خبر های امروز : 2
اجتماعی | - شماره خبر : 5399
1403-07-26 07:41 https://hormoz.ir/short/enlvL
جانشین فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان:
رفع نیازهای مردم حس امید را افزایش می‌دهد
جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: همکاری مردم در کنار مسئولان برای رفع نیازهای حس امید اجتماعی را در جامعه افزایش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، با حضور سردار هدایت‌الله امیری جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع)، جمشید عیدانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای و فرشاد آدینه پور مدیرعامل جدید شرکت برق منطقه‌ای هرمزگان، شامگاه چهارشنبه آئین تجلیل از گروه‌های جهادی بسیج ادارات و توزیع لوازم التحریر برای دانش‌آموزان مدارس مناطق محروم در سالن اجتماعات آب منطقه‌ای هرمزگان برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان، با بیان اینکه امروز در آئین تجلیل از گروه‌های جهادی برای پاسداشت کار ارزشمند و انسانی و اسلامی در کنار هم جمع شدیم، اظهار کرد: در راهی بااخلاص قدم برداشته‌اید که نیازهای جامعه را در حد توان و اندازه خود برطرف کنید کار بسیار والا و قابل‌تحسین است که خداوند نیز از همه ما قبول کند.

وی افزود: یکی از نعمت‌های بسیار خوبی که ما بایستی در جمهوری اسلامی ایران قدردان آن باشیم برخورداری از سرمایه اجتماعی مردمی است، مردمی که از اولین روز مبارزات علیه طاغوت پشت سر ولایت‌فقیه و برای اعتلای کلمه اسلام ایستادن و باگذشت بیش از ۴۶ سال از انقلاب همچنان در کنار و مدافع آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با بیان اینکه دشمن تلاش‌های بسیار فراوانی از خود نشان داد که این پشتوانه مردمی را از ما بگیرد، عنوان کرد: بخش عمده از تلاش‌های دشمن که بتواند به روش‌های مختلف به‌نظام اسلامی ضربه بزند، تلاش برای تضعیف سرمایه اجتماعی مردمی است.

امیری عنوان کرد: آمریکا باهدف‌گذاری که برای خود در جهان ترسیم کرده تا پایان سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ به چند هدفش می‌رسید، بعداً تمدید کرد و چنانچه به این اهداف نرسد هندسه دنیا به هم می‌خورد و به عبارتی شاکله آن به‌مانند شوروی از هم می‌پاشد باید به‌عنوان هژمون دنیا به این نقطه برسد و سیطره بر کل دنیا داشته باشد.

وی اضافه کرد: برخی از این اهداف را در منطقه غرب آسیا به رژیم جعلی صهیونیستی تفویض کرد تا به سه هدف که دنبال می‌کرد برسد و نخست کدخدایی جهانی و دیگری دسترسی به انرژی ارزان و امنیت این رژیم را تأمین کند به همین سبب بخش اعظم منافع آمریکا در غرب آسیا بود و تلاش کرد بخشی از این هژمون را به رژیم صهیونیستی منتقل کند.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: رژیم غاصب صهیونیستی برای خود در منطقه رقیبی داشت که در بعد انرژی ایران و برخی از گروه‌های جبهه مقاومت بود و از دیرباز تلاش می‌کرد که با این دشمن خود مبارزه و رقابت کند، ایران هم برای غرب رقیب تمدنی بود و هم برای رژیم صهیونیستی لذا با روش‌های مختلف از جمله تهاجم فرهنگی، تحریم اقتصادی، تلاش می‌کند به مردم ایران فشار بیاورد که هم از لحاظ فرهنگی و اقتصادی از دین کنار بکشند و استحاله شوند تا بتواند اهداف خود را پیاده‌سازی کنند.

امیری با توضیح اینکه رژیم صهیونیستی برای تک‌تک اهداف خود دارای برنامه بود، تأکیدکرد: این رژیم برای کشورهای پیرامون خودش از جمله برای اعراب پیمان صلح ابراهیم را مطرح کرد تا عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم رقم بخورد و از همین سو برای جبهه مقاومت تلاش کرد به حزب‌الله و حماس ضربه بزند.

وی تصریح کرد: طوفان الاقصی برنامه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی را برای کنارگذاشتن حزب‌الله و حماس را به هم زد و در ایران نیز بسیار تلاش کرد همراهی مردم را با نظام کم‌رنگ کند؛ اما با حضور مدیران بسیار خوب که در کشور وجود دارند و از همه مهم‌تر رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری است باعث شده در کنار مردم بایستم و دشمن به اهداف خود دست نیابد.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: سپاه افتخار می‌کند که سازماندهی گروه‌های مردمی و جهادی را در رده‌های مختلف را بر عهده دارد که هم در بعد رفع محرومیت و هم کمک به مردم کارهای خوبی را انجام دهد.

امیری خاطرنشان کرد: از دو منظر این فعالیت‌های مردمی از جمله در موضوعات مختلف در برق‌رسانی و آب‌رسانی و جاده‌سازی و کمک‌های مؤمنانه ارزشمند است، یک بخش کمک می‌کند به مشکلات اقتصادی مردم؛ اما مهم‌تر این نیاز اقتصادی روحیه همدلی و امیدواری که به مردم منتقل می‌شود بسیار مهم‌تر است و اینکه مردم احساس کنند مسئولان کشور و مردم توانایی بیشتر دارند در کنار آنها هستند. این حس امید سرمایه اجتماعی را تقویت می‌کند.

وی افزود: کارمند در کنار آن خدماتی که وظیفه ذاتی خود در اداره یا شرکت به مردم ارائه می‌دهد یک کار مهم و فوق‌العاده را انجام می‌دهد این احساس برای مردم بسیار ارزشمند است و همین‌جا قدردانی می‌کنم از تک‌تک عزیزان برادران و خواهران و همچنین مدیران جهادی دستگاه‌های اجرایی که در قالب گروه‌های جهادی بسیج مشارکت دارند.

خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی به مردم یک وظیفه است

جمشید عیدانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: یکی از افتخارات ما این است که در کنار گروه‌های جهادی به مردم کم برخوردار خدمت‌رسانی کنیم و این را یک وظیفه می‌دانیم.

وی افزود: ما در شرکت آب منطقه‌ای آمادگی را داریم که در هر شرایطی بتوانیم به گروه‌های جهادی و بسیجیان امکانات و تجهیزات لازم را در آنها برای خدمت به مردم اختیار قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان بیان کرد: این طرح‌های جهادی در قالب کمک‌ها به مدارس مناطق کم برخوردار از طرفی در راستای کمک به افراد جامعه و از سوی دیگر احساس همدلی و همکاری را در بین دستگاه‌های اجرایی به وجود می‌آورد.

عیدانی با بیان اینکه این گونه فعالیت‌های باعث دلگرمی مردم و مسئولان خواهد شد، ادامه داد: هر کدام از افراد جامعه به‌اندازه توان خود قدمی جهت زدودن فقر بردارد باعث افزایش امید آفرینی در بین مردم خواهد شد.

وی تأکید کرد: یکی از مسئولیت‌های ما به‌عنوان مسلمان در برهه کنونی کمک‌رسانی به مردم مظلوم و مقاوم غزه و لبنان است.

انتهای خبر/

نظرات