حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی بندرعباس:

دولتمردان برای ایجاد زیرساخت‌های علمی تلاش کنند

دولتمردان برای ایجاد زیرساخت‌های علمی تلاش کنند

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: جوامع باید تلاش کنند با ایجاد زیرساخت‌های مناسب علمی علاوه بر اینکه آرامش را در کشورهای خودشان برقرار می‌کنند باعث ایجاد صلح و توسعه برای سایر جوامع نیز باشند.

عیسی عباسی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به اینکه سازمان جهانی یونسکو ۱۹ آبان را روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه نام‌گذاری کرده است، اظهار کرد: این روز یادآور پیامی مهم در جامعه است که همه دولتمردان باید به آن توجه داشته باشند، بهره‌مندی همه افراد جامعه از زیرساخت‌هایی برای فراگیری علم یکی از مهم‌ترین پیام‌های این روز است.


رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: همان گونه که از اسم این روز مشخص است «علم در خدمت صلح و توسعه» جوامع باید تلاش کنند با ایجاد زیرساخت‌های مناسب علمی علاوه بر اینکه آرامش را در کشورهای خودشان برقرار می‌کنند باعث ایجاد صلح و توسعه برای سایر جوامع نیز باشند.

عباسی با اشاره به پیشرفت‌های روزافزون علمی کشور عنوان کرد: امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در سخنرانی‌های مختلف خود بر پیشرفت علمی کشور تأکید دارند و پیشرفت آن را پایه و لازمه اقتدار یک ملت می‌دانند و فرموده‌اند: نوآوری و ابتکار، شجاعت علمی، اعتمادبه‌نفس شخصی و ملی و کارِ متراکم و انبوه، علاج کارِ پیشرفت علمی ماست.

وی مطرح کرد: با مروری بر تاریخ می‌توان مشاهده کرد که آمریکای جنایت‌کار همواره از علم خود برای نابودی سایر ملل استفاده کرده که نمونه بارز آن را می‌توان به استقرار مؤسسات تحقیقات بیولوژیک آمریکا در نقاط مختلف نام برد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین نقض‌کننده حقوق بشری؛ در حوزه علمی نیز نقض‌کننده قانون یونسکو بوده و بزرگ‌ترین تحریم‌های دارویی را علیه کشور ایران انجام داده است.

عباسی خاطر‌نشان کرد: توسعه علمی آمریکا نه‌تنها در خدمت صلح و توسعه در جوامع مختلف نبوده؛ بلکه با استفاده از بمب‌های هسته‌ای و میکروبی بسیاری از انسان‌های مظلوم و بی‌گناه در کشورهای مختلف را از بین برده است.

وی با اشاره به صحنه‌گردانی آمریکا در جنگ رژیم صهیونیستی با مردم فلسطین گفت: آمریکا علاوه بر کمک‌های مالی و تسهیلاتی که به صهیونست‌ها ارسال می‌کند دولتمرداش نیز برای اداره جنگ به میدان مبارزه فرستاده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطر شان کرد: همان‌گونه که خداوند وعده داده پیروزی نهایی با حق است و به زودی مردم مظلوم اما مقتدر فلسطین پیروز می شوند.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از