حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

با حضور مردم و مسئولان برگزار شد؛

برگزاری جشن هفته وحدت در جزیره هرمز

برگزاری جشن هفته وحدت در جزیره هرمز

به مناسبت میلاد باسعادت حضرت محمد (ص) و هفته وحدت جشن بزرگ هفته وحدت در مسجد امام شافعی جزیره هرمز برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز، حجت‌الاسلام جعفر رستاخیز امام‌جمعه هرمز با تبریک آغاز هفته وحدت و هفته دفاع مقدس با بیان اهمیت حفظ وحدت و انسجام در بین فرق اسلامی افزود: امروز دشمن مسلمانان به سرکردگی آمریکای جنایت‌کار در تلاش برای ایجاد رخنه و تفرقه در میان مسلمین برای دستیابی به اهداف شوم خود است.
 

امام‌جمعه هرمز اظهار کرد: وجود وحدت بین فرق مذهبی کشورمان همواره مانع از دستیابی دشمنان اسلام به اهداف خود شده و ادامه این انسجام موجب ناامیدی دشمن در ایجاد تفرقه بین مسلمانان کشورمان می‌شود.
 

وی ادامه داد: جامعه اسلامی نیاز دارد در بین همه اقشار، امت‌ها و سطوح مختلف جامعه وحدت را از نظر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را ایجاد کند.

رستاخیز با بیان اینکه شادی برای کسانی که تولد و حیاتشان در عالم تحول به وجود آورده است موجب خرسندی است و باید موردتوجه قرار گیرد، تأکید کرد: جشن‌های هفته وحدت با محوریت مردم برگزار شوند.

وی با اشاره به اهمیت پایبندی بر اصول اعتقادی، خاطرنشان کرد: مسئله و هدف وحدت میان مسلمانان تغییر مذهب نسبت یا کسی انتظار ندارد شیعه، سنی شود یا سنی، شیعه شود؛ بلکه هر کسی بر اصول مذهب خودش پایبند باشد؛ اما همراه با ایجاد فضای گفتگوهای سازنده و آزاداندیشانه باشد.
 

شیخ عبدالوهاب گلزاری امام‌جمعه اهل‌سنت جزیره هرمز اظهار داشت: هفته وحدت ابتکار امام راحل بود و باعث شد که این سیره سال‌های زیادی ادامه دارد که موجب شده جهان اسلام قدردان این مسئله باشد.
 

وی افزود: دشمنان به دنبال ازبین‌بردن وحدت امت اسلامی هستند؛ اما شاهدیم این وحدت در حال تقویت‌شدن است.

 امام‌جمعه اهل‌سنت جزیره هرمز با بیان اینکه وحدت عامل اصلی پیروزی و مانایی انقلاب اسلامی است، گفت: مسئولان در راستای خدمت به مردم ساده‌زیستی و خدمت صادقانه را اولویت کاری خود قرار دهند.
 

شیخ گلزاری گفت: مسلمانان شیعه و سنی در جزیره هرمز با وحدت و برادرانه در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و نسبت به یکدیگر محبت و علاقه دارند.

 وی گفت: دشمنان اسلام روزبه‌روز به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان شیعه و سنی هستند که امیدواریم آنچه دشمن در ذهن داشته نابود شود و به آن اهداف شوم خود نرسد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از