حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

فرازی از وصیت‌نامه شهدا بخشی‌زاده؛

در جوانی، خود را بسازید

در جوانی، خود را بسازید

شهید بخشی‌زاده در بخشی از وصیت‌نامه خود بیان کرده است: جوانان برومند اسلام سعي كنيد در جواني خودتان را بسازيد و با هواي نفس خود مبارزه كنيد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز؛» شهيد حسين بخشي‌زاده در بخشي از وصيت‌نامه‌اش گفته است: پدر و مادر گرامي‌ام و خواهران و برادران عزيزم، انسان موجودي است ضعيف و ناتوان كه از پدر و مادري متولد مي شود و مدتي در اين دنياي مادي مي‌ماند و به دنيايي وسيع و پرنعمت‌تر مي‌رود.

وي ادامه داد: پس بايد در اين دنيا خودمان را آماده كنيم، اينجا خودمان را بسازيم و دل در اين دنيا نبنديم و اگر دل در اين دنيا بستيم در اين دنيا مي مانيم و نسبت به خداي خود بي خيال مي‌شويم پس اين دنيا را بايد گذرگاه بدانيم.

اين شهيد دانش‌آموز در ادامه مي‌افزايد: تنها توشه‌اي كه ما بايد از اين دنيا براي آخرتمان برداريم نماز و روزه و عبادات است زيرا نماز و روزه و عبادت ما را به خدا نزديك‌تر مي‌کند.

شهيد بخشي زاده در اين وصيت‌نامه خطاب به خانواده‌اش ابراز داشته است: نمازتان را به پاي داريد و روزه‌تان را بگيريد و هميشه به فكر خدا باشيد و هميشه گوش به فرمان عزيزمان امام خميني (ره) باشيد كه امام چه مي‌گويد و هرچه گفت فوري لبيك گوييد و به آن عمل كنيد.

وي با اشاره به اينكه هميشه به فكر مرگ خودتان باشيد كه انسان نمي‌داند كي مي‌ميرد، اضافه كرده است: انسان‌ها با يكديگر بحث و دعوا مي‌کنند و دشنام و فحش به همديگر مي‌دهند چراكه نمي‌دانند كه انسان هميشه در روي زمين نمي ماند ما همگي يك روزي مي‌ميريم پس حالا كه مي‌ميريم اين چند روزي كه با يكديگر هستيم نسبت به يكديگر مهربان باشيد تا خدا از ما راضي باشد.

اين شهيد دانش‌آموز توصيه كرده است: با پدر و مادر خود مهربان باشيد با آنها به تندي رفتار نكنيد كه بعدا پشيمان مي‌شويد الان به فكر همديگر نيستيد اما وقتي يكي از شما از دنيا رفت آن وقت به فكر او مي‌افتيد و مي‌گويد او خيلي خوب بود، خوب است كه انسان‌ها موقعي كه با هم هستند با يكديگر مهربان باشند وقتي كه انسان مُرد مهرباني ديگر فايده‌اي ندارد.

شهيد بخشي‌زاده خطاب به دانش‌آموزان آورده است: درس را فراموش نكنيد حتما درستان را بخوانيد. قرآن را بخوانيد، خيلي زياد دعا بخوانيد و خيلي زياد كتاب بخوانيد و مسجد را پركنيد و درمسجد دعاي كميل و توسل بخوانيد و مردم را نسبت به اسلام آگاه‌تر كنيد.

وي يادآور شده است: جوانان برومند اسلام سعي كنيد در جواني خودتان را بسازيد و با هواي نفس خود مبارزه كنيد، با يكديگر بحث و دعوا، شايعه‌پراكني، دورغ و غيبت نكنيد و با يكديگر مهربان باشيد و حرمتتان را حفظ كنيد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از