حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/05/08 | 2024/07/29

Logo

گزینش کابینه محکی بر اراده رئیس‌جمهور

گزینش کابینه محکی بر اراده رئیس‌جمهور

نتیجه گزینش اعضای کابینه توسط رئیس‌جمهور نهم مشخص خواهد کرد که رئیس‌جمهور نهم تا چه اندازه برای انجام مسائل اولویت دار در کشور اراده مستحکم دارد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ به نقل از راه دانا؛ با برگزاری مراسم تنفیذ و اعطای حکم رئیس‌جمهور نهم توسط مقام معظم رهبری، حالا دیگر مسئولیت‌های پزشکیان در کسوت رئیس‌جمهور آغاز شده است. او برای چهار سال مسئول امور اجرایی کشور است و باید برای این مسیر پر پیچ و خم خود را آماده کند. مسیری که از همان آغاز راه باید علاوه بر چشم‌انداز روشن برای امور اجرایی کشور، نسبت به تداوم حرکت قوه مجریه در ریل درست مدیریتی، اراده قوی و منسجم وجود داشته باشد.

 حال اما برای عبور از چنین مسیر پر پیچ و خمی داشتن همراهانی دلسوز، متعهد، پاکدست و به تعبیر رهبر انقلاب جهادی، لازم و امری ضروری است. همکارانی که در باور «ما می‌توانیم» با رئیس‌جمهور همراه بوده و در طول دوران مدیریت خود لحظه‌ای از اولویت‌بخشی به منافع ملت فروگذار نکنند.

 امروز کشور در مباحثی مثل قیمت سوخت، گرانی و تورم بی‌قاعده، یارانه‌ها و مسکن نیازمند جراحی گسترده است موضوعی که شاید اصلی‌ترین دغدغه مردم برای مشارکت در انتخابات به شمار می‌رود.

 ازاین‌رو جراحی‌های اقتصادی اصولی از مسائل مورد انتظار مردم و خواص جامعه از رئیس دولت چهاردهم است.

 حال اما سؤال اینجاست که دولت پزشکیان در چه شرایطی خواهد توانست این جراحی‌های عمیق را در اقتصاد کشور انجام داده و یا دست‌کم در دوران مسئولیت خود فر آینده ورود به این فضا و بسترسازی‌های لازم را فراهم آورد.

 پزشکیان تندروها را به همکاری دعوت نکند
 بسیاری بر این باورند که وجود رجال کارآمد و صاحب کارنامه در امر اقتصاد می‌تواند در این زمینه گره‌گشای دولت باشد. موضوعی که شاید در روزهای اخیر به‌ویژه با برخی گمانه‌زنی‌ها از انتخاب اعضای کابینه چهاردهم به یکی از دغدغه‌های مردم و جریانات سیاسی مبدل شده است.

 مجتبی رحمان‌دوست عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا در این باره گفت: لازمه جراحی اقتصادی در کشور داشتن همکارانی بدون جناح‌بندی سیاسی در اطراف رئیس‌جمهور است.

 وی افزود: کسانی که گرایش‌های سیاسی تند دارند به ضرر کشور و منافع ملت هستند و همواره مسائل اولویت‌دار را قربانی جناح سیاسی خود می‌کنند.

 این نماینده ادوار مجلس این را هم گفت که پزشکیان برای انجام مسائل اولویت‌دار کشور کسانی را که سرخط تندروی سیاسی در کشور هستند را به‌عنوان همکار خود در دولت انتخاب نکند.

 حالا، اما باید منتظر ماند تا نتیجه گزینش اعضای کابینه توسط رئیس‌جمهور نهم مشخص شود تا افکار عمومی نسبت به اراده رئیس‌جمهور برای جراحی اقتصادی در کشور قضاوت کنند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از