خبر های امروز : 3
دشمن در عرصه رسانه به دنبال تقاضاسازی است
اجتماعی | شماره خبر : 6398
1403-10-18 01:00 https://hormoz.ir/short/eoj0D
معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین:
دشمن در عرصه رسانه به دنبال تقاضاسازی است
معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین گفت: دشمن در عرصه رسانه به دنبال تقاضاسازی است و کاری به نیاز مخاطب ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ فرشاد عالی در جمع فعالان فضای مجازی شهرستان میناب، با اشاره به اینکه بسیج، حرف ربط بین مردم به ویژه جوانان و انقلاب اسلامی است، گفت: شدن انقلاب اسلامی با بسیج است، درست است که بودن آن یا سپاه است اما شدن آن با بسیج است، بدین معنی که کمک‌های مومنانه تا بسیج پای کار نیاید، شدنی نیست، راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه، با حضور بسیجیان از قشرهای مختلف برگزار می‌شود، با این تفاسیر، دشمن درمانده شده که نهاد مقدس بسیج چیست که قادر به مقابله با این نهاد مقدس نیست.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، قدرت کلمات و جملات و ثانیه‌ها، از قدرت نظامی و موشکی بالاتر است، پس اگر بخواهیم در مجموعه روابط عمومی نقش‌آفرینی کنیم باید تلاش کنیم در جنگ ادراکی دشمن، موفق باشیم.

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین در ادامه تأکید کرد: وقتی جنگ با این ادبیات به پیشرفته است باید در مجموعه روابط عمومی، فضایی را ایجاد کنیم که مردم متوجه اقدامات و فعالیت‌های این مجموعه در مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان شوند.

عالی با تأکید بر اینکه کار در مجموعه روابط عمومی باید هدفمندانه، هوشمندانه و هنرمندانه و روایتگر به موقع باشد، بیان کرد: افزایش تولید محتوا با هدف روایت، به‌هنگام و در اسرع وقت، در روابط عمومی چندین برابر می‌شود، لذا یکی از الزامات کار روابط عمومی، روایت صحیح و به‌موقع است.

وی ادامه داد: نکته مهم بعدی که در روابط عمومی بسیار حائز اهمیت است، نیاز و تقاضا می‌باشد، به عنوان مثال، افراد در زندگی شخصی خود، تقاضاهایی دارند، اما باید دید نیاز آن فرد چیست، دشمن در عرصه رسانه به دنبال تقاضاسازی است و کاری به نیاز مخاطب ندارد.

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین همچنین در ادامه افزود: بنابراین دشمن در شبکه‌های اجتماعی، تقاضاهای کاذب ایجاد می‌کند اما برای رفع نیاز، اقدامی انجام نمی‌دهد، نقش روابط عمومی در چنین شرایطی، برطرف کردن نیاز مخاطب از فعالیت‌های بسیج است.

عالی به ظرفیت‌ «شهروند خبرنگار» اشاره کرد و گفت: روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین، روابط عمومی همه مردم است، در این صورت، باید شبکه‌ای گسترده، معین و متنوع، توانمند، متعهد، جهادی و پای کار باشد.

وی ادامه داد: پس باید روابط عمومی بسیج، کار را به مردم واگذار کند، چون مردم همان شهروند خبرنگار هستند که به عنوان پل ارتباطی و مسیر حرکتی روابط عمومی بسیج، شهروند خبرنگار بسیجی می‌باشند.

معاون روابط کار سازمان بسیج مستضعفین به اهمیت این اقدام اشاره و تصریح کرد: تعریف از مجموعه روابط عمومی در سازمان بسیج نسبت به همه سازمان‌های دیگر، متفاوت است، باید یک الگوی الهام‌بخش در روابط عمومی ایجاد کنیم که البته به حول قوه الهی، ایجاد خواهیم کرد.

عالی در ادامه بیان داشت: در صورت تحقق این امر مهم، علاوه بر این شاهد تسریع در سرعت انتشار مطالب خواهیم بود، دایره اطلاع‌رسانی نیز گسترش خواهد یافت و همچنین مشارکت فعال جامعه را در پی دارد.

وی اضافه کرد: قدرت شهروند خبرنگار بسیج، تحول در نظام اطلاع‌رسانی و تصویرسازی بسیجیان در سطح کشور است که قدرت کمی نیست و می‌تواند یک الگوی الهام‌بخش برای سایر مجموعه‌های انقلاب اسلامی باشد.

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه همیشه باید بزرگ فکر کرد و کوچک انجام داد، تصریح کرد: محور مقاومت به دنبال الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران است، جوان یمنی، منتظر الگوی روابط عمومی اصیل انقلاب اسلامی است و الگوی غربی را نمی‌خواهد، زیرا در روابط عمومی نظام سلطه، ضعف‌ها سانسور و همیشه باید خوبی‌ها، حتی به دروغ و افترا، دیده شود اما در روابط عمومی انقلاب اسلامی، منافع انقلاب و مردم ملاک است و تفاوت در بین این دو رویکرد، بسیار است.

انتهای خبر/

نظرات