حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

امام جمعه رودان:

استکبار همواره از کلمه وحدت هراس دارد

استکبار همواره از کلمه وحدت هراس دارد

امام جمعه رودان گفت: مستکبرین در طول تاریخ همواره از وحدت کلمه جامعه هراس داشته‌اند لذا دین اسلام، مسلمانان را از هرگونه نفاق و تفرقه به شدت نهی می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ حجت‌الاسلام محمد بارانی ظهر امروز در نماز جمعه عبادی سیاسی شهرستان ضمن گرامیداشت هفته وحدت به سیاست مستکبرین عالم برای فتنه‌انگیزی در بین جامعه مؤمنین اشاره کرد و گفت: مستکبرین در طول تاریخ همواره از وحدت کلمه جامعه هراس داشته‌اند لذا اسلام عزیز هز هرگونه نفاق و تفرقه به شدت نهی می‌کند. 

امام جمعه رودان نظام اسلامی ایران را پرچمدار اتحاد و همدلی امت اسلام معرفی و اظهار کرد: امامین انقلاب براساس توصیه قرآن و سیره پیامبر و ائمه علیهم السلام همواره توصیه بر وحدت حول اصول مشترک مانند خدای واحد، پیامبر واحد، کتاب واحد، قبله واحد، مناسک حج واحد، احادیث مشترک، محبت اهل بیت(ع) داشته اند که هر کدام می‌تواند به تنهایی عامل وحدت امت اسلامی قرار بگیرد.

وی افزود: وحدت و همدلی مسلمین سیره و خط پیامبر اعظم و قرآن و اختلاف و تفرقه خط شیطان است لذا باید مراقبت کنیم که از صراط مستقیم خارج نشویم.

حجت الاسلام بارانی با تبریک میلاد فرخنده پیامبر اکرم(ص) گفت: آن حضرت، ناجی انسان و انسانیت با اکسیر محبت بود و با همین مهر عطوفت و دلسوزی توانست از عرب جاهلی آن روز انسان‌هایی فرهیخته و مومن بسازد و به همین جهت پروردگار متعال ایشان را اسوه حسنه برای بشریت معرفی می‌کنند 

خطیب جمعه شهرستان رودان ایام دفاع مقدس را سرشار از درس ایستادگی، مقاومت، ایثار، عزت و استقلال معرفی و با تاکید بر استفاده صحیح از تجربیات و قدرشناسی عملی از دستاوردهای دفاع مقدس تصریح کرد: خودباوری و اتحاد ملی، خودکفایی دفاعی، ایجاد اقتدار برای ملت ایران در دنیا، تداوم انقلاب و ایجاد جبهه جهانی مقاومت اسلامی از برکات و دستاوردهای مهم دفاع است و این می‌طلبد که جامعه انقلابی بیش از پیش از این سرمایه گران بها بهره ببرد.

وی تربیت معنوی جوانان را فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی دانست و در ادامه گفت: دفاع مقدس و فضای سراسر معنویت و الهی آن نقش مهمی در این تربیت معنوی دارد و بدانید تا مادامی که ملت ایران در مسیر شهدا حرکت کند و سیره و منش آنها را در جامعه حفظ و تقویت کند قطعا با وجود همه توطئه‌‌ها آمریکا و بزرگ تر آمریکا نیز در برابر شما با این روش و منش الهی هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. 

حجت الاسلام بارانی ضمن توصیه مردم و خصوصاً جوانان به مطالعه کتاب‌های حوزه ایثار و شهادت و بهره گیری هر چه بیشتر از این گنجینه بی انتها و با ارزش در بخش دیگری از خطبه دوم به معرفی کتاب (از معراج برگشتگان) اثر فاخر نویسنده برجسته حوزه دفاع مقدس جناب حمید داود آبادی پرداخت.

امام جمعه رودان ادامه داد: از اجرای نمایش فاخر (برای این خاک) با موضوع اعزام و دلاورمردی‌های بسیجیان شهرستان در جبهه و ایام دفاع مقدس که به مدت سه شب در صحن مطهر آستان امام‌زاده شاه قطب الدین حیدر علیه السلام با همکاری سپاه و شهرداری در حال اجرا می‌باشد، جای تشکر و قدردانی دارد.

وی با اشاره به هفته آتش‌نشانی یاد و نام خاطره شهدای آتش نشان خصوصاً شهید عزیز آتش‌نشان هفته اخیر را گرامی و از شهادمت؛ ایثار و از خودگذشتگی و خدمات مجموعه آتش‌نشانی تشکر و قدردانی نمود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از