حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

یادداشت؛

اهداف میانی دشمن در اغتشاشات

اهداف میانی دشمن در اغتشاشات

یک فعال فرهنگی و رسانه‌ای استان هرمزگان در یادداشتی به تبیین و تشریح اهداف میانی دشمن در اغتشاشات سال گذشته پرداخته است ‌.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ اولویت دشمن و اهداف دشمنان در اغتشاشات سال گذشته، از بین بردن ارتباط بین مردم با رهبری نظام بود که با شکست مواجه شدند.

دشمن چندین دهه است که تلاش می‌کند به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند، حتی قبل از پیروزی انقلاب هم درصدد بود که این نظام تثبیت نشود.

 دشمن، هرگز از دشمنی خود دست برنمی‌دارد و تلاش می گ‌کند که از حرکت و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کند؛ اما همچنان با سد محکم اراده مردم که نشأت گرفته از ایمان و ولایتمداری است، مواجه شده است.

آنچه که در اغتشاشات سال گذشته، هدف اصلی دشمن بود، رسیدن به پروژه معامله قرن بود و اینکه بخواهند ایران را تجزیه کنند که خوشبختانه با بصیرت ملت ایران منجر به شکست شد.

 امروز هدف دشمن، کل ایران است، نه اینکه با فرد یا گروه خاصی دشمنی داشته باشند. دشمنی آنها با همه ملت ایران است و باید اهداف تجزیه‌‌طلبانه دشمن برای مردم تبیین شود.

یکی از اهداف میانی دشمن در ایجاد اغتشاشات سال گذشته، جلوگیری از توفیق در جهت‌گیری دولت سیزدهم برای برون‌رفت از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بود. چرا که متوجه استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور و همچنین متوجه گسترش همکاری ایران با کشورهای قدرتمند مثل چین و روس شده بود.

همین فعال شدن دیپلماسی اقتصادی موجب شد تا دشمن از طریق اهرم فشار تحریم و سپس مذاکرات برجامی و در نهایت با ایجاد اغتشاش و ترور، با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مقابله کند.

طراحی انفعالی و ناشیانه دشمن برای اغتشاشات پراکنده در کشور، با استفاده از شبکه‌های نفوذی که در داخل و خارج کشور مأموریت پیدا می‌کنند، با استفاده از رسانه‌های معاندی که فقط برای کشور ما تولید برنامه دارند و نیز با استفاده از ایجاد نارضایتی‌هایی که عده‌ای در داخل کشور مأمور پیگیری آن هستند دنبال می‌شود. اینها روش‌هایی است که دشمن در جهت ایجاد بحران و آشوب در کشور از آنها استفاده می‌کنند،

 دشمنان در این مدت، جای جلاد و شهید را عوض کردند و نسل جدید به دلیل عدم سواد رسانه‌ای، این دروغ‌ها را باور کردند و متأسفانه در وقایع اخیر، مرجعیت فکری بسیاری از جوانان به جای علما، روحانیون، کارشناسان و ...، سلبریتی‌هایی شدند که در راستای اهداف دشمنان، منافقین و تجزیه‌طلبان قدم برمی‌داشتند و در انتشار دروغ پراکنی‌ها با دشمنان همصدا شدند.

مراقبت و هوشیاری رسانه ها و مراجع فکری جهاد تبیین وظیفه همگانی هر ایرانی است که باید در جهت معرفی دستاوردهای انقلاب تلاش کند و این امر نیازمند مطالعه دقیق است و اهالی رسانه به عنوان خط مقدم این جهاد می‌توانند نقش تأثیرگذاری داشته باشند.

نباید رسانه‌ها و مردم ولایتمدار اجازه دهند، عده‌ای از مطالبه و اعتراض مردم سودجویی کنند، حرف مردم را به حاشیه ببرند و ناامنی و هرج و مرج ایجاد کنند.

مردم همواره ثابت کرده‌اند که پا به کار کشور و ایران هستند و سره را از ناسره تشخیص می‌دهند و اجازه نمی‌دهند امنیت کشورشان خدشه‌دار شود، اما این موضوع باعث نمی‌شود که مطالبات آنها شنیده نشود.

 دشمنان از قدرت و صلابت و نفوذ ایران اسلامی ناراحت هستند و به هر شکلی می‌خواهند از ملت ایران انتقام بگیرند.

در اغتشاشات سال گذشته، یکی از اهداف دشمن؛ ایجاد نفاق بین مردم و مسئولان و برهم زدن امنیت جامعه بود، که با هوشیاری مردم و هدایت‌های مقام معظم رهبری نقشه‌های دشمن نقش برآب کردند.

فعال فرهنگی و رسانه‌ای میناب / علی نجفی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از