حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

امام جمعه جزیره کیش:

انتخابات مظهر احقاق حقوق مردم در جامعه است

انتخابات مظهر احقاق حقوق مردم در جامعه است

امام جمعه جزیره کیش گفت: انتخابات فقط یک مسئله سیاسی نیست؛ بلکه انتخابات مظهر احقاق حقوق مردم در جامعه است.

حجت‌الاسلام علیرضا بی‌نیاز در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز» با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از مسائل مهم جامعه ما بحث انتخابات است که به زودی هم انتخابات مجلس شورای اسلامی را داریم و هم انتخابات خبرگان که هر دو بسیار مهم است انتخابات به معنای مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌ها و در اداره جامعه است.


امام جمعه جزیره کیش با بیان اینکه انتخابات یعنی مسئولان خدمت گزار مردم هستند، تأکید کرد: اعتبار و آبروی ما به حضور مردم است، ما حقی به گردنِ مردم نداریم مردم حق به گردنِ ما دارند و روش مطلوب اداره جامعه مشارکت و حضور مردم می‌باشد اگر حضور مردم در جامعه اسلامی کم باشد در آن موقع جامعه اسلامی دچار مشکل می‌شود.


بی نیاز با اشاره به دوران حکومت امام علی علیه السلام ادامه داد: حتی امیرالمومنین علی علیه السلام با آن همه عظمتش خداوند معین کرده و در قرآن آمده، در روایت آمده جانشین پیغمبر (ص) بوده مادامی که مردم همراهی نکردند نتوانست حکومت اسلامی انجام بدهد ولی وقتی که مردم به میدان آمدند حکومت امیرالمومنین علی علیه السلام شکل گرفت.


وی افزود: پس حضور مردم و مشارکت مردم در اداره جامعه و نقش آفرینی مردم در جامعه یک اصل اسلامی است و در نگاه اسلام و نگاه قرآن نقش مردم نقش بسیار برجسته، مهم و تاثیر گذار می‌باشد فلذا مسئله‌ اصلی و کلید حل مشکلات جامعه حضور مردم در همه مسائل خواهد بود.


امام جمعه جزیره کیش ادامه داد: آن چیزی که حضور مردم را تامین کند و مردم را تشویق به حضور در عرصه و در میدان کند بسیار محترم است و اهمیت دارد و هیچ چیزی در جامعه جایگزین حضور مردم نمی‌تواند باشد.


بی نیاز تصریح کرد: هنر بزرگ حضرت امام رضوان‌اللّٰه و مقام معظم رهبری مدظله العالی دقیقا درک همین مطلب بود که این بزرگواران امامین انقلاب نقش حضور مردم را خوب توانستند درک کنند و خوب از آن استفاده کنند مقام معظم رهبری می‌فرماید: برخی فکر می‌کردند که آنها سایه جنگ و مشکلات را از جامعه برداشتند در حالی که حرف درستی نیست حضور مردم در صحنه باعث شده‌است که دشمنان جرعت نکنند جنگ علیه ایران ایجاد کنند و مشکل برای مردم درست کنند.


وی افزود: فلذا نظام ما دو ویژگی دارد، یک اسلامی‌بودنش است، که بر اساس آموزه‌های دینی و الهی باید اداره شود و دوم مردمی‌بودنش در خدمت مردم باشد با مشارکت مردم باشد با نقش آفرینی و تاثیرگذاری مردم در جامعه باشد، اسم نظام ایران را جمهوری اسلامی‌گذاشتند، که بخش‌جمهوریتش با حضور و مشارکت مردم خواهد بود.
 
امام جمعه جزیره کیش عنوان کرد: یکی از مهم ‌ترین صحنه‌هایی که مردم می‌توانند نقش آفرینی کنند صحنه انتخابات است ،مقام معظم رهبری مدظله العالی در انتخابات امسال تأکیدات در جلسات مختلف داشتند که انتخابات باید با مشارکت حداکثری باشد و رقابت واقعی وجود داشته‌ باشد و با امنیت و سلامت برگزار شود برای اینکه نقش مردم در انتخابات مشخص باشد.


بی نیاز بیان داشت: اگر می‌بینید که ۴۵ سال این نظام باقی مانده‌است اگر می‌بینید هنوز هستیم اسلام هست و نظام باقی است انقلاب باقی است به خاطر حضور مردم در صحنه است نقش مردم مشارکت مردم و حضور مردم تعیین کننده امنیت ملی است و دشمن‌ها به حضور مردم نتوانستند تعرضی به جمهوری اسلامی‌ داشته‌ باشند اینکه مردم سالاری دینی می‌گوییم شعار نیست یک مسئله واقعیست که مردم در اداره جامعه واقعا ًنقش داشته‌باشند.


بی نیاز خاطر نشان کرد: انتخابات مهم‌ترین ایستگاه حضور و مشارکت مردم در اداره جامعه است انتخابات فقط یک مسئله سیاسی نیست بلکه انتخابات مظهر احقاق حقوق مردم در جامعه است انتخابات با مشارکت حداکثری اقتدار ملی یک مردم است و نماد حرکت اسلامی است آزادیست انتخابات یک امتحان الهی است و پشتوانه معنوی اصلی برای نظام اسلامی انتخابات و حضور مردم است و مهم‌ترین رکن حفظ و بقای این نظام اسلامی و انقلابی ما حضور و مشارکت مردم می‌باشد.


امام جمعه کیش ادامه داد: که امیدواریم مردم عزیزمان یک بار دیگر حماسه بیافرینند و ان‌شاءاللّٰه یک انتخابات پر رونقی در جامعه شاهد باشیم.
انتهای خبر/
 
 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از