حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

فرمانده سپاه امام سجاد (ع):

بسیج اساتید موتور محرکه سایر اقشار بسیج است

بسیج اساتید موتور محرکه سایر اقشار بسیج است

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) گفت: بسیج اساتید مغز متفکر و موتور محرکه سایر اقشار بسیج و فعالیت‌های انقلاب اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ سردار سالاری، فرمانده سپاه امام سجاد (ع) در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج اساتید استان هرمزگان اظهار کرد:  بسیج یک تشکل بزرگ در کنار مردم و حاضر در تمام صحنه‌های موردنیاز کشور است.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) عنوان کرد: بسیج بزرگ‌ترین شبکه مردمی دنیا در بعد کمی و کیفی است؛ هنگام وقوع حوادثی مانند سیل و زلزله در میدان حاضر است و خدمت‌رسانی می‌کند و برای رفع محرومیت و سازندگی تلاش دارد؛ در راستای تولید علم نافع ایفای نقش می‌کند.

سلاری افزود: اگر در 8 سال دفاع مقدس مطالعه و بررسی داشته باشیم پی خواهیم برد که؛ این بسیج بود که معادلات آمریکا، غرب و صدام را در دفاع مقدس به هم زد؛ آمریکا و صدام که محاسبه دقیقی از تجهیزات و توان نظامی ما داشتند با همین محاسبات بود که وارد جنگ با ایران شدند و خود را پیروز این جنگ می‌دانستند. برآورد صدام این بود که بعد از یک هفته در تهران مصاحبه خواهد کرد، اما چرا طبق محاسبه‌ای که داشتند هدف آن‌ها محقق نشد؟ آنها در محاسبات خود قدرت مرجعیت حضرت امام و بسیج مردمی را به‌درستی لحاظ نکرده بودند و آن حادثه تلخ جنگ تحمیلی برای جمهوری اسلامی شد یک دانشگاه انسان‌ساز که انسان‌هایی بزرگی در آن تربیت شدند. چه آن‌هایی که به عالی‌ترین درجه آن دانشگاه یعنی شهادت نائل شدند و چه آن‌هایی که منتظران شهادت بوده و هستند.

وی تاکید کرد: بسیج اساتید مغز متفکر و موتور محرکه سایر اقشار بسیج و فعالیت‌های انقلاب اسلامی است. بسیج اساتید نقش پرچم‌دار را نسبت به سایر اقشار دارد و با برخورداری از پشتوانه علمی و تخصصی اساتید دغدغه‌مند و متعهد در قالب هیئت‌های اندیشه‌ورز انتظار این است که جلودار و پرچم‌دار باشد و بقیه پشت سر او حرکت کنند.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) گفت: مغز متفکری که می‌تواند اثر بگذارد روی سایر اقشار و آنها را انسجام دهد و با تدوین راهبردی مشخص در پیشبرد اهداف آینده کشور و استان نقش‌آفرینی کند؛ از فرصت‌ها برای خدمتگزاری به مردم و انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

سالاری عنوان کرد: اساتید دانشگاه باتوجه‌به مرجعیت علمی و تخصصی که دارند می‌توانند نقش‌آفرینی مؤثری در حل مسائل استان و کشور داشته باشند. بسیج اساتید استان در راستای حضور و بازدید اساتید از صنایع بزرگ و مجموعه‌های نظامی استان در قالب اردوهای راهیان پیشرفت برنامه‌ریزی کند.

هیچ اجتماعی به بزرگی و وسعت اربعین در عالم وجود ندارد

احسان کامرانی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان و مسئول سازمان بسیج اساتید در سال‌های اخیر در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج اساتید هرمزگان گفت: دو رویداد مهم؛ کنگره تمدن‌سازی اربعین و مشارکت سیاسی مردم در انتخابات پیشروی ملت ایران است؛ هیچ اجتماعی به بزرگی و وسعت اربعین در عالم وجود ندارد، این کنگره عظیم متعلق به همه ادیان و ملت‌هاست.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان عنوان کرد: دانشگاه‌ها برای حضور و ایفای نقش در این رویداد برنامه داشته باشند. اساتید دانشگاه باتوجه‌به مرجعیت علمی که در جامعه و در بین دانشجویان دارند نسبت به اهمیت مشارکت در انتخابات و تأثیر آن در مرتفع‌شدن مسائل و مشکلات کشور در راستای تحقق جهاد تبیین و خنثی‌سازی توطئه‌ها و شبهات دشمنان ایفای نقش نمایند.

کامرانی مطرح کرد: دشمن تلاش می‌کند پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف را کوچک جلوه دهد و به‌صورت گسترده در بسترهای رسانه و شبکه‌های اجتماعی دست به سیاه‌نمایی و شبهه‌افکنی می‌زند. اساتید دانشگاه باید در همین راستا دو جهاد را مدنظر و در دستور کار خود قرار دهند؛ جهاد تبیین و امید آفرینی.

 نقش بسیج مؤثر و کارآمد است

علی بهرامشاهی، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان هرمزگان و سرپرست بسیج اساتید استان در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هرمزگان گفت: نقش بسیج در همه عرصه‌های موردنیاز انقلاب اسلامی و در برخورد با توطئه‌ها و راهبردهای دشمنان ایران در جنگ سخت و نرم و در همه ابعاد از پیروزی انقلاب اسلامی تا اکنون نقش مؤثر و کارآمدی است.

 رئیس دانشگاه فرهنگیان استان هرمزگان عنوان کرد: بسیج اساتید در دانشگاه‌ها و جامعه نقش محوری و راهبری را ایفا می‌کند. ظرفیت‌های بسیج اساتید حاکی از توان نقش‌آفرینی این تشکل در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، دفاعی، علمی، سازندگی و... است؛ بنابراین بسیج اساتید می‌تواند به‌عنوان محور و پرچم‌دار در عرصه‌های گوناگون در راستای تحقق پیشرفت و تحول باشد و سایر اقشار را با خود همراه و در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی هم‌افزایی نمایید.

 بهرامشاهی خاطرنشان کرد: برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و حل مسائل کشور و استان با استفاده از ظرفیت‌های موجود و با سازماندهی اساتید بسیجی به‌صورت کارگروه‌های تخصصی برنامه‌ریزی و تلاش خواهیم کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از