حالت تاریک

امروز : پنج‌شنبه, 1403/04/14 | 2024/07/04

Logo

توسط شیعه و سنی هرمزگانی صورت گرفت؛

برگزاری مراسم ارتحال امام راحل در جنوب کشور

برگزاری مراسم ارتحال امام راحل در جنوب کشور

مراسم سالروز ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی در جای‌جای استان هرمزگان با حضور اهل‌سنت و تشیع هرمزگانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ مراسم سالروز ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی در جای‌جای استان هرمزگان با حضور پرشور و شعف اهل‌سنت و تشیع هرمزگانی برگزار شد.

 امام راحل که همچنان دشمنان داخلی و خارجی از بزرگی نام و منش آن به لرزه می‌افتند هر چند که ۳۵ سال از ارتحال این بزرگ‌مرد تاریخ می‌گذرد؛ اما همچنان راه و روش آن سرلوحه کار افرادی است که آزادی بیان را سرلوحه خود قرار می‌دهند.

 

برگزاری مراسم ارتحال امام راحل در جنوب کشور

هر ساله هنگامی که خرداد به نیمه خود می‌رسد مردم شیعه و سنی هرمزگان با موجی از همدلی و وحدت در جای‌جای این استان از شمال گرفته تا جنوب، شرق و غرب کشور مراسم عزاداری و گرامیداشت رهبر کبیر انقلاب اسلامی و قیام ۱۵ خرداد برگزار می‌کنند.

 مردمان حافظ خلیج‌فارس در شهر بندرعباس نیز بعد از پایان مراسم سخنرانی و خواندن دعا و مداحی به سینه‌زنی سنتی پرداختند و با خواندن اشعاری در وصف امام راحل به سینی زنی پرداختند.

 

برگزاری مراسم ارتحال امام راحل در جنوب کشور

 در شمالی‌ترین نقطه هرمزگان در شهر حاجی‌آباد مردم با گردآمدن در مسجد جامع این شهر به عزاداری پرداختند.

 در شهر حاجی‌آباد چیزی که توجه همگان را به خود جلب می‌کرد حضور پرشور نوجوانان و جوانان در مسجد برای برگزاری مراسم سالگرد امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد بود.

 

برگزاری مراسم ارتحال امام راحل در جنوب کشور

مراسم بزرگداشت سالروز رحلت ملکوتی رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره)، قیام پانزدهم خرداد و بزرگداشت شهدای خدمت هم‌زمان با نماز مغرب و عشاء ۱۳ خردادماه ۱۴۰۳ در مسجد علی ابن ابی‌طالب (ع) شهر بندر خمیر برگزار شد.
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعیب صالحی در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالگرد ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: نام انقلاب و امام خمینی (ره) نیز همیشه در تاریخ ماندگار خواهد بود و ایشان حقیقت قلوب همه عاشقان و دلدادگان اسلام است، لذا امام راحل ذوب در اسلام بود و به جز احیای اسلام و فرامین اسلام چیزی را نمی‌خواست.
 
 وی افزود: امام خمینی (ره)، تنها متعلق به مردم ایران و حتی مسلمانان نیست، بلکه همه آزادگان و آزادی‌خواهان و خداجویان عالم، این شخصیت را الگوی خود در راه مبارزه با ظلم و ستم می‌دانند و نام امام خمینی (ره) در قلب همه حقیقت‌جویان دنیا جا دارد.

امام‌جمعه شهرستان بندر خمیر با بیان اینکه امام (ره) باایمان به خدا و راهی که در آن قدم گذاشت و با اعتماد به مردم توانست بزرگ‌ترین تحول ایران را رقم بزند، ادامه داد: امروز مردم ما در تمام تصمیمات کشور دخیل هستند و این از برکات انقلاب اسلامی است.
 
 امام‌جمعه شهرستان بندر خمیر خاطرنشان کرد: همگان باید برای اقتدار ایران اسلامی در انتخابات امسال شرکت کنند و مشارکت حداکثری در انتخابات مایه اقتدار نظام اسلامی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از