حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

امام جمعه شهرستان رودان:

لغو کاپیتولاسیون سیلی امام راحل به آمریکا بود

لغو کاپیتولاسیون سیلی امام راحل به آمریکا بود

امام جمعه شهرستان رودان گفت: لغو به رسميت شناختن امتياز كاپيتولاسيون توسط امام خميني(ره)، سيلي محكم امام حکیم به صورت آمريكا بود.

حجت الاسلام محمد بارانی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز ضمن بیان جنایات و خیانت‌های آمریکا و رژیم پهلوی اظهار کرد: خیانت‌های آمریکا برای ملت ایران فراموش‌نشدنی و برای جوانان ما منشأ برائت بیشتر و خودسازی در جهت مقابله با جریان استکبار جهانی بوده است.

امام جمعه رودان عنوان کرد: آمریکا در دوره حیات ننگین خود، غارتگر، متجاوز، خون‌خوار بوده است و حقوق ملت‌ها و مردم را زیر پا گذاشته است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به جامعه جهانی خیانت‌های بسیاری کرده‌اند، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ هدایت کننده اصلی غاصبان قدس، آمریکا است که سفر رییس جمهور آمریکا به سرزمین اشغالی فلسطین صدق این موضوع را به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام بارانی ادامه داد: همچنان سکوت در مقابل جنایات آمریکا و رژیم موقت صهیونیستی بر مجمع عمومی سازمان ملل حکم‌فرما است و سازمان ملل متحد با این نوع عملکرد در واقع ننگ بشر است؛ این ها در طول تاریخ حیات ننگین خود به دنبال زیر سلطه بردن انسان ها بودند.

امام جمعه رودان با اشاره به لغو به رسميت شناختن امتياز كاپيتولاسيون توسط امام خميني(ره) آنرا سيلي محكم امام حکیم به صورت آمريكا دانست و افزود: آمريكايی‌ها با اين امتياز قصد زير پاي گذاشتن حقوق حقه مردم كشورمان را داشتند كه فرمان تاريخي امام راحل مانع از دستيابي آمريكا به اهداف از پيش تعيين شده خود شد.

وی یادآور شد: اگر حضرت امام(ره) در چهارم آبان‌ سال ۱۳۴۳ به قانون کاپیتولاسیون اعتراض نکرده بود آمریکایی ها از هرگونه جنایت علیه ملت ایران ابایی نداشتند اما امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ملت بصیر ایران با درک دقیق صحنه تمام قد در برابر زورگویی های آمریکا ایستاده اند

حجت الاسلام بارانی افزود: ايران هرگز و در هيچ شرايطي تحت سلطه و سيطره آمريكا و غرب نخواهد رفت و معرفي آمريكا به عنوان شيطان بزرگ و شعار مرگ بر آمريكا از سوی امام راحل ناظر بر همین کارنامه سیاه آمریکایی ها به عنوان سردمدار مستکبرین عالم بوده‌است.

وی عنوان کرد: امروز تهدیدات و تحریم‌های دشمنان علیه ایران اسلامی برای این است که تفکر انقلابی و تمدن ساز اسلامی توسعه نیابد اما دشمنان نمی دانند کار از کار گذشته و با سرعت مقبول در حال پیش‌روی است.

امام جمعه رودان با اشاره به خیانت‌های پهلوی به کشور گفت: رژیم پهلوی بدون اجازه آمریکایی‌ها اجازه کوچک‌ترین کار را نداشتند و نیروهای مسلح کاملا وابسته بودند، اما پس از انقلاب نیروهای مسلح مقتدری شکل گرفت که با وجود نقاط ضعف، نقاط قوت فراوانی دارند به طوری که حتی دشمنی که به دنبال انقلاب مخملی در کشور بود، سرش به سنگ خورد و ملت نیز در مقابل آنها ایستاد.

حجت الاسلام بارانی در ادامه تصریح کرد: عده‌ای به دنبال آن هستند تا از رژیم پهلوی چهره‌ای خوب بسازند و رژیم منحوس را تطهیر کنند این در حالیست که اگر همچنان وجود داشت سرنوشت فعلی کشور مشخص نبود و در آن زمان بخشی از خاک این کشور یعنی بحرین از ایران جدا شد در زمان پدرش هم به دستور انگلیسی‌ها کوه‌های آرارات به ترکیه و بخشی از اروند رود به عراق بخشیده شد. 

وی خاطر نشان کرد: اما با این وجود همچنان عده‌ای می‌خواهند رژیم پهلوی را خوب جلوه دهند و توصیه می‌کنم همگان به ویژه نسل جدید تاریخ این رژیم را فاسد بخوانند و نسبت به خیانت‌های آن با کشور آگاه شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از