حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/05/01 | 2024/07/22

Logo

رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان مطرح کرد:

امنیت سرویس‌های اینترنت حاصل اعتماد به نخبگان داخلی

امنیت سرویس‌های اینترنت حاصل اعتماد به نخبگان داخلی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان گفت: اختلالات اینترنت که در دنیا فلج‌کننده بود، کشور ما کمترین آسیب را دید و علت آن متکی بودن بر توانمندی جوانان نخبه‌ ایرانی هستیم.

محمود صباحی‌زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» اظهار کرد: این روزها با اختلالات جهانی اینترنت رو به رو بودیم که الحمدالله کشور ما در این زمینه آسیبی ندید؛ در این رابطه باید به چند موضوع اشاره کنیم که ابتدایی‌ترین و اساسی‌ترین مسئله‌ای که وجود دارد این است که در کشور ما به دلیل استقرار شبکه ملی اطلاعات باعث شد اختلالات اینترنتی که در جهان به وقوع پیوست در کشور ما رخ ندهد.

وی تصریح کرد: اختلالات اینترنت که در دنیا فلج‌کننده بود اما کشور ما کمترین آسیب را دید و آن هم متکی بر توانمندی جوانان نخبه‌ای هستیم که در این حوزه فعالیت می‌کنند و ما با چالشی در این زمینه مواجه نبودیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان تصریح کرد: با توجه به هجمه‌هایی که بر علیه ما توسط کشورهای صهیونیستی و آمریکا عمدتاً وجود دارد و این نشان دهنده عزت و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه بود و شاید علت آن را تحریم‌های غرب دانست.

صباحی‌زاده مطرح کرد: با تحریم‌هایی که غرب علیه ایران داشته با ابتکارجوانان، نخبه‌ها و دانشمندان کشور سرویس‌های جایگزین بومی در کشور خودمان طراحی شد و از همین سرویس‌ها عملیاتی شده و در حال استفاده‌ایم و مشکلی از این بابت نداشته‌ایم.

وی بیان کرد: هنگامی که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) اشاره می‌کنند که تحریم‌ها فرصت هستند یکی از این فرصت‌ها همین شبکه ملی اطلاعات است و کشورهایی در این مدت وجود داشت که اختلالات اینترنتی باعث سرگردانی در شرکت‌های هواپیمائی و... آنها شد؛ اما ما با روحیه جوانانمان مشکلی در این زمینه نداشتیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان افزود: اگر ما به دوران کرونا نیز نگاه کنیم متوجه می‌شویم در آن زمان نیز ما با تحریم داروی کرونا و واکسن کرونا مواجه بودیم و دانشمندان نخبه ایرانی با طراحی و تولید واکسن کرونا ابتدا توانستند نیاز کشور را مرتفع سازند و هم تحریم‌ها شکسته شد و ترسی که وجود داشت که ایران به آن تکنولوژی واکسن کرونا برسد باعث شد بخشی از واکسن‌ها وارد کشور شود.

صباحی‌زاده مطرح کرد: تحریم‌ها یک فرصت برای کشور ما است و به دولتمردان و کسانی که نگاهشان به خارج است این هشدار را می‌دهد که همه فرصت‌ها در داخل کشور است و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نیز به این موضوع اشاره دارند؛ بنابراین راه حل تمامی مشکلات در داخل کشور است و برای برون رفت از مسائل مختلف کشور باید به ظرفیت‌های درونی توجه کرد.

وی خاطرنشان کرد: امنیت سرویس‌های اینترنت و شبکه ملی اطلاعات کشور سندی بر افتخار جوانان ایرانی و اعتماد به آنها است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از