حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

جزیره هرمز و ثروت‌های خدادی آن؛

خاک‌های رنگارنگ نگین خلیج فارس گردشگر جذب می‌کند

خاک‌های رنگارنگ نگین خلیج فارس گردشگر جذب می‌کند

در ابلاغیه روزهای اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه دریا محور به توجه و توسعه جزایر تاکید فراوان داشته‌اند و جزیره هرمز با داشتن استعدادهای خدادادی، توسعه آن می‌تواند اقتصاد را در جنوب کشور شکوفا کند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی هرمز؛ جزیره هرمز، یادآور اقتدار و شکوه ایرانیان در طول تاریخ است؛ جزیره‌ای زیبا که مقاومت و از خودگذشتگی زنان و مردان این خطه از جنوب زبانزد خاص و عام است.

هرمز به جزیره ام‌الشهدا شهرت دارد و دلیل آن وجود خانواده شهیده فاطمه نیک که هشت تن از اعضای خانواده‌اش به درجه رفیع شهادت نائل شدند و خودش نیز به آرزویش رسید و خداوند توفیق شهادت را نصیبش کرد.

جزیره هرمز در گذشته مورد توجه تجار و بازرگان قرار داشته؛ اما مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته است و این جزیره آن‌گونه که استعدادش را داشته نتوانسته پیشرفت داشته باشد.

در سال‌های اخیر با تاکید رهبر معظم انقلاب توسعه جزیره هرمز در دستور کار مسئولان کشوری و استانی قرار گرفته است.

 

خاک‌های رنگارنگ نگین خلیج فارس گردشگر جذب می‌کند

گردشگری، صیادی، معادن، صنایع دستی و... از جمله ظرفیت‌های عظیم در جزیره هرمز به شمار می‌رود که با توجه به آنها نه تنها اقتصاد مردم جزیره‌نشین این منطقه رونق می‌یابد بلکه می‌تواند باعش شکوفایی اقتصادی استان نیز می‌شود.

خاک‌ها، کوه‌ها و سنگ های رنگارنگ در این جزیره فرصتی مغتنم برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است؛ هر چند که در سال‌های اخیر نیز گردشگران فراوانی به این جزیره سفر می‌کنند؛ اما با ایجاد زیرساخت‌های مناسب می‌‌توان گردشگری را بیش از پیش رونق داد.

در ابلاغیه روزهای اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه دریا محور به توجه و توسعه جزایر تاکید فراوان داشته‌اند و جزیره هرمز با داشتن استعدادهای خدادادی توسعه آن می‌تواند اقتصاد را در جنوب کشور شکوفا کند.

راهیابی به جزیره هرمز از طریق دریا و از جزیره قشم و شهر بندرعباس صورت می‌گیرد و گردشگران برای رسیدن به هرمز باید از این دو شهر عبور کنند پس اقتصاد این دو شهر نیزتحت تأثیر قرار می‌گیرند.

 

خاک‌های رنگارنگ نگین خلیج فارس گردشگر جذب می‌کند

زنان و مردان جزیره هرمز با استفاده از ثروت خدادادی که در دریا قرار دارد با استفاده از خاک‌های رنگی و صدف‌های بی‌جان هنرایی را ایجاد می‌کنند که هر بیننده‌ای را محو تماشای خود می‌سازد.

گسترش صنایع دستی دریایی یکی از ظرفیت‎‌های عظیم جزیره هرمز به شمار می‌رود که با ورود سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان به این اصل وصادرات این هنرهای دست به سایر استان‌ها و کشورهای دیگر می‌توان اقتصاد دریادلان هرمز را شکوفا کرد؛ هر چند در حال حاضر نیز حمایت‌هایی صورت می‌گیرد اما می‌توان آن را افزایش داد.

 

خاک‌های رنگارنگ نگین خلیج فارس گردشگر جذب می‌کند

در جزیره هرمز علاوه بر مردان، زنان نیز به شغل صیادی روی آروده‌اند و با حمایت از آن‌ها نیز می‌توان تحول در معیشت مردم جزیره هرمز ایجاد کرد.

افزایش و نظارت بر خانه‌های بوم‌گردی از دیگر ظرفیت موجود در جزیره هرمز به شمار می‌رود که علاوه  براینکه می‌توان در این خانه‌ها مسافران و گردشگران به استراحت و خوردن غذاهای خوشمزه دریایی می‌پردازند می توان فرهنگ و آداب و رسوم مردم  جنوب را نیز به نمایش گذاشت.

علی ای حال جزیره هرمز دارای استعداد و ظرفیت‌های فراوانی است که در توسعه دریا محور می‌توان از آنها استفاده کرد و اقتصاد مردم خطه جنوب را متحول ساخت.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از