حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

وقتی دی ماه هوا بهارگونه می‌شود؛

جنوب؛ گزینه‌ای مناسب برای سفرهای زمستانی

جنوب؛ گزینه‌ای مناسب برای سفرهای زمستانی

هوای معتدل و بهارگونه جنوب کشور این روزها سبب شده که گردشگران هرمزگان را برای سفرهای زمستانی خود انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ این روزها هوای هرمزگان معتدل و بهارگونه است در حالی که اکثر مناطق کشور را سرما فرا گرفته؛ اما این خطه از جنوب کشور دارای آب و هوای دل‌پذیر است.

شاید برایتان تعجب‌آور باشد در حالی که در سایر مناطق کشور بخاری محافل‌ها را گرم می‌کند؛ اما در بسیاری از مناطق هرمزگان همچنان کولرهای گازی جا خوش کرده‌است و حداقل روزی 3 الی 4 ساعت روشن می‌شوند.

هوای معتدل و بهارگونه هرمزگان این روزها سبب شده که مردم این خطه از جنوب از هر فرصتی استفاده کنند و خود را در کنار دریای خلیج فارس و عمان برسانند و در کنار ساحل اوقات خوشی در کنار خانواده داشته باشند.

بومیان هرمزگانی که روزها مشغول کار و فعالیت هستند شب‌ها را غنیمت می‌شمارند و به همراه خانوده شام خود را در کنار دریا میل می‌کنند تا هم کودکان به دور از ساختمان‌های سر به فلک کشیده شهری که مانند زندانی برای بازی آنها شده دور شوند و هم خودشان در محیطی مملو از آرامش به گپ و گفتگو بپردازند.

به ساحل که برویم علاوه بر حضور بومیان و ساکنان هرمزگانی شاهد حضور گردشگرانی می‌شویم که هرمزگان را برای سفرهای زمستانی خود انتخاب کرده‌اند.

ساحل غدیر، دولت و سورو بندرعباس حال و هوای ویژه‌ای دارد از یک طرف کودکان مشغول بازی و دوچرخه‌سواری هستند از طرفی دیگر نوجوانان و جوانان بازی والیبال، تنیس، بدمینتون و... را برگزیده‌اند و بزرگ‌ترها نیز بساط کباب را به راه انداخته‌اند.

جنوب؛ گزینه‌ای مناسب برای سفرهای زمستانی

این هوای دل‌پذیر حیف است انسان در خانه‌اش بماند

حسین شجاعی، شهروندی که همراه با خانواده برای تفریح به پارک غدیر آمده در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در این هوای دل‌پذیر حیف است انسان در خانه‌اش بشیند باید دل به طبیعت زد.

این شهروند بندرعباسی عنوان کرد: روزهایی که کار شرکت را زود تمام می‌کنم برنامه شام را در کنار ساحل می‌چینیم و همراه با خانواده خود و برادرم به اینجا می‌آییم.

شجاعی با بیان اینکه فرزندانمان دریا و ساحل را دوست دارند، گفت: فرزندانم به همراه دخترعموها و پسر عموهای خود در اینجا بازی می‌کنند و چند ساعتی را راحت می‌توانند تخلیه انرژی داشته باشند.

جنوب؛ گزینه‌ای مناسب برای سفرهای زمستانی

هوای دل‌پذیر زمستان گردشگر جذب می‌کند

فریبا موسوی یکی از گردشگران که بندرعباس آمده بود در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: ما هر ساله فصل زمستان را برای سفر به جنوب کشور انتخاب می‌کنیم.

این گردشگر عنوان کرد: در فصل زمستان که شهرکرد را برف و سرما فرا گرفته بندرعباس هوای بسیار خوبی دارد و ما چند روز را به اینجا می‌آییم تا علاوه براین از مناطق گردشگری این خطه از جنوب استفاده کنیم خریدهای عیدانه خود را از شهر بندرعباس و جزیره قشم که دارای پاساژهای بزرگ و اجناس خوب هستند خریداری کنیم.

وی تصریح کرد: اکثر مناطق ساحلی شهر بندرعباس بکر و دست نخورده است به خصوص ساحل سورو که خانه‌های بومیان در کنار دریا قرار دارد و این زیبایی ساحل را دو چندان کرده است.

این گردشگر تأکید کرد: هر کس تنها با یکبار آمدن به هرمزگان در زمستان عاشق این منطقه می‌شود وهمواره هرمزگان را در لیست سفرهای خود قرار می دهد.

 

زمستان بهترین زمان برای گردش در هرمزگان است

رضا محبی یکی دیگر از شهروندان بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: بیش از ۹ ماه استان هرمزگان دارای هوای شرجی به همراه گرما است که انسان ترجیح می‌دهد در خانه بنشیند.

این شهروند مطرح کرد: زمستان بهترین زمان برای گردش در هرمزگان است و ما علاوه بر اینکه روزانه سواحل و پارک‌های بندرعباس برای گردش می‌آییم به صورت هفتگی هر هفته یک منطقه گردشگری از استان مانند جزیره قشم، هرمز و... می‌رویم.

وی تأکید کرد: از همه هموطنان می‌خواهم که در این آب و هوا خوب چند روزی را استان هرمزگان و شهر بندرعباس را برای سفر انتخاب کنند.

علی ای حال هوای خوب هرمزگان در فصل زمستان و جذب گردشگر می‌طلبد مسئولان نیز بیش از پیش برای ایجاد امکانات زیر ساختی گردشگری و رفاهی برای شهروندان و گردشگران تلاش کنند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از