حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

بانویی که از سنگ، گوهر می‌سازد؛

بسیج سازندگی ساز اشتغال را کوک کرده است

بسیج سازندگی ساز اشتغال را کوک کرده است

بانوی کارآفرین هرمزگانی گفت: با دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی برای 70 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده‌ام.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، در میان مشاغل خانگی گوناگونی که وجود دارد حرفه تراش سنگ‌های قیمتی از جمله مشاغلی است که فرد می‌تواند این کسب و کار را با حداقل هزینه راه‌اندازی کند؛ زیرا با کمترین سرمایه و هزینه می‌توان به تولید و تراش سنگ‌های قیمتی اقدام کرد گوهرتراشی از آن دسته مشاغلی است که در صورت حمایت شدن می‌تواند با هزینه بسیار کم زمینه را برای اشتغال مناسب جوانان فراهم کند علاوه بر این می‌توان به صادرات هم فکر کرد.

در زمینه تراش سنگ‌های قیمتی، ظرفیت بسیار بالایی وجود دارد؛ ضمن ایجاد اشتغال، منبع درآمد خوبی نیز ایجاد می‌کند. کارگاه آموزشی و تولیدی گوهرتراشی و سنگ و صدف در محلات محروم بندرعباس نیز یکی از این کارگاه‌ها است که به همت «فروغ دریاپیما» یکی از بانوان خوش ذوق و با انگیزه هرمزی تأسیس و راه‌اندازی شده است.

این بانوی کارآفرین، در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: متولد سال ۱۳۵۱ هستم و به دلیل علاقه‌ام به جواهرات، و با توجه به مطالعات فراوانی که در این زمینه داشتم و اطلاعات زیادی در این باره جمع آوری کردم و تصمیم گرفتم کارگاه گوهرتراشی راه‌اندازی کنم، برای انجام این کار به سرمایه اولیه نیاز داشتم به بسیج سازندگی استان هرمزگان مراجعه کردم و با دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی، توانستم با خریداری تجهیزات و وسایل مورد نیاز، کارگاهم را راه‌اندازی کنم.

 

بسیج سازندگی ساز اشتغال را کوک کرده است

اشتغال‌زایی بسیج سازندگی برای ۷۰ نفر

دریاپیما عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم در این کارگاه مشغول فعالیت هستند در واقع می‌توان گفت گوهر تراشی از جمله کسب و کارهای پردرآمد و زودبازده و از مشاغل خانگی است که با تولیدات بیشتر درآمد بیشتری هم می‌توان به دست آورد.

وی ادامه داد: در این کارگاه علاوه بر کار تولید آموزش گوهر تراشی هم ارائه می‌شود و علاقه‌مندان به حرفه گوهر تراشی در اینجا با فوت و فن سنگ تراشی و گوهر تراشی آشنا می‌شوند و آموزش می‌بینند از آنجا که دوره آموزش گوهر تراشی به صورت کامل و از صفر تا صد است افراد برای شرکت در این دوره هیچ محدودیتی ندارند و می‌توانند به سادگی و با داشتن علاقه کافی از مباحث موجود در کارگاه آموزشی استفاده کنند و همه موضوعات آموزش داده شده را فرابگیرند و پس از آن برای خود کسب و کار ایجاد کنند و به فعالیت در این حرفه بسیارجذاب و پردرآمد مشغول شوند و به درآمدهای بسیار بالایی دست پیدا کنند؛ زیرا امروزه سنگ‌های قیمتی و زیور آلات طرفداران زیادی پیدا کرده است و افراد زیادی تمایل دارند از این سنگ‌ها استفاده کنند.

کارآفرین هرمزگانی تصریح کرد: مواد اولیه را از روستاهای اطراف بندرعباس و بشاگرد تهیه می‌کنم و این سنگ‌ها به انسان آرامش می‌دهند و سنگهایی هستند که نقش و نگار بسیار زیبایی دارند که این نقوش با انسان حرف می‌زند و با روح و روان انسان بازی می‌کند و من با دیدن این همه زیبایی در یک سنگ عظمت خدا را با تمام وجودم احساس می‌کنم و این نقش‌های روی سنگ خودشان مرا به سمت تراش دادن سوق می‌دهند و من برای ایجاد تزئینات از طبیعت و محیط اطراف الهام می‌گیرم.

بسیج سازندگی ساز اشتغال را کوک کرده است

علاقه مردم به زیورآلات عامل مهم رونق گوهرتراشی

دریاپیما عنوان کرد: یک محصول زمانی در بازار پر فروش و سودآور می‌شود و نظر مشتریان را جلب می‌کند که کیفیت بالا و تبلیغات خوبی داشته باشد و ظرفیت‌های طبیعی خدادادی، خلاقیت و پشتکار از مهم‌ترین عوامل رونق در کسب و کار گوهرتراشی است.

وی افزود: یک بانوی خوش ذوق می‌تواند با کمی دقت و علاقه و زخم زدن بر جان سنگ زینتی، آن را به نگینی زیبا برای استفاده‌های مردم مختلف تبدیل کند و بازار فروش خود را رونق دهد.

کارآفرین هرمزگانی تاکید کرد: سنگ‌ها توسط مردم بومی روستا جمع‌آوری می‌شود و از آن‌ها خریداری شده و سپس وارد کارگاه می‌شود بنابراین برای افراد زیادی منبع درآمد حاصل می‌شود علاوه بر سنگ‌هایی که از اطراف روستاها و مناطق کوهستانی تهیه می‌شود بخشی از مواد اولیه کارگاه از دل دریاها و سواحل جمع‌آوری می‌شود؛ البته به گونه‌ای این سنگ‌ها جمع‌آوری می‌شود که به طبیعت و زیست‌بوم منطقه دریایی و کوهستانی آسیب وارد نشود، زیرا صنعت سنگ‌‌تراشی دریایی هم در بین مردم طرفدارانی دارد که ما را سوق می‌دهد به این سمت که با سنگ‌های دریایی هم نقشها و زیور آلات و اجسام زینتی تولید کنیم و در دسترس علاقه‌مندان قراردهیم.

دریاپیما مطرح کرد: صنعت گوهرتراشی و سنگ‌تراشی از جمله مشاغلی است که زنجیره تأمین برای تولید و فروش از صفر تا صد وجود دارد؛ یعنی مواد خام و اولیه در استان موجود است و مهارت نیروهای انسانی بومی منطقه جهت تولید مناسب است و البته بازار خوبی هم در سراسر استان و حتی استان‌های همجوار وجود دارد و چرخه تولید به خوبی برای این عرصه در حال اجرا است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از