرهای کشور باشیم، این طرح به عنوان پایلوت در ساحل شهر بندرعباس اجرا می‌شود. همچنین خط‌کشی معابر شهر بندرعباس ظرف یکی دو روز آینده در بندرعباس آغاز خواهد شد، سپس چهارراه هوشمند، و نوع خدمات نسبت به قبل، متغیر می‌شود، همه اینها نوید این را می‌دهد که به سمتی پیش می‌رویم که در زمینه حمل و نقل عمومی شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

وی همچنین اضافه کرد: تمام تلاش استاندار هرمزگان بر این مبناست که میزان رضایتمندی مردم افزایش دهیم و در تمامی جلسات برگزارشده تأکید دارد که به هر طریق ممکن مردم باید در رفاه و آسایش باشند لذا در راستای تحقق این امر مهم، تمام تلاشمان بکار گرفته‌ایم امیدواریم تا پایان سال جاری، اتفاقات بسیار خوبی در بحث حمل و نقل عمومی شهر بندرعباس رخ دهد و شاهد اتفاقات جدیدی باشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از